• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Det skrev jag inte heller att det var. Jag skrev att jag hoppas att det fortsätter vara högt i tak” även med ny moderator vid rodret… ;)
Ingen vill ha lågt i tak. Men forumet har satt upp regler och de gäller.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Såklart, men varför har det nu helt plötsligt blivit en ”issue” ?! Reglerna har väl funnits hela tiden…tänker jag.
Därför att Terry tog upp att han upplever ett hårdare attityd bland kommentarerna och att medlemmar lämnat forumet pga påhopp eller andra otrevligheter.
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 762
Mottagna reaktioner
1 904
Poäng
1 217
Om forumets regler är att hålla god ton så kan man rensa bort inlägg där tonen inte är god? Det behöver inte kännas som en gråzon för de flesta vet och förstår vad god ton betyder. Om det är samma medlem som ofta får sina kommentarer raderade då kanske man har gjort sitt här bland oss? Jag tror att en del kommer tänka sig för lite mer hur de uttrycker sig om de vet att man riskerar att bli avstängda.

Det är en avvägning. Hålla god ton står faktiskt inte i reglerna exakt, så det blir en avvägning om det handlar om påhopp eller personangrepp. Ge kritik med neutral ton är inte ett personangrepp tex.

Ang rensa inlägg så hanteras det på lite olika sätt, kan förklara i moderatorforumet.

Ang "Peka ut specifik medlem" regeln, den syftar mer till om någon får för sig att agera moderator på eget bevåg tex. Alternativt starta en egen tråd om hur dålig någon medlem är.

Jag blev medlem här 2017 och har ALLTID uppskattat att det är ”högt i tak” här ute och hoppas innerligt att det så förblir.
Rena oförätter, eller nedlåtande beteende skall självklart inte accepteras, men att ”märka ord” är kanske något man ska undvika i det längsta…
Jag vill iallafall inte vistas i ett forum där man ska behöva vara rädd för att kanske råka ”trampa någon på tårna” genom att prata klartext hur illa sanningen än må låta…
Vi har högt i tak här, och så kommer det att förbli. Men sen handlar det också om hur man uttrycker sig.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Det är en avvägning. Hålla god ton står faktiskt inte i reglerna exakt, så det blir en avvägning om det handlar om påhopp eller personangrepp. Ge kritik med neutral ton är inte ett personangrepp tex.

Ang rensa inlägg så hanteras det på lite olika sätt, kan förklara i moderatorforumet.

Ang "Peka ut specifik medlem" regeln, den syftar mer till om någon får för sig att agera moderator på eget bevåg tex. Alternativt starta en egen tråd om hur dålig någon medlem är.


Vi har högt i tak här, och så kommer det att förbli. Men sen handlar det också om hur man uttrycker sig.
Uppfattat.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Jag tänker att alla inte har förmågan att uttrycka sig i skrift, mycket som är talspråk kan bli mycket hårt i skrift, utan skribenten egentligen menar det och ironi gör sig inte alls i skrift. Sedan får man ta att en del kanske skriver mycket korta inlägg, vilket jag personligen uppskattar eftersom man inte alltid har tid att läsa "romaner" eller att man resonerar sig fram till en slutsats istället för att skriva ett rakt svar. Givetvis om man vill berätta om sin situation så är ett längre inlägg berättigat.
Som sagt, vi är alla olika och som @Kimsan72 skriver så är det viktigt att ha "högt i tak".
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp