• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Dinfinnans funkar dessa?

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Det lustiga var att när jag kontakte de angående om fakturan jag fick så sa de att det är chief som har gjort fel och att jag inte hade nån aktiv lån hos de alls. Och nu skickar de istället ett sms om att jag ska betala inom fyra dagar

Så dålig stil av DinFinans att skylla på Chief det är ju DinFinans som ger Chief uppgifter om vilka fakturor som ska skrivas.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Vilken tur man hade när man sökte lån hos dom. Jag fick inget besked på flera dagar så till slut mailade jag dom och bad dom ta bort min ansökan vilket jag fick svar på att dom gjorde.

Man inser nu att det bara är tur att man inte fick fakturan ändå och en massa jävla strul.
 

IceMike81

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
23 November 2012
Meddelanden
142
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Vafan är det frågan om med dessa? Jag hade ett lån hos dinfinans som jag betalade den 12:e men har både fått inkasso som jag ändå betalade resterande 69kr på för att slippa strul. Igår fick jag påminnelse sms att jag måste betala annars skickas ärendet till kfm!!!! Kan dom bete sig hur som helst. Allt är ju inbetalt för länge sen till chief! Vad gör man nu? Vill ju inte ha ett betalningsföreläggande hos kfm för något jag betalade den 12:e??
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Vafan är det frågan om med dessa? Jag hade ett lån hos dinfinans som jag betalade den 12:e men har både fått inkasso som jag ändå betalade resterande 69kr på för att slippa strul. Igår fick jag påminnelse sms att jag måste betala annars skickas ärendet till kfm!!!! Kan dom bete sig hur som helst. Allt är ju inbetalt för länge sen till chief! Vad gör man nu? Vill ju inte ha ett betalningsföreläggande hos kfm för något jag betalade den 12:e??

Bestrid till alla instanser
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Vafan är det frågan om med dessa? Jag hade ett lån hos dinfinans som jag betalade den 12:e men har både fått inkasso som jag ändå betalade resterande 69kr på för att slippa strul. Igår fick jag påminnelse sms att jag måste betala annars skickas ärendet till kfm!!!! Kan dom bete sig hur som helst. Allt är ju inbetalt för länge sen till chief! Vad gör man nu? Vill ju inte ha ett betalningsföreläggande hos kfm för något jag betalade den 12:e??

Kontakta Chief direkt, det är tydligen DinFinans själva som skickar sms de försöker förtvivlat få in pengar oavsett om man har lån där eller inte.
 

IceMike81

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
23 November 2012
Meddelanden
142
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Jag mailade chief igår men tänkte ringa dom imorgon. Chief är ju ändå dom som fakturerar och som jag betalat till så om dom är nöjda borde väl allting vara frid och fröjd. Klart jag kommer bestrida men ett föreläggandet ju oavsett negativt för min score småbil inte ens att det går så långt... Blir så trött!
 

IceMike81

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
23 November 2012
Meddelanden
142
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Någon som har kontaktuppgifterna till chief?? Är det bara fakturaköp numret som gäller via deras hemsida??
 

IceMike81

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
23 November 2012
Meddelanden
142
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Fast fakturan betalade jag den 12:e och därefter kastade jag den. Så frågan kvarstår, någon som har kontaktuppgifterna?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp