• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 559
Poäng
5 137
Syftar på att bli arbetslös och deprimerad.
Bilköpet var naturligtvis idiotiskt...
Har inte läst artikeln men undrar vad som har hänt med bilen? Är den utmätt eller fortf i gubbens ägo? Tänker om att i så fall sälja bilen vore det bästa för att kunna ge dottern julklappar? Men har inte läst som sagt.
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
914
Mottagna reaktioner
351
Poäng
497
Hjälper min vän som har hamnat i skiten ekonomiskt men kan nu lösa allting tack vare samlingslån. Hen har blivit delgiven av Kronofogden i två ärenden. Måste jag svara på dom eller kan jag ringa imorgon och be om aktuella uppgifter för skulderna och betala direkt? Eller kan man få upp betala alternativ på hemsidan om man godkänner delgivningen.

Eller sk jag ringa ombudet för betalningsuppgifter?

Sen först när får man en betalningsanmärkning?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Har inte läst artikeln men undrar vad som har hänt med bilen? Är den utmätt eller fortf i gubbens ägo? Tänker om att i så fall sälja bilen vore det bästa för att kunna ge dottern julklappar? Men har inte läst som sagt.
Såld med stor förlust.
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
914
Mottagna reaktioner
351
Poäng
497
Hjälper min vän som har hamnat i skiten ekonomiskt men kan nu lösa allting tack vare samlingslån. Hen har blivit delgiven av Kronofogden i två ärenden. Måste jag svara på dom eller kan jag ringa imorgon och be om aktuella uppgifter för skulderna och betala direkt? Eller kan man få upp betala alternativ på hemsidan om man godkänner delgivningen.

Eller sk jag ringa ombudet för betalningsuppgifter?

Sen först när får man en betalningsanmärkning?
Såg nu när jag loggade in på ombuden att skulderna ligger kvar hos dom. Betalar av dom nu direkt så drar dom tillbaka kraven från Kronofogden? Man behöver inte godkänna att man blivit delgiven?
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Såg nu när jag loggade in på ombuden att skulderna ligger kvar hos dom. Betalar av dom nu direkt så drar dom tillbaka kraven från Kronofogden? Man behöver inte godkänna att man blivit delgiven?
Skriv på delgivningskvittot: "Jag bestrider ärendet. Skulden är betald." Och skicka in.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp