• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Dinfinnans funkar dessa?

Big

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
11 Oktober 2012
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Fick en betalningspåminnelse från chief utan ha någon lån hos dinfinans. Har kontaktat chief om det, men de behöver bekräftelse från dinfinans. Så hoppas de får tag på de. Jag får ju inte tag på dinfinans, det är fruktansvärd att fakturerar utan man har nån lån. Min fråga nu om chief inte heller får tag på de, så kommer de väl skicka inkassokrav osv. Jag kommer inte betala det för jag är inte skyldig de något. Dinfinans måste väl bevisa att de har gjort en utbetalning/lånat ut till mig. Och det har de knappast gjort. Så jag kommer inte få anmärkning eller hamna hos kronis? Hoppas nån som kan svara mig. Få panik utav detta.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Tror inte du behöver vara orolig Chief är mycket duktiga på att få tag på DinFinans när inte låntagare eller som i ditt fall icke låntagare inte får det. Så kontakta dem och be dem ringa dig när de fått tag på Dinfinans så gjorde de för mig.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Fick en betalningspåminnelse från chief utan ha någon lån hos dinfinans. Har kontaktat chief om det, men de behöver bekräftelse från dinfinans. Så hoppas de får tag på de. Jag får ju inte tag på dinfinans, det är fruktansvärd att fakturerar utan man har nån lån. Min fråga nu om chief inte heller får tag på de, så kommer de väl skicka inkassokrav osv. Jag kommer inte betala det för jag är inte skyldig de något. Dinfinans måste väl bevisa att de har gjort en utbetalning/lånat ut till mig. Och det har de knappast gjort. Så jag kommer inte få anmärkning eller hamna hos kronis? Hoppas nån som kan svara mig. Få panik utav detta.

Skulle du få några krav, så bestrider du dessa, så kan du inte få någon anmärkning
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Chief brukar ordna upp detta du är inte ensam om att ha fått krav på lån du ej tagit. Kan inte förstå att ett så uruselt företag som DinFinans får fortsätta. Hoppas alla som funderat på att ta lån där inte gör det utan tar lån hos en mer pålitlig långivare.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Har försökt få tag på någon hos DinFinans för att ansöka om en avbetalning på min skuld. Fick inget svar så jag ringde Chief som fakturerar och sa som det var, de lovade i sin tur att kontakta DinFinans för att lägga upp en plan åt mig. Sen dess har jag inte hört något vad tycker ni jag ska göra kontakta Chief igen eller vänta??
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Funkar att låna hos dom iaf, ingen fördröjning och faktura typ dagen efter...
 

smeesan

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
13 Januari 2012
Meddelanden
307
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
Kontakta Chief igen tycker jag. De är bra att ha att göra med (trevliga och hjälpsamma) men inte så bra på att bekräfta grejor och har nog inte alltid helt lätt att få tag i Dinfinans de heller.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ska man behöva "jaga" långivaren för att betala, är det inte i deras intresse att få tillbaka det de lånat ut även om det är lite åt gången?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag ansökte hos Din finans imorse, inget svar, bara mailbekräftelse på mottagen ansökan. Frågade på live chatten hur lång tid det tar innan man vet något, fick till svar att efter lunch kl 13 borde jag få svar, men INGENTING! De har bara öppet till kl 17, och jag har fortfarande inte hört nånting. Ansökte hos dem en gång i våras, då gick allt jättesnabbt från ansökan till utbetalning. Vad håller de på med nu kan man fråga sig?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp