• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förtvivlad över livet.

UppgivenMillenial

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
20 December 2023
Meddelanden
188
Mottagna reaktioner
61
Poäng
196
Jo det var lite min poäng, tror inte varje svenne med hög skuldbörda kan gå till en storbank och tro man kan få ett stort lån utan säkerhet. Banken ska ju vinna på det också. Så är du ensamstående, 0 barn, lågt eget pensionssparande och några hundra tusen i tjänstepension så tror jag man allt oftare får avslag än inte. Därför säger jag det är snarare undantag än en regel.

Det som sticker ut i de exempel ni listat är,
Hög inkomst
Bolån
Bra pension som kan flyttas
Låg uc %
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hella

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
4 September 2023
Meddelanden
163
Mottagna reaktioner
63
Poäng
197
885.000, Räntan var 3.95%

Hade synlig skulder på cirka 1.1 miljon kronor (synligt)

UC-betyg på cirka 3-4%

Men kontentan är att du hade fel du kan ju börja be lånaompapper om ursäkt :D
Inte bra på ekonomi som sagt annars hade jag inte hamnat här.Men beror det inte på vad man tjänar också på va man får i lån. Ju bättre inkomst bättre ränta...?
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 364
Mottagna reaktioner
715
Poäng
677
Det krävs ändå att man har antingen en stor pension att flytta och/eller hög lön. Det är inte bara att ringa Nordea så löser det sig, utan varje person som beviljades hade något att erbjuda. Det var dit jag ville komma.
Att all sån info kommer fram när man ska ge råd och inte bara det som låter bra. Med det sagt så ska jag backa från diskussionen som utlovat.

Jag fick cirka 1,2 miljoner. Ränta 3.45 eller 3.95 minns inte riktigt(ligger runt 8% idag), rak amortering och 10 år. Hade som Terry inte heller någonting att flytta över. Självklart är det inte bara att ringa Nordea och få ett stort lån beviljat men det är det väl inte med någon annan bank heller? Inte som att folk som söker via förmedlare blir beviljade lån varje gång dom söker. Tycker också du ska be om ursäkt till @LånaUtanPapper och backa som du sa att du skulle göra om han hosta upp 4 pers
 

Hella

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
4 September 2023
Meddelanden
163
Mottagna reaktioner
63
Poäng
197
885.000, Räntan var 3.95%

Hade synlig skulder på cirka 1.1 miljon kronor (synligt)

UC-betyg på cirka 3-4%

Men kontentan är att du hade fel du kan ju börja be lånaompapper om ursäkt :D
Fattar inte varför han ska be om ursäkt? Det finns faktiskt människor som har låg inkomst. Inget hus eller bostadsrätt ingen pension. Inget sparat. Förstår att det är väldigt olika liv om du har 40000 ut eller 15000.
Man måste ha respekt för olika levnadsvillkor.
 

Hamahati86

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
15 November 2021
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
75
Poäng
207
Jag fick cirka 1,2 miljoner. Ränta 3.45 eller 3.95 minns inte riktigt(ligger runt 8% idag), rak amortering och 10 år. Hade som Terry inte heller någonting att flytta över. Självklart är det inte bara att ringa Nordea och få ett stort lån beviljat men det är det väl inte med någon annan bank heller? Inte som att folk som söker via förmedlare blir beviljade lån varje gång dom söker. Tycker också du ska be om ursäkt till @LånaUtanPapper och backa som du sa att du skulle göra om han hosta upp 4 pers
Du kanske inte hade något att flytta över men du lär ju haft en väldigt bra lön och ev bolån eller liknande.

Har själv testat just Nordea. 500-600 i lön varje år, samlat på en del överflyttningsbara pensionssparande, spar åt barn. Hade då runt 1.1-1.2 i skulder och önskade på 10-12 år. De kunde inte godkänna, trots låg ränta, pga av att inte tillräckligt mycket på lönen blev kvar för allt annat.

Jag har ingen superlön men tjänar ändå mer än merparten av familj/vänner.
Har svårt att tro att större delen av folket här inne tjänar mer heller För den delen heller vilket gör att just att lägga fram Nordea som förslag kanske inte alltid är så bra.

Vi sitter på ett forum på nätet under påhittade namn och "ger råd" i frågor, som antagligen ingen i detta forum ger 100% korrekta uppgifter angående från start. Detta gäller garanterat från båda hållen. Dem som får godkänt har inte berättat all info medans dem som inte fått igenom en ansökan, vare sig det gäller lån eller sanering, inte heller skriver ut all info här.


Att då sitta och ge råd åt ett visst håll kan, även fast det kanske bara finns goda intentioner, sluta väldigt dåligt. Finns kanske dem som mår skit och tar dessa råd som ett säkert kort för att sen ramla ännu djupare ner i hålet.

Så egentligen tycker jag inte hen ska be om ursäkt. Ger man råd om Nordea kan man ju hänvisa till trådarna med Nordea där nu lite info finns.
 

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Jag fick cirka 1,2 miljoner. Ränta 3.45 eller 3.95 minns inte riktigt(ligger runt 8% idag), rak amortering och 10 år. Hade som Terry inte heller någonting att flytta över. Självklart är det inte bara att ringa Nordea och få ett stort lån beviljat men det är det väl inte med någon annan bank heller? Inte som att folk som söker via förmedlare blir beviljade lån varje gång dom söker. Tycker också du ska be om ursäkt till @LånaUtanPapper och backa som du sa att du skulle göra om han hosta upp 4 pers
Wow. Be om ursäkt för jag är av annan uppfattning och ifrågasätter på ett forum. Tror inte det. Jag backade ur diskussionen enligt mitt löfte för att den ändå inte skulle leda någon vart och bara spåra ut.
 

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Du kanske inte hade något att flytta över men du lär ju haft en väldigt bra lön och ev bolån eller liknande.

Har själv testat just Nordea. 500-600 i lön varje år, samlat på en del överflyttningsbara pensionssparande, spar åt barn. Hade då runt 1.1-1.2 i skulder och önskade på 10-12 år. De kunde inte godkänna, trots låg ränta, pga av att inte tillräckligt mycket på lönen blev kvar för allt annat.

Jag har ingen superlön men tjänar ändå mer än merparten av familj/vänner.
Har svårt att tro att större delen av folket här inne tjänar mer heller För den delen heller vilket gör att just att lägga fram Nordea som förslag kanske inte alltid är så bra.

Vi sitter på ett forum på nätet under påhittade namn och "ger råd" i frågor, som antagligen ingen i detta forum ger 100% korrekta uppgifter angående från start. Detta gäller garanterat från båda hållen. Dem som får godkänt har inte berättat all info medans dem som inte fått igenom en ansökan, vare sig det gäller lån eller sanering, inte heller skriver ut all info här.


Att då sitta och ge råd åt ett visst håll kan, även fast det kanske bara finns goda intentioner, sluta väldigt dåligt. Finns kanske dem som mår skit och tar dessa råd som ett säkert kort för att sen ramla ännu djupare ner i hålet.

Så egentligen tycker jag inte hen ska be om ursäkt. Ger man råd om Nordea kan man ju hänvisa till trådarna med Nordea där nu lite info finns.
Exakt min poäng, det som jag fetmarkerat i texten. Tack!
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 364
Mottagna reaktioner
715
Poäng
677
Du kanske inte hade något att flytta över men du lär ju haft en väldigt bra lön och ev bolån eller liknande.

Har själv testat just Nordea. 500-600 i lön varje år, samlat på en del överflyttningsbara pensionssparande, spar åt barn. Hade då runt 1.1-1.2 i skulder och önskade på 10-12 år. De kunde inte godkänna, trots låg ränta, pga av att inte tillräckligt mycket på lönen blev kvar för allt annat.

Jag har ingen superlön men tjänar ändå mer än merparten av familj/vänner.
Har svårt att tro att större delen av folket här inne tjänar mer heller För den delen heller vilket gör att just att lägga fram Nordea som förslag kanske inte alltid är så bra.

Vi sitter på ett forum på nätet under påhittade namn och "ger råd" i frågor, som antagligen ingen i detta forum ger 100% korrekta uppgifter angående från start. Detta gäller garanterat från båda hållen. Dem som får godkänt har inte berättat all info medans dem som inte fått igenom en ansökan, vare sig det gäller lån eller sanering, inte heller skriver ut all info här.


Att då sitta och ge råd åt ett visst håll kan, även fast det kanske bara finns goda intentioner, sluta väldigt dåligt. Finns kanske dem som mår skit och tar dessa råd som ett säkert kort för att sen ramla ännu djupare ner i hålet.

Så egentligen tycker jag inte hen ska be om ursäkt. Ger man råd om Nordea kan man ju hänvisa till trådarna med Nordea där nu lite info finns.

Jag fattar och håller med dig. Men han som skrev inlägget om Nordea skrev ju inte att alla får lån där oavsett förutsättningar, han gav Nordea som tips utifrån vad folk har skrivit om Nordea på forumet.
Folk ger ju tips om ansökningar via låneförmedlare och andra banker varje dag på det här forumet.

Dessutom skrev @zcripter
”Rådet angående Nordea är i princip rent påhitt så du vet.
Det är möjligtvis en person på detta forum som lyckats få blancolån där på över miljonen men inget som går att verifiera. Så att flera personer lyckats är en lögn.”

Och det var ju inte rent påhitt och en lögn.

Med det sagt så håller jag med om att det är betydligt svårare att få lån hos Nordea, särskilt i dessa tider och att man inte ska hoppas på att få ett samlingslån där. Men det skadar inte att prova, värsta man kan få är ett nej.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp