• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Enkelfinans.se, erfarenheter

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Gick jättebra att dela upp fakturan på 3 gånger, frågade om flera men fick svar att de helst inte delade upp längre än 3 gånger.

Och jag fick till svar att det gick bra att dela upp den på 10 ggr. Till den eminenta summan av 1095:-/ betalning. För ett lån på 5000:- ska de isf ha 10950:-. Värsta jag hört hittills faktiskt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Va???? Lån på 5000 blir över 10000 för att man vill dela up det?? Vaaaa faaaan!!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Va???? Lån på 5000 blir över 10000 för att man vill dela up det?? Vaaaa faaaan!!

Om man ingår ett avtal om en amorteringsplan kan det ses som att man ingår ett nytt avtal. Det är självfallet inget man måste göra utan man kan självfallet välja att betala fordran på en gång istället, vilket är betydligt billigare, förutsatt att man inte finansierar återbetalningen genom nya lån med lika hög ränta.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag fick erbjudande om att dela upp på 3 gånger, 2154:-/gång sen kunde jag låna igen om jag ville
 

Mona765

Kunnig medlem
Poäng: 17
Blev medlem
29 Augusti 2013
Meddelanden
121
Mottagna reaktioner
0
Poäng
17
Är det någon vars skuld de skickat vidare till KFM?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
samma fråga

Jag undrar samma sak som tidigare frågeställare.

Betalningsplaner som endast sträcker sig på 3-6 ggr är förkastliga dels pga att bolaget vänder sig till redan skuldsatta och utsatta människor som kanske bara tar lån för att betala en annan skuld. Sen blir det KF och TR och slutligen indrivning som för min del gjorde att bolaget jag var skyldig endast får 250 kr i månaden. Något mer fanns inte att skaka ur en tom säck. För mig blev det ändå bra för 250 kr extra per månad klarar jag mig utan.
 

allesgut

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
14 Oktober 2014
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Kan hålla med om att det blir dyrt, men för mig så funkade det att de lät mig dela upp, sedan få låna igen, när jag betalt tillbaka.
Men bättre om jag kunde få låna i Banken, men de vill typ att jag tjänar 30000 i månaden och har sparat några tusen varje månad de senaste åren....vem fa... kan det i dagens samhälle..
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
identifiera dig via bankid med swish

Jag sökte precis om lån hos enkelfinans. Det fanns ett alternativ där man kunde identifiera sig med swish/bankid genom att föra över 1 kr till nummer 1236188890. Är inte detta skumt? jag provade bara för att ...och det gick ju inte ens att överföra till det numret. man får till och med ett avtal om detta på mail! Har flera varit med om det?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp