• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Din Finans skickar blufffakturor

Jolanta

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
29 Mars 2014
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Nick, Dinfinans använder chieffinancial för sin fakturering, dit har jag betalt. Men nu kommer det krav direkt från Dinfinans.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Annafilippa1

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
6 September 2012
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jto

Jag tror att du har något slags uppdrag åt din finans men jag tror att alla på forumet förstår detta.Sluta försvara dessa skojare dom skickar bluff fakturor punkt slut men betala du din men håll det för dig själv ingen annan är intresserad.
 

Jolanta

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
29 Mars 2014
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Nu har jag pratat med Erik på Dinfinans, han har inte fått nåt samtal från Chieffinancial. Jag ska maila över ett utdrag på min betalning. Enligt honom har Dinfinans fått uppgifter från Chieffinancial att jag bara betalt lånet på 6010kr. De har inte lämnat uppgifter om att jag även betalt dröjsmålsränta mm. Frågan är nu vem som är boven i det här dramat, Dinfinans eller Chieffinancial. Ni som har fått dessa krav kanske också ska gå på Chieffinancial.
 

smeesan

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
13 Januari 2012
Meddelanden
307
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
Ja, det finns en risk att boven faktiskt är chief. Om de inte redovisat att man betalt avgifter mm så blir det ju helt fel... Det återstår väl att se vad som är vad här...
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ja, det finns en risk att boven faktiskt är chief. Om de inte redovisat att man betalt avgifter mm så blir det ju helt fel... Det återstår väl att se vad som är vad här...

Hur som helst så borde de väl reda ut sånt här mellan varandra innan de anklagar sina kunder!! Tror de bluffar allihop!
 

Annafilippa1

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
6 September 2012
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
jag förstår inte ert resonemang det är bluff fakturor ni är inte skyldiga det företaget en enda krona.
 

rolf007

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
149
Mottagna reaktioner
5
Poäng
52
Varför ifrågasätter ni överhuvudtaget. Bluff fkt allt från Din Finans är bluff.
För mig har dom skickat påminnelser 2 ggr.Det här är gång nr 2 första gång skickade jag skärmdump på bet som hade fkt 176. Sen hörde jag inget mer men nu kom det gång nr 2.
Kontakta Dick Malmlund före detta säk chef.
Sidan heter varningsignal. Dom jobbar med b.l.a blufffkt.
Maila han det har jag gjort!!!!!
 

mosume

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
4 April 2013
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Dinfinans

Konversation med Dinfinans :
Fråga:
Jag har fått en faktura för ränta på 959kr + påminnelse avgift på 60kr utan belopp eller ref faktura nr 3083.

Svar:
Denna faktura avser dröjesmålsränta och påminnelseavgift för fakturanummer: 277 som avser det lån du tog hos oss och betalde in för sent.
Med vänlig hälsning
Erik

Snacka om vara helt fel ute. Nu förstår vi att det är två bolag som har det extrems rörigt.

Råder alla att inte betala vi kör en gemensam revolt mot dessa skojare.
Dom slutade svara på min frågor när jag ville att dom skulle specificera fakturan.
Jag förväntar mig en rättsligt process i värsta fall men kommer absolut inte betala en krona.
Tydligen var lånet på 2500kr så dom måste ocker ränta för att man ska betala upp till 1000kr för en försenat betalning.

Vi kan vara överens om att betalningen är för sent men man kan inte ha så hög ränta helt omöjligt.



Svar:
 

rolf007

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
149
Mottagna reaktioner
5
Poäng
52
Din finans har skickat pÅminnelser till mig 2 ggr.
FÖrsta gÅng var 3 mÅnader sen.
Och nu gÅng nr 2.
Jag synade bluffen och det hÄnde ingenting.
IfrÅgasÄtt och betala inte ren bedrÄgeri
 

rolf007

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
149
Mottagna reaktioner
5
Poäng
52
Din finans har fÖrsÖkt med mig 2 ggr.
Rent bedrÄgeri ifrÅgasÄtt anmÄl betala inte.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp