• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 325
Mottagna reaktioner
1 359
Poäng
997
Positiva siffror i USA, på fredag kommer Sveriges siffror för juni….

 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 173
Mottagna reaktioner
1 926
Poäng
1 247
Intressanta inflationssiffror. marknaden säger att det är över 90% för räntehöjning i USA i Juli. Men räntehöjningen i september kan utebli.

Men det är förståss under förutsättningarna att inflationen inte går upp igen. Skulle kunna se ett scenario där inflationen bottnat här i Juli eller Augusti och sen en pivot point när inflationen går upp igen inför septembers cpi read och till vintern.

Tittar man på alla sektorer så är det energi som bidragit absolut mest och överlägset till lägre inflation denna månad.

Men nu ser vi att oljan kan ha bottnat och är påväg upp igen. Oljan var nere på 70 dollar fatet i juni, men är nu på 81 dollar fatet och en stark uppåtgående trend sen senaste lokala botten är satt 27e juni på 73 dollar.

Fortsätter oljan uppåt i Juli och Augusti, vilket ser ut att vara det mest troliga utfallet, så innebär det med stor sannolikhet att inflationen tar fart igen snart. Vilket sannolikt skulle innebära mer räntehöjningar till vintern igen i usa om arbetsmarknaden är fortsatt stark.

Andra centralbanker går förmodligen då på samma spår. Mycket spekulationer - Men oljan har visat sig vara en ledande indikator i många fall historiskt. Även koppar har startat en ny uppåtgående trend vid ungefär samma datum.
 
Senast ändrad:

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Min sambo har varit spärrad på Klarna, men idag skulle vi köpa snus till mig via hennes inlogg - men utav misstag blev det faktura när jag ville betala med swish, skitsamma det jag inte förstår är hur fan hon kan handla på Klarna med 0 deklarerad inkomst (föräldrarledig) typ 5 anmärkningar och skuld hos KFM på ca 200.000?! Helt obegripligt?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Hon fick alltså handla på Faktura till ett belopp på ca 800:-
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 504
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Hon fick alltså handla på Faktura till ett belopp på ca 800:-
Klarna tycker väl dom inte gör nog med kreditförluster:)

Pröva själv nu, fick inte handla iaf.Borde ju rimligen vara mer kreditvärdig med skuldsanering än om man har skuldsaldo men är väl spärrad.
 
Senast ändrad:

skuldskammen

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
19 Januari 2023
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
25
Poäng
102
Jag har gått de senaste månaderna orolig för avslag på skuldsanering. Jag har haft inledande sedan april. Idag plingade det till i mobilen, ett brev från Kronofogden. När jag loggar in i Kivra och läser det (med antagandet om att det är ett avslag) så är det min föreslagna betalplan. Jag ska ringa handläggaren och godkänna den (den såg bra ut, inga problem). Jag har meddelat vederbörande om skatteåterbäringen, men den finns ingenstans där. Jag håller på den ett tag så får vi se om de kräver in den, struntsamma. Nu har jag fått hopp igen och det är en känsla som är svår för mig att hantera. Kommer de flesta avslag efter betalplan? Jag tolkar det som att ingen hittils har invänt. Alltså jag har noll koll på hur jag ska känna nu eller vad som händer. Har mer panik än innan tror jag
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Jag har gått de senaste månaderna orolig för avslag på skuldsanering. Jag har haft inledande sedan april. Idag plingade det till i mobilen, ett brev från Kronofogden. När jag loggar in i Kivra och läser det (med antagandet om att det är ett avslag) så är det min föreslagna betalplan. Jag ska ringa handläggaren och godkänna den (den såg bra ut, inga problem). Jag har meddelat vederbörande om skatteåterbäringen, men den finns ingenstans där. Jag håller på den ett tag så får vi se om de kräver in den, struntsamma. Nu har jag fått hopp igen och det är en känsla som är svår för mig att hantera. Kommer de flesta avslag efter betalplan? Jag tolkar det som att ingen hittils har invänt. Alltså jag har noll koll på hur jag ska känna nu eller vad som händer. Har mer panik än innan tror jag
Har du fått en betalplan så är du ju på god väg. De flesta avslag sker tidigare i processen skulle jag vilja påstå.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp