• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Dinfinnans funkar dessa?

Big

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
11 Oktober 2012
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Får du inget mejlsvar från Chief på måndag så ring dem det gjorde jag både när jag fick påminnelsen och Inkassokravet. jag gav upp mina försök att få kontakt med DinFinans även Chief fick jaga dem om mitt ärende. Enligt Chief så svarar inte DinFinans i telefon längre då de blivit nerringda så de har telefonsvararen på dygnet runt.

Du behövde inte betala nånting? Om de gör rätt för sig och inte godkäna chief att fakturerar till de som inte fått lånen, så slapp de en del samtal. Tycker all detta är så dålig hanterat. Är rädd att jag behöver betala lånen och all avgifter fast lånen inte existeras ens. Men får nog ringa chief om jag inte får nån mailsvar på måndag.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
978
Poäng
907
Du behövde inte betala nånting? Om de gör rätt för sig och inte godkäna chief att fakturerar till de som inte fått lånen, så slapp de en del samtal. Tycker all detta är så dålig hanterat. Är rädd att jag behöver betala lånen och all avgifter fast lånen inte existeras ens. Men får nog ringa chief om jag inte får nån mailsvar på måndag.
Jo, jag måste betala men de tog bort påminnelseavgift och inkassokostnaderna för mig. Det känns som DinFinans tröttnat de vill nog bara få igen sina pengar och alla andra avgifter de försöker få ut av låntagarna sen tror jag de lägger av.
 

Big

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
11 Oktober 2012
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jo, jag måste betala men de tog bort påminnelseavgift och inkassokostnaderna för mig. Det känns som DinFinans tröttnat de vill nog bara få igen sina pengar och alla andra avgifter de försöker få ut av låntagarna sen tror jag de lägger av.

Aha du hade en lån hos de. Men jag slipper väl betala nånting om jag inte har lån hos de. Det konstiga är att det är så lätt att fakturera fast man inte har fått någon lån från de. Det är den enda långivare som jag har haft problem med, så oseriöst. Tack för att de orkar svara.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
du skall inte betala en krona till dom eftersom du inte har fått lånet.helt absurt av dom.
har du fått avslag på mail eller kom det upp på skärmen?spara alla mail du har skickat till dom om du behöver gå vidare med detta.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag undrar hur många förutom zelda och Big som råkat ut för detta. Det verkar som att DinFinans satt i system att skapa fakturor till de som fått avslag när de sökt lån.
 

Big

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
11 Oktober 2012
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
du skall inte betala en krona till dom eftersom du inte har fått lånet.helt absurt av dom.
har du fått avslag på mail eller kom det upp på skärmen?spara alla mail du har skickat till dom om du behöver gå vidare med detta.

De måste väl har nån slags utdrag av att de har betalat ut lånen om de vill ha betalt. Första gången det händer mig att man får faktura utan utbetalning av lånet
 

Big

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
11 Oktober 2012
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag undrar hur många förutom zelda och Big som råkat ut för detta. Det verkar som att DinFinans satt i system att skapa fakturor till de som fått avslag när de sökt lån.

Jag fick ingen svar från de när jag ansökte lånet. Varken beviljad eller avslag. Och efter ett par veckor så kom fakturan. Fast jag inte fått pengar eller svar från de.
 

Zelda

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
14 November 2012
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
2
Poäng
22
Jag fick svar på mailet idag en timma efter jag mailade dom. Att det hade blivit fel att han glömt och tagit bort mig ur smssystemet . Men när jag fråga om det gick att ansöka om nytt lån eller om dom slutat låna ut blev det tyst igen.
 

Big

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
11 Oktober 2012
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Det lustiga var att när jag kontakte de angående om fakturan jag fick så sa de att det är chief som har gjort fel och att jag inte hade nån aktiv lån hos de alls. Och nu skickar de istället ett sms om att jag ska betala inom fyra dagar
 

Big

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
11 Oktober 2012
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag fick svar på mailet idag en timma efter jag mailade dom. Att det hade blivit fel att han glömt och tagit bort mig ur smssystemet . Men när jag fråga om det gick att ansöka om nytt lån eller om dom slutat låna ut blev det tyst igen.

Aså de har ännu inte svarat mig. Men du får nog kolla med chief som de andra säger. Jag skulle nog avstår låna från de.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp