• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Förtvivlad över livet.

livetsvända

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
3 Januari 2024
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Verkligheten kom tillslut ikapp mig, är inte så duktig på att skriva men kände att jag behövde skriva av mig lite.

Total skuld 860K ungefär då jag betalat ner lite på krediterna)

Marginalen 296 tusen (3500 månaden)
Northmill 158 tusen plus 35 tusen kontokredit (2586 kr månaden)
Avida 220 tusen.(3500 kr månaden)
Dnb billån 54 tusen. (1650kr månaden)
Fairlo 60 tusen. (1450kr månaden)
Loanstep 22 tusen. (850kr månaden)
Gfmoney 11 tusen. (700 kr månaden)
Remember kort 25 tusen. (750 kr månaden)
Ferratum 35 tusen. (1650)

Tjänar 27500 i månaden så går knappt runt, har sambo och 1 barn. Är 32 år och Jobbar natt som Undersköterska och tar så mycket extra jag kan utöver min heltid jag jobbar.

Sambon jobbar också och hjälper mig så mycket det går, utöver lånekostnader så är hyran på 8500 och sen får man ju betala El och vattenräkning med sophämtning kommer var 3 månad som brukar ligga på 2300.

Känns riktigt skit allting hur jag kan ha satt min familj I detta, som desperation så försökte jag spela till mig pengar och ja såklart så torska jag 35 tusen som jag tog från kreditkort så gick in på spelpaus driekt och stängde av mig och satt och grät hur sjuk man kan vara.

Ska berätta för mina föräldrar om detta också i veckan hur läget är, vet ej hur jag ska gå vidare hade jag kunnat bli av med krediterna och bara haft dom 3 stora lånen med billånet så hade jag gått runt men nu går det ej längre.
Många här som har det värre än mig såklart brukar läsa och sånt här på forumet.

Förlåt om detta var dåligt skrivet men ja jag vet ej längre, ska man släppa det mesta för utmätning av lön eller vad, är rädd för hembesök av kronofogden inte för jag/vi har mycket av värde hemma möjligtvis bilen.

Ha det bra alla och förlåt om det blev en massa. //Patrik
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Måste vara vidriga räntor på dessa lån. 800.000 i lån här är såkert upp mot 2 miljoner räntor inkluderat.

Jag tror att Nordea-metoden är lösningen här. Vänta till 0-1 UC förfrågningar. Sedan bokar ni ett digitalt möte med handläggare på Nordea. Prata om att du och sambo vill bli helhetskund.

Lönekonto, debitkort, pensioner, sparande för barn etc flyttar ni över om ni får samla alla lån hos Nordea till ett stort blancolån, alternativ att båda står på det - Men står ni båda på det så är det extra viktigt att du aldrig fuckar upp igen med spelberoende.

Flera här på forumet har fått ett blancolån runt miljonen hos Nordea efter möte om man blir helhetskund på allt. Rak amortering, 10 år och bra ränta också som ger utrymme för amortering ibland.

Man ringer Nordea och säger att man önskar ett digitalt möte för att familjen eventuellt ska bli kund och önskar möte med handläggare för att diskuttera lån och lägga över allt.

Jämka kan också vara något att kolla på när det öppnar på skatteverket igen.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Måste vara vidriga räntor på dessa lån. 800.000 i lån här är såkert upp mot 2 miljoner räntor inkluderat.

Jag tror att Nordea-metoden är lösningen här. Vänta till 0-1 UC förfrågningar. Sedan bokar ni ett digitalt möte med handläggare på Nordea. Prata om att du och sambo vill bli helhetskund.

Lönekonto, debitkort, pensioner, sparande för barn etc flyttar ni över om ni får samla alla lån hos Nordea till ett stort blancolån, alternativ att båda står på det - Men står ni båda på det så är det extra viktigt att du aldrig fuckar upp igen med spelberoende.

Flera här på forumet har fått ett blancolån runt miljonen hos Nordea efter möte om man blir helhetskund på allt. Rak amortering, 10 år och bra ränta också som ger utrymme för amortering ibland.

Man ringer Nordea och säger att man önskar ett digitalt möte för att familjen eventuellt ska bli kund och önskar möte med handläggare för att diskuttera lån och lägga över allt.

Jämka kan också vara något att kolla på när det öppnar på skatteverket igen.
Är det verkligen så lätt att få så stora blancolån hos Nordea? Även om man är högt överbelånad när man ringer? Har man då verkligen så mycket i pensionsspar och på barnens sparkonton så att de nappar?
 

Hamahati86

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
15 November 2021
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
75
Poäng
207
Är det verkligen så lätt att få så stora blancolån hos Nordea? Även om man är högt överbelånad när man ringer? Har man då verkligen så mycket i pensionsspar och på barnens sparkonton så att de nappar?
Har läst i flera trådar att det egentligen faktiskt bara är 1 fall där detta tydligen har hänt via Nordea. Skulle tro det behövs en himla massa för att kunna få ett sånt erbjudande om det ens hänt.
 

Majsan72

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
18 Juli 2022
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
67
Poäng
197
Att ta ett extrajobb på distans kvällar + helger har varit min räddning. Har dock nästan inget socialt liv pga detta, men det är det värd.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Bra att du skriver av dig! Det hjälper lite när man vet att man inte är ensam vilket du inte är.

Är du säker på att du inte kommer spela bort pengar igen? Annars behöver du ta tag i det så att det inte händer igen.
Vad har alla dessa lån gått till? Du skriver att ni inte har ngt av värde förutom möjligtvis bilen? Har du shoppingberoende eller har du hamnat i den situationen för att ni inte gått runt och du tagit lån på lån för att rädda månaden?

När du loggar in på Kreddy, vad står det att du har för uc betyg?
Om du inte kan få ett samlingslån (det är svårt att samla 850 k) så ser jag dessa olika alternativ som en väg att gå
1. Föräldrarna hjälper till så du bara har de tre största lånen kvar. Så betalar du till dem.
2. Du försöker förlänga betalningstiden på de lån som det går och på så sätt får du ner månadskostnaden lite. Sen börjar du med snöbollsmetoden och betar av från den minsta lånet och s v. Det krävs disciplin och planering men det går.
3. Löneutmätning men det finns vissa här som säger att man aldrig blir skuldfri med löneutmätning då det tar för lång tid. Är inte insatt i just den biten så vi får se vad andra har att säga.

Det absolut viktigaste är att ni gör upp en plan och drar ner på allt onödigt och inte tar andra lån för att hålla er flytande utan bara om det är ett samlingslån.
 

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Rådet angående Nordea är i princip rent påhitt så du vet.
Det är möjligtvis en person på detta forum som lyckats få blancolån där på över miljonen men inget som går att verifiera. Så att flera personer lyckats är en lögn.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Rådet angående Nordea är i princip rent påhitt så du vet.
Det är möjligtvis en person på detta forum som lyckats få blancolån där på över miljonen men inget som går att verifiera. Så att flera personer lyckats är en lögn.
Definitivt inte påhitt. Vet minst 4 medlemmar på rak arm som haft möte med nordea och fått samlat mellan 700.000 till 1.5 miljon.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp