• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Glacial

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
17 Februari 2020
Meddelanden
116
Mottagna reaktioner
29
Poäng
112
Fick en kreditupplysning av Bisnode från Svea Inkasso. Är på år 3 snart på min skuldsanering. Kan det finnas någon särskild anledning till varför de gör detta? Eller vill de se om man har ljugit om lön eller något ?

funderar på att ringa, men man blir alltid orolig. Såg de gjorde samma sak samma tid förra året.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Fick en kreditupplysning av Bisnode från Svea Inkasso. Är på år 3 snart på min skuldsanering. Kan det finnas någon särskild anledning till varför de gör detta? Eller vill de se om man har ljugit om lön eller något ?

funderar på att ringa, men man blir alltid orolig. Såg de gjorde samma sak samma tid förra året.
Det är helt normalt. Man får räkna med att det tas kreditupplysningar regelbundet under skuldsaneringen. Det är för att kolla inkomsten så man inte plötsligt tjänat väldigt mkt mer utan att ha omprövat. Svea tillhör en av dom som brukar ta.
Jag fick från PRA group varje år under min sanering.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 417
Mottagna reaktioner
929
Poäng
757
När man har köpt något i butik med vanligt betalkort, och ångrar köpet. Hur lång tid tar en återbetalning då? Mer precist så gäller det skopunkten.
 

Glacial

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
17 Februari 2020
Meddelanden
116
Mottagna reaktioner
29
Poäng
112
Det är helt normalt. Man får räkna med att det tas kreditupplysningar regelbundet under skuldsaneringen. Det är för att kolla inkomsten så man inte plötsligt tjänat väldigt mkt mer utan att ha omprövat. Svea tillhör en av dom som brukar ta.
Jag fick från PRA group varje år under min sanering.
Tack det var lugnande. Fortsätter de göra detta efter skuldsanering är färdig ?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Tack det var lugnande. Fortsätter de göra detta efter skuldsanering är färdig ?
Det ska dom inte göra. Dom har ju som ingen nytta av en sån upplysning efter avslutad sanering. Med det sagt...så råkade jag ut för att Intrum tog en creditsafe efter att jag varit klar ett par månader.
 

Glacial

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
17 Februari 2020
Meddelanden
116
Mottagna reaktioner
29
Poäng
112
Det ska dom inte göra. Dom har ju som ingen nytta av en sån upplysning efter avslutad sanering. Med det sagt...så råkade jag ut för att Intrum tog en creditsafe efter att jag varit klar ett par månader.
Jag har hört de kan överklaga ett tag efter avslutad sanering. Vet inte riktigt hur länge och hur stor chans de har?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp