• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Frågvos

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
252
Mottagna reaktioner
150
Poäng
347
Toppen, tack för ditt svar.

Tror hon får ta ett snack med sin man. Något säger mig att denna anmärkning kom lite för lägligt och att de finns mer bakom.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hur var TR godtyckliga?
Dom dömde ju emot personen och utan att det finns något annat än att skäligheten inte uppfylls längre, det brukar räcka gott och väl för att det ska heta godtyckligt här.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 412
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
Det råkar inte vara någon här som är duktig på fitbit? Jag har haft mitt armband i flera år, det är en äldre modell, inspire 2. Häromdagen slutade den mäta puls. Har startat om, till och med av och om-installerat appen (och förlorat all data o_O) men ingenting verkar hjälpa. Finns det någonting mer att prova eller har det gjort sitt ?
 

Athena

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
242
Mottagna reaktioner
172
Poäng
337
Vart tvungen köpa en tillf prenumeration på 1 kr.
Står så här:
Jag tycker det var helt rätt beslut av kronofogden och tingsrätten. Hon fick tydligt besked i brevet om inledande att spara skatteåterbäringen. Sen köper hon en bäddsoffa för 11000 kr. Dessutom kunde hon fixat hjälp att flytta sängen till där det var svalare. Hennes skulder uppkom pga konsumtion och det första hon gör vid inledande är att gå emot kronofogden och använda skatteåterbäringen istället för att lägga undan dessa till sidan eller åtminstone kontakta kronofogden innan och höra med dom vad dom anser om ett köp på en bäddsoffa.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
2 022
Mottagna reaktioner
1 088
Poäng
897
Jag tycker det var helt rätt beslut av kronofogden och tingsrätten. Hon fick tydligt besked i brevet om inledande att spara skatteåterbäringen. Sen köper hon en bäddsoffa för 11000 kr. Dessutom kunde hon fixat hjälp att flytta sängen till där det var svalare. Hennes skulder uppkom pga konsumtion och det första hon gör vid inledande är att gå emot kronofogden och använda skatteåterbäringen istället för att lägga undan dessa till sidan eller åtminstone kontakta kronofogden innan och höra med dom vad dom anser om ett köp på en bäddsoffa.
Jag brukar vara den som gapar högst om myndigheter men här lutar jag lite åt att hon får stå sitt kast. Jag skulle aldrig äventyra min sanering om jag fick en någongång.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Dom dömde ju emot personen och utan att det finns något annat än att skäligheten inte uppfylls längre, det brukar räcka gott och väl för att det ska heta godtyckligt här.
Ok, trodde du menade att de hade dömt fel.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 412
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
Jag brukar vara den som gapar högst om myndigheter men här lutar jag lite åt att hon får stå sitt kast. Jag skulle aldrig äventyra min sanering om jag fick en någongång.
Håller med. Hade hon inte tydligt fått information att spara skatteåterbäringen hade det kommit i annan dager i mina ögon. Sen vet man ju inte alla detaljer kanske.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp