• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Om lånet är slutbetalt ?
Du hade väl ett kvar?om det var det nyare vet jag inte.
Det är ändrat lånetyp igen bara för ett eller två år sedan, det är möjligt att det går konvertera igen nu till den typen
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Går ju att begära att lånen slås ihop också, då får man ny betalplan och allt.
Det gjorde jag med mina två lån jag tog på 80-90-talet när det blev dax att börja betala. Det genererade en betalplan på 5% av min bruttoinkomst. Den posten blev så stor nu så jag lade om det som var kvar till det ”nya”. Betalar hellre drygt 700 kr/ mån i 4 år till än drygt 3000 i månaden i ett år.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Ni som har ett jobb där ni jobbar hemifrån, hur är det ? Trivs ni? Hade ni hellre haft en arbetsplats att åka till eller föredrar ni att jobba hemma?
Jag har fått möjlighet att ev byta tjänst, detta innebär att jag isf skulle jobba 100 % hemifrån och ha en hel del flexibel möjlighet med mina arbetstider. Men jag vet inte riktigt hur det kommer förändra mig, haha!
Jobbar idag skift, fm / em / natt, 365 dagar per år. Ej raka veckor utan alla 3 skift kan vara inom samma vecka.
Just nu känner jag mig väldigt sugen på att byta, men undrar mest hur det kommer påverka mig psykiskt osv. Anledning också till att jag funderar på att byta är att vi nu gjort utredning på vår son, som fått diagnos autism och lite annat. Han ska börja skolan till nästa höst och känner att jag troligtvis skulle behövas lite mer "hemma" för att kunna finnas nära osv, där mer rutin krävs och de är jobbigt för honom de dagar mamma lämnar på dagis gentemot pappa eftersom de är olika tider osv..
Några inputs? :)
Jag jobbar 100% hemifrån sedan flera år tillbaka och trivs med det.
Nu bor jag ensam i villa med gott om ytor, jag skulle aldrig orkat med det om jag bott i en lägenhet.
+ Inga restider
+ Inga resekostnader till och från jobb
+ Jag blir effektivare då inget småpratande runt kaffemaskin
+ Kan utföra lite småsysslor som ladda tvättmaskin, diskmaskin etc medans man är i nåt möte.
+ Alltid hemma och ta emot hantverkare
- Ibland saknar jag det sociala utbytet, men jag har kontor jag kan besöka när behovet finns
- Man kan bli lite av en eremit
- Man blir väldigt stillasittande när man inte går till eller från buss, tåg, arbetsplatsen mm.
Vi är alla olika och det finns nog många fler punkter än dessa ovan.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Du hade väl ett kvar?om det var det nyare vet jag inte.
Det är ändrat lånetyp igen bara för ett eller två år sedan, det är möjligt att det går konvertera igen nu till den typen
Är det nya jag har kvar.
Betalade av det som var minst gynnsamt och dyrast månadskostnad.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp