• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Intrum tog en kreditupplysning på mig några timmar efter avslutad skuldsanering.
Jag ringde dit och hon skyllde på att det var systemet som gjort det automatiskt.
Ja samma sa dom till mej..Men eg tror jag de gjorde det för att de krävde mej på resterande betalning och jag protesterade o sa att skulden ingick i min sanering så jag ska inget mer betala. Då kom upplysningen efter det. De skyllde båda händelserna på att systemet gjort det automatiskt..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Vänta nu lite…jag har noterat att det ofta är en eftersläpning gällande när man får kopian på kreditupplysningar tagna på en, dvs mest troligt tog Intrum kreditupplysningen en eller flera dagar tidigare, men du fick vetskap om det senare…
Så var det inte för mej. Dessutom syns det ju på upplysningen när den togs.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Vänta nu lite…jag har noterat att det ofta är en eftersläpning gällande när man får kopian på kreditupplysningar tagna på en, dvs mest troligt tog Intrum kreditupplysningen en eller flera dagar tidigare, men du fick vetskap om det senare…
Nej, det stod att de tagit upplysningen den 27:e, den kom dock till Kivra den 28:eScreenshot_2023-12-10-14-10-19-743_com.kivra.Kivra.jpg
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Ja det var ju så för mej oxå. Kändes som dom ville kolla..Har ingen aning men känslan var sån iaf.
Mitt hjärta slog frivolt då jag tänkte att dom skulle överklaga beslutet om min omprövning.
Ytterst obehagligt sådär dagen efter glädjens dag.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Mitt hjärta slog frivolt då jag tänkte att dom skulle överklaga beslutet om min omprövning.
Ytterst obehagligt sådär dagen efter glädjens dag.
Ja man är på helspänn där ett tag efter att saneringen är avslutad. Och speciellt för dej då oxå som hade en omprövning där innan.
Det tog ganska lång tid innan jag vågade börja slappna av. Man blir ju som inte mindre nervös då man läser att en sanering kan omprövas av borgenär flera år efter...Är man aldrig fri liksom?? Skulle velat ha ett tydligt exempel där det faktiskt skett.
 

Fiskmås

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
1 Augusti 2023
Meddelanden
202
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Ja man är på helspänn där ett tag efter att saneringen är avslutad. Och speciellt för dej då oxå som hade en omprövning där innan.
Det tog ganska lång tid innan jag vågade börja slappna av. Man blir ju som inte mindre nervös då man läser att en sanering kan omprövas av borgenär flera år efter...Är man aldrig fri liksom?? Skulle velat ha ett tydligt exempel där det faktiskt skett.

En skuldsanering är klar 5 år efter inledande beslut. Då försvinner skulderna och det finns således varken skulder eller borgenärer kvar, så vem ska överklaga vad? Ska borgenärerna som inte finns kräva in skulder som inte heller finns?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Ja man är på helspänn där ett tag efter att saneringen är avslutad. Och speciellt för dej då oxå som hade en omprövning där innan.
Det tog ganska lång tid innan jag vågade börja slappna av. Man blir ju som inte mindre nervös då man läser att en sanering kan omprövas av borgenär flera år efter...Är man aldrig fri liksom?? Skulle velat ha ett tydligt exempel där det faktiskt skett.
Det låter helt galet. Är den avslutad så är den. Min sista utbetalning till borgenärerna är i januari men likväl så är den ju avslutad. Jag har betalat in punktligt i fem år plus en klumpsumma första året vid skatteåterbäringen.
Jag känner att jag gjort rätt för mig.
Jag kollade på några skulder som ligger kvar hos tex Intrum och min kapitalskuld är återbetald med råge men räntepåslaget är mer än dubbla kapitalskulden.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Titta på detta lånet och vad som hänt på fem år.Screenshot_2023-12-10-16-46-14-303_com.android.chrome.jpg
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp