• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Min sambo har varit spärrad på Klarna, men idag skulle vi köpa snus till mig via hennes inlogg - men utav misstag blev det faktura när jag ville betala med swish, skitsamma det jag inte förstår är hur fan hon kan handla på Klarna med 0 deklarerad inkomst (föräldrarledig) typ 5 anmärkningar och skuld hos KFM på ca 200.000?! Helt obegripligt?
Har hon 0? Ingen föräldrapenning?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Jag har gått de senaste månaderna orolig för avslag på skuldsanering. Jag har haft inledande sedan april. Idag plingade det till i mobilen, ett brev från Kronofogden. När jag loggar in i Kivra och läser det (med antagandet om att det är ett avslag) så är det min föreslagna betalplan. Jag ska ringa handläggaren och godkänna den (den såg bra ut, inga problem). Jag har meddelat vederbörande om skatteåterbäringen, men den finns ingenstans där. Jag håller på den ett tag så får vi se om de kräver in den, struntsamma. Nu har jag fått hopp igen och det är en känsla som är svår för mig att hantera. Kommer de flesta avslag efter betalplan? Jag tolkar det som att ingen hittils har invänt. Alltså jag har noll koll på hur jag ska känna nu eller vad som händer. Har mer panik än innan tror jag
De flesta kommer innan inledandet, rätt uppenbara avslag. Avslag efter förslaget om skuldsanering är mer baserat på att det kommer in uppgifter under utredningen.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
De kan invända efter de fått betalplan också har jag sett. Fördelen här är att det framgår av förslaget att fordringsägarna får tillbaka 71%. Måste vara ganska högt i det avseendet

Andelen som betalas tillbaka är ganska orelevant i sammanhanget och har ingen bäring på hur många som protesterar, om man bortser från privatpersoner som vill ha betalt.

Börjar man få höga siffror att betala tillbaka går det ju att fundera på om man överhuvudtaget är kvalificerat insolvent också
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Har hon 0? Ingen föräldrapenning?

Vårt yngsta är ju född i början på förra år så dagarna är slut. Hon får barnbidrag. Halva och jag halva det är hennes absolut enda inkomst.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Vårt yngsta är ju född i början på förra år så dagarna är slut. Hon får barnbidrag. Halva och jag halva det är hennes absolut enda inkomst.
Då hade hon föräldrapenning i fjol och borde ha en taxerad inkomst från det?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Ja men hennes skatt (tror jag) inte har blivit faststställd till följd utav vissa handlingar som kompletterades och således bör dom gå på 2021 års siffror vilket innebar CSN. Mig veterligen räknas CSN som 0 i inkomst?

Men även om hon så hade 4 miljoner i årsinkomst så är det för mig häpnadsväckande att någon med aktivt skuldsaldo och ekonomi körd i botten kan handla för stora belopp på faktura.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 325
Mottagna reaktioner
1 359
Poäng
997
Det känns som jag kan fortsätta dricka ett par burkar cola zero per dag, möjligen varannan vatten :)

”För att konsumtionen ska vara hälsofarlig måste en vuxen som väger mellan 60 till 70 kilo dricka fler än 9 till 14 light-läsker varje dag”

 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
WHO är en jävla clownorganisation som man borde klippa alla band med. Agendastyrt trams är vad dom håller på med.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp