• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Din Finans skickar blufffakturor

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 476
Mottagna reaktioner
447
Poäng
557
Ni som inte har betalt har det hänt nåt för er efter?
 

Annafilippa1

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
6 September 2012
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
skicka faktura till Din finans

Jag funderar på att skicka en faktura till Din Finans att dom ska betala mig 500 kronor och även en påminnelseavgift på 50 kronor.

Dom 500 kronorna är för deras ocker räntor som dom tagit på mitt sms-lån

Jag tycker att det här företaget börjar likna ett skämt och deras ägare eller vilka det nu är som skickar bluff fakturor. Deras fakturor är som ett dåligt skämt först och främst står det att leveransdatum är den 7 april (min faktura) så jag skrev till dom att jag inte fått någon leverans den 7 april så jag lämnar fakturan utan åtgärd. Sen står det också att man har 10 dagar netto på sig att betala men datum på bluff fakturan säger att man har från den 7 april till den 7 maj på sig och det är inte 10 dagar. Sen den här fruktansvärda nyckelbrickan eller vad fan det är som dom skickar med och sist men inte minst deras etikett på baksidan där det står Silverwik som avsändare.

Hela fakturan utstrålar ruffel och båg och dom önskade till och med Glad Påsk på frankeringen.

Betala inte deras skojarfakturor se igenom deras bluff.
 

nick

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
1 Oktober 2012
Meddelanden
165
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
betala inte det händer inget, de har inga underlag för det de fakturerar.
 

Big

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
11 Oktober 2012
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag fick ett underlag om att de har lånat ut och jag har betalat 2 månader sen. Men det stämmer verkligen inte. Har verkligen inte lånat. Jag fick en faktura från de för ett år sen och de skulle makulera bort det. Har varken lånat eller fått pengarna då. Jag ser ju på mitt bankkontot att de inte har satt några pengar och jag har heller inte betalt 2 månader efteråt. De är så vidriga.
 

mosume

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
4 April 2013
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Blufffaktura

Sidan ligger nere
Dom har inte betalat skatt på två år .
Tror att skatteverket är ute efter företaget och dom är extremt pressade.
Min fakturor kom från Chief finance och dom var godkända av Silverwik (Dinfinans)
För att dom ska kunna driva en fodran måste dom i första hand beskriva att dom nu har tagit över fakuran från Chief finance.
Alltså rättsligt och juridiskt är dom helt ute och cyklar.
Jag tror att Silverwik är jagad av skatteverket och kommit på kant med Chief finance som verkar vara ett företag som mår bra och redovisar bokslut.
Man borde polisanmäla Dinfinans så granskas dom ordentligt och jag som alla andra tror inte dom hade klarat av en sådan kontroll. Det är uppenbart att företaget är under press av skatteverket.
 
Senast ändrad:
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag undrar verkligen om dom har belägg för att skicka ut en msssa fakturor, fått 2 st och hört av mig via mail men inte telefon, jag har gett dom mitt nr men ingen hör av sig sen jag skrev att jag troligtvis kommer att polisanmäla dom!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ägaren Jens Mård står också bakom Mård Media Group antar att han tänkt föra över pengarna dit utan att de faktureras av Chief.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp