• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förtvivlad över livet.

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Det är väl snarare du som får efterforska? Du borde vara tacksam att folk är behjälpliga.
Nja den som påstår något brukar faktiskt ha bevisbördan. Skulle det nu vara sant så borde det inte vara några problem att styrka det.
Om jag påstår att jorden är platt är det väl inte din uppgift att bevisa att jorden inte är det. Rimligast är att jag, åtminstone initialt, presenterar ett underlag som mitt påstående bygger på.
Jag kan inte påstå att det är till någons hjälp när man rekommenderar något som faktiskt inte finns eller i bästa fall har hänt vid ett enstaka undantagsfall.

Tror du att det är så enkelt att bara ringa Nordea och be om ett möte för att flytta över sitt sparande, lönekonto, pensionskonto, försäkringar m.m mot att få låna 1 000 000 kr utan säkerhet till en 10 års avbetalning och dessutom till bra ränta?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Upp till bevis då. Jag lovar att backa om du kan verifiera dessa 4 medlemmar.
@Zaozi
@Terry_
@Doodles
@Henke054

Kommer inte ihåg exakt summor, men ni kanske kan bekräfta att man kan få blancolån utan säkerhet hos Nordea långt över 500.000 som det står på hemsidan, efter möte och att man väljer att bli helhetskund. Har vart en del som ifrågasätter mig när jag nämnt det på slutet.
 

TTA

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
24 Augusti 2021
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
73
Poäng
207
Har också hört flera som lyckats få hos ett större blanco Nordea, någon hade t om fått ett bolån på det där.

Däremot bör man ha i tankarna att ränteläget såg annorlunda ut där och då innan bankerna bromsade ( iaf vad jag tror ) så kanske därför det inte är lika vanligt på sistone.

Ska själv försöka mig på detta när ränteläget ser annorlunda ut!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 778
Poäng
9 547
Jag kan bekräfta att jag fick det.

885.000 med en ränta på 3.95% sedan stack det iväg som fan nu när räntorna höjdes.

Jag "gav" dom inte så mycket heller eftersom jag inte hade något sparande men däremot så köpte jag en lägenhet via dom och därmed tog ett bolån.

Tror jag tecknade någon försäkring också.

Jag hade dock ganska bra lön 2020 som lånet 2021 baserades på, minns inte summan exakt men tror nog jag var runt 800K/år. Give or take 100.000
 

MyLife

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
70
Poäng
227
Att ta ett extrajobb på distans kvällar + helger har varit min räddning. Har dock nästan inget socialt liv pga detta, men det är det värd.
Ett bra tips finns ju liksom bara att öka inkomster och minska utgifter.
Det är mitt mål att hitta extra inkomst
- svårt hitta dock. Hur gjorde du?
 

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
@Zaozi
@Terry_
@Doodles
@Henke054

Kommer inte ihåg exakt summor, men ni kanske kan bekräfta att man kan få blancolån utan säkerhet hos Nordea långt över 500.000 som det står på hemsidan, efter möte och att man väljer att bli helhetskund. Har vart en del som ifrågasätter mig när jag nämnt det på slutet.
Intressant.
Frågor till er fyra.
- Hur mycket fick ni låna (lån utan säkerhet) och till vilken ränta och återbetalningstid samt vad blev månadskostnaden?
- Förutsättningar? Inkomster, skulder, UC betyg m.m.
- Vilka krav hade Nordea på er i gengäld, flytta pensioner (så fall hur mycket), försäkringar m.m?
 

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Jag kan bekräfta att jag fick det.

885.000 med en ränta på 3.95% sedan stack det iväg som fan nu när räntorna höjdes.

Jag "gav" dom inte så mycket heller eftersom jag inte hade något sparande men däremot så köpte jag en lägenhet via dom och därmed tog ett bolån.

Tror jag tecknade någon försäkring också.

Jag hade dock ganska bra lön 2020 som lånet 2021 baserades på, minns inte summan exakt men tror nog jag var runt 800K/år. Give or take 100.000
Så du tog ett bolån hos dem + blancolån på 855 000 kr? Vad låg bolånet på?
 

Skuldfrisjäl

Viktig medlem
Poäng: 186
Blev medlem
5 December 2023
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
68
Poäng
186
Har också hört flera som lyckats få hos ett större blanco Nordea, någon hade t om fått ett bolån på det där.

Däremot bör man ha i tankarna att ränteläget såg annorlunda ut där och då innan bankerna bromsade ( iaf vad jag tror ) så kanske därför det inte är lika vanligt på sistone.

Ska själv försöka mig på detta när ränteläget ser annorlunda ut!
Vet att detta har varit uppe många gånger tidigare men kan väl inte skada att ta upp det igen. Om detta ska vara möjligt och man väljer att bli helhetskund på t.ex. Nordea och har något att förhandla med kan det säkert vara möjligt. Tror dock inte de skulle vara så intresserade av att hjälpa någon som inte har något av värde. Det är en väldigt stor risk banken tar med att låna ut så mycket pengar och de vill nog gärna ha något i utbyte, tex någon miljon i pensionsspar eller placeringar.

Edit: Läste precis @Terry_ s inlägg. Bolån på någon/några miljoner är också något banken kan vara intresserad av, men ärligt, tror inte merparten av de som behöver samla stora lån har varken miljoner i placeringar eller möjlighet att köpa bostad.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 778
Poäng
9 547
Intressant.
Frågor till er fyra.
- Hur mycket fick ni låna (lån utan säkerhet) och till vilken ränta och återbetalningstid samt vad blev månadskostnaden?
- Förutsättningar? Inkomster, skulder, UC betyg m.m.
- Vilka krav hade Nordea på er i gengäld, flytta pensioner (så fall hur mycket), försäkringar m.m?

885.000, Räntan var 3.95%

Hade synlig skulder på cirka 1.1 miljon kronor (synligt)

UC-betyg på cirka 3-4%

Men kontentan är att du hade fel du kan ju börja be lånaompapper om ursäkt :D
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp