• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Enkelfinans.se, erfarenheter

Jurgen

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
17 Februari 2012
Meddelanden
219
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
allesgut: Men vilka tror dem att de lånar ut till? Miljonärer?
Ger man sig in i denna bransch så lär man ju räkna med detta annars är man ju efterbliven på riktigt!!!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Tellus

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
17 Januari 2013
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Jag kommer anmäla de till konsumentverket. Fick ett hotfullt och förvirrat mail från "betalningsföreläggandeenheten.se" Kollar upp namnet och det finns inget sådant bolag. Frågade enkelfinans vilka de var och de sa att det var ett bolag de samarbetar med. Frågade då om orgnummer med det har de ej svarat på.

Fick också en faktura med en rejält påslagen dröjsmålsränta. Frågade om inparametrar till den beräkningen men inte heller fått svar på det.

De har dessutom mailat min arbetsgivare samma mail om utmätning mm bull shit vilket ju är att gå långt över gränsen då de ju inte ens skickat ärendet till Kronofogden
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Jag har oxå haft problem att betala i tid, men har båda gångerna fått möjlighet att dela upp.
Tror nog att om man inte bara skiter i det, så är de helt ok.
Vad skulle ni göra om ni lånade ut pengar och folk bara struntade i att betala tillbaka...

Det är inte det allra minsta okej på något sätt!

Bedriver man den här verksamheten så vet man för det första att man bedriver en kraftigt ifrågasatt verksamhet med en affärsidé om ocker på redan utsatta människor. Redan där har man enbart sig själv att skylla.

För det andra så respekterar givetvis ett seriöst företag ordningen vi har i det här landet. Att man skickar till inkasso och senare kronofogden och därefter väntar in betalning så fort det är möjligt, om det så tar en rad år. Folk vill näst intill alltid betala, men kan inte just för stunden. Den tiden kan vara allt från några månader till flera år, men att man vill betala kan du räkna med i näst intill alla fall.

Det är som att säga att det vore rimligt om olika klädföretag och mobilabonnemangs-företag börjat hota sina kunder när dom är sena med betalningarna.

Givetvis får man följa den ordningen som råder, eller sluta ta risker. Särskilt i vidriga branscher som är uppenbart ocker och utnyttjande av redan utsatta människor. Det är en beräknad risk dessa utsugare givetvis redan tar. Att det på det allra minsta sätt skulle vara synd om detta pack, det kan du glömma!!
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Jag kommer anmäla de till konsumentverket. Fick ett hotfullt och förvirrat mail från "betalningsföreläggandeenheten.se" Kollar upp namnet och det finns inget sådant bolag. Frågade enkelfinans vilka de var och de sa att det var ett bolag de samarbetar med. Frågade då om orgnummer med det har de ej svarat på.

Fick också en faktura med en rejält påslagen dröjsmålsränta. Frågade om inparametrar till den beräkningen men inte heller fått svar på det.

De har dessutom mailat min arbetsgivare samma mail om utmätning mm bull shit vilket ju är att gå långt över gränsen då de ju inte ens skickat ärendet till Kronofogden

Värsta jag hört! Vilka jävla kräk!

Självklart ska du anmäla dom. Varför skickar dom inte bara till kronofogden som alla andra får göra? Godtar inte kronofogden deras ockerfakturor? Säger det inte "enkelfinans" någonting isåfall att felet kanske ligger i deras vidriga verksamhet?
 

alex2

V.I.P
Poäng: 52
Blev medlem
14 Mars 2012
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
enkel finans

Du måste anmäla de, man skall aldrig kontakta arbetsgivare och de kan inte heller göra någonting. De skall anmälas till finnas inspektion för att de har brustit mot regel verket.
 

Tellus

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
17 Januari 2013
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Vi har under dagen hittat en förlikning som var väldigt schyst så jag släpper detta ärende
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Har fått betalningspåminelse idag.. med en röd stämpel där det står att de skickar till inkasso efter 5 dagar.. jag kommer kunna betala om 8 dagar. Jag får ta att det går till inkasso.. min fråga är..!! När börjar de ringa arbetsgivare och liknande?? Man får väl först ett par dagar på sig med inkasson??

Tacksam för svar!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp