• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Enkelfinans.se, erfarenheter

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Någon som fått sitt lån skickat till Kronofogden?

Är det någon vars skuld de skickat vidare till KFM?

Jag undrar också om det är någon som fått sitt lån skickat till Kronofogden från Enkel finans.. Fick mail att de skulle kontakt min arbetsgivare... och Tingsrätten för att kolla om det finns utrymme för utmätning... vilket skämt! Är det någon mer som råkat ut för detta? Har det hänt något mer efter dessa meddelanden? Tomma hot?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Be dom skicka det till kronofogden rakt ut och se vad som händer, om det är vad ni vill. Om ni anser att dom faktiskt hotar eller snarare trakasserar er så anmäl det dels för egen räkning till lämpliga instanser och dels till kontrollmyndighet som numer ska samla in och framöver kontrollera dessa oseriösa aktörer.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Det var en tjej från enkelfinans som ringde upp mig för ca 2 veckor sedan och hon var jätte trevlig och snäll fick avbetalningsplan på 3 gg summan var 3000kr
 

Jurgen

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
17 Februari 2012
Meddelanden
219
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Haha. Ja, de hotar som fan. Borde anmälas. Pinsamma är dem!!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
anmäla

Japp, man får anmäla anonymt. nyss gjort! Hoppas ni hakar på! Hot är aldrig tillåtet och icke god inkassosed! Det är desperation!!!! Anmäl! Anmäl Anmäl! Lätt som en plätt.
 

allesgut

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
14 Oktober 2014
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag har oxå haft problem att betala i tid, men har båda gångerna fått möjlighet att dela upp.
Tror nog att om man inte bara skiter i det, så är de helt ok.
Vad skulle ni göra om ni lånade ut pengar och folk bara struntade i att betala tillbaka...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp