• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 415
Mottagna reaktioner
927
Poäng
757
Jag är inte förvånad och det är troligen inte den enda spelsajt som kommer att granskas framöver. Efter att ha spelat väldigt väldigt mycket under de senaste två åren så känns det väldigt tydligt att det riggas allt mer. Sånt här gör mig bara än mer nöjd med att ha spärrat mig från spel.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 775
Mottagna reaktioner
2 690
Poäng
1 677
Ni som har ett jobb där ni jobbar hemifrån, hur är det ? Trivs ni? Hade ni hellre haft en arbetsplats att åka till eller föredrar ni att jobba hemma?
Jag har fått möjlighet att ev byta tjänst, detta innebär att jag isf skulle jobba 100 % hemifrån och ha en hel del flexibel möjlighet med mina arbetstider. Men jag vet inte riktigt hur det kommer förändra mig, haha!
Jobbar idag skift, fm / em / natt, 365 dagar per år. Ej raka veckor utan alla 3 skift kan vara inom samma vecka.
Just nu känner jag mig väldigt sugen på att byta, men undrar mest hur det kommer påverka mig psykiskt osv. Anledning också till att jag funderar på att byta är att vi nu gjort utredning på vår son, som fått diagnos autism och lite annat. Han ska börja skolan till nästa höst och känner att jag troligtvis skulle behövas lite mer "hemma" för att kunna finnas nära osv, där mer rutin krävs och de är jobbigt för honom de dagar mamma lämnar på dagis gentemot pappa eftersom de är olika tider osv..
Några inputs? :)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Innan pandemin arbetade vi 100% från kontoret, men arbetade hemifrån 100% under hela pandemin (vi fick inte arbeta från kontoret alls).
När pandemin var över, så ville så klart ledningen ha oss tillbaks, men insåg oxå att hemarbetet hade funkat väldigt bra & vi levererade.
Istället har man valt en medelväg. Vi ska se våra kontor som vår huvudsakliga arbetsplats, men får även arbeta hemifrån, typ 3 dagar kontor & 2 dagar hemifrån.

Jag är själv oftast på kontoret. Gillar gemenskapen med kollegor & kunna bolla idéer och tankar, men samtidigt älskar jag FRIHETEN - friheten att själv bestämma var jag vill arbeta. Guld värt !
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Ni som har ett jobb där ni jobbar hemifrån, hur är det ? Trivs ni? Hade ni hellre haft en arbetsplats att åka till eller föredrar ni att jobba hemma?
Jag har fått möjlighet att ev byta tjänst, detta innebär att jag isf skulle jobba 100 % hemifrån och ha en hel del flexibel möjlighet med mina arbetstider. Men jag vet inte riktigt hur det kommer förändra mig, haha!
Jobbar idag skift, fm / em / natt, 365 dagar per år. Ej raka veckor utan alla 3 skift kan vara inom samma vecka.
Just nu känner jag mig väldigt sugen på att byta, men undrar mest hur det kommer påverka mig psykiskt osv. Anledning också till att jag funderar på att byta är att vi nu gjort utredning på vår son, som fått diagnos autism och lite annat. Han ska börja skolan till nästa höst och känner att jag troligtvis skulle behövas lite mer "hemma" för att kunna finnas nära osv, där mer rutin krävs och de är jobbigt för honom de dagar mamma lämnar på dagis gentemot pappa eftersom de är olika tider osv..
Några inputs? :)
Jag jobbar "hemifrån" större delen av min tid och har gjort det sedan 2019 och för mig fungerar det jättebra. Jag har ett "riktigt" arbetsrum med all utrustning som behövs inklusive bra kontorsstol. Viktigt för mig är att det inte är någon hemma på dagarna, så att det inte blir för mycket störningar. Varje arbetsdag klär jag mig som om jag skulle till ett kontor och träffa andra människor, känns mer proffsigt att markera att man är på jobbet. Bor i centrala Göteborg vilket underlättar för mig, går ut och äter lunch varje arbetsdag och passar på att handla, promenera lite, oftast tar jag lunchpaus 1,5 - 2 timmar om det funkar med möten e t c, får ändå ihop ganska långa arbetspass. Mycket av det som jag upplever som positivt kan också vara för att jag driver mitt eget företag, kanske skulle man känna sig mer övervakad om man var anställd. I vissa perioder jobbar jag till och från ute på mina klienters kontor och det blir bara roligt, även om man kanske får lite väl långa restider.
Bra rutiner och disciplin krävs.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Jag jobbar "hemifrån" större delen av min tid och har gjort det sedan 2019 och för mig fungerar det jättebra. Jag har ett "riktigt" arbetsrum med all utrustning som behövs inklusive bra kontorsstol. Viktigt för mig är att det inte är någon hemma på dagarna, så att det inte blir för mycket störningar. Varje arbetsdag klär jag mig som om jag skulle till ett kontor och träffa andra människor, känns mer proffsigt att markera att man är på jobbet. Bor i centrala Göteborg vilket underlättar för mig, går ut och äter lunch varje arbetsdag och passar på att handla, promenera lite, oftast tar jag lunchpaus 1,5 - 2 timmar om det funkar med möten e t c, får ändå ihop ganska långa arbetspass. Mycket av det som jag upplever som positivt kan också vara för att jag driver mitt eget företag, kanske skulle man känna sig mer övervakad om man var anställd. I vissa perioder jobbar jag till och från ute på mina klienters kontor och det blir bara roligt, även om man kanske får lite väl långa restider.
Bra rutiner och disciplin krävs.
Klockrent!
Kunde varit jag som fortsatte skriva, inte minst det att jag oxå klär upp mig som ja skulle gå till kontoret. Duschar och sminkar mig känns oxå viktigt och bra. Har teams möten varje dag likväl och vill se proper ut.

Som sagt, friheten att kunna välja själv var jag vill arbeta är verkligen skönt.
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Klockrent!
Kunde varit jag som fortsatte skriva, inte minst det att jag oxå klär upp mig som ja skulle gå till kontoret. Duschar och sminkar mig känns oxå viktigt och bra. Har teams möten varje dag likväl och vill se proper ut.

Som sagt, friheten att kunna välja själv var jag vill arbeta är verkligen skönt.
Själv tycker jag att den stora grejen med att jobba hemifrån är just att man kan se ut exakt hur som helst, sitta i bara kallingarna med en kopp kaffe i handen framför skärmen med flurit hår är ju det bästa :)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Själv tycker jag att den stora grejen med att jobba hemifrån är just att man kan se ut exakt hur som helst, sitta i bara kallingarna med en kopp kaffe i handen framför skärmen med flurit hår är ju det bästa :)
Jag är en rutinmänniska med kontrollbehov… så de hade aldrig funkat för mig… :facejoy: :rolleyes:
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 775
Mottagna reaktioner
2 690
Poäng
1 677
Tack för input!
Jag har möjlighet till eget kontor och plats där jag kan stänga dörren och få vara ifred, jobbet innebär mestadels telefonkontakt och övervakning så vet inte om de är så mycket möten osv. Jag tänker ändå att en rutin givetvis är bra att få men känner också för den här friheten att på sin lunch kunna gå ut och ta en promenad osv. Idag känner jag enorm stress när jag ska lämna barnen kl 09 på morgonen och sen åka hem för o vänta på att få åka och jobba till 14.20, känns skit segt och de gör mig stressad även om jag har tid emellan. Sen när ja slutar till 22.20 så är ja bara så trött o åka raka vägen hem för och sova.
Jag är dessutom dålig på att äta innan jobbet för tycker de är en jobbig tid att laga nån mat eller så, hade ja vart hemma hade ja kunna tagit en macka eller något.
Jag har iallafall lämnat intresse på tjänsten och så får vi se vad den mer kan erbjuda! :)
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Innan pandemin arbetade vi 100% från kontoret, men arbetade hemifrån 100% under hela pandemin (vi fick inte arbeta från kontoret alls).
När pandemin var över, så ville så klart ledningen ha oss tillbaks, men insåg oxå att hemarbetet hade funkat väldigt bra & vi levererade.
Istället har man valt en medelväg. Vi ska se våra kontor som vår huvudsakliga arbetsplats, men får även arbeta hemifrån, typ 3 dagar kontor & 2 dagar hemifrån.

Jag är själv oftast på kontoret. Gillar gemenskapen med kollegor & kunna bolla idéer och tankar, men samtidigt älskar jag FRIHETEN - friheten att själv bestämma var jag vill arbeta. Guld värt !
Vi hade/har exakt likadant. Men jag väljer att jobba hemifrån så mycket jag bara kan! Har också en hel del tjänsteresor så jag prioriterar att jobba hemma när det går.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp