• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Det ska dom inte göra. Dom har ju som ingen nytta av en sån upplysning efter avslutad sanering. Med det sagt...så råkade jag ut för att Intrum tog en creditsafe efter att jag varit klar ett par månader.
Intrum tog en kreditupplysning på mig några timmar efter avslutad skuldsanering.
Jag ringde dit och hon skyllde på att det var systemet som gjort det automatiskt.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Intrum tog en kreditupplysning på mig några timmar efter avslutad skuldsanering.
Jag ringde dit och hon skyllde på att det var systemet som gjort det automatiskt.
Vänta nu lite…jag har noterat att det ofta är en eftersläpning gällande när man får kopian på kreditupplysningar tagna på en, dvs mest troligt tog Intrum kreditupplysningen en eller flera dagar tidigare, men du fick vetskap om det senare…
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 600
Poäng
10 387
Det vet jag men vad är allt utom betalningsutrymmesfrågan, kom med exempel
Orkar inte det igen, har för mig att det var du som frågade sist när jag klistrade in vad det stod.
Kolla skuldsaneringslagen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp