• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Betalat 226 578 kr sedan 2018 -877 kr amorterat

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Är ju till stor del mitt ”fel”, som utnyttjar betalningsfria månader. :'(

Sant, samma här. Men samtidigt vet vi ju båda (och många med oss här) hur lätt det är att desperat ta olika chanser för att få ner månadskostnaderna. Lätt att ta riktigt dumma beslut då och inte tänka långsiktigt. Och lånesäljarna vet ju hur många av oss fungerar, att vi ofta är svaga och enkla att locka på kroken. De får det ju till och med ofta att låta som en vänlig tjänst från deras sida. Den snälla bank-kompisen som ställer upp när det är lite extra tufft en månad. Blä
 

Betty

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
663
Mottagna reaktioner
462
Poäng
527
Sant, samma här. Men samtidigt vet vi ju båda (och många med oss här) hur lätt det är att desperat ta olika chanser för att få ner månadskostnaderna. Lätt att ta riktigt dumma beslut då och inte tänka långsiktigt. Och lånesäljarna vet ju hur många av oss fungerar, att vi ofta är svaga och enkla att locka på kroken. De får det ju till och med ofta att låta som en vänlig tjänst från deras sida. Den snälla bank-kompisen som ställer upp när det är lite extra tufft en månad. Blä
Ja exakt -de borde inte får erbjuda så många betalningsfria månader att lånet inte amorteras av. Och det borde finnas någon minimum % summa av totalt inbetalt varje år som går till amortering, oavsett lånetyp.
 

Xaviar

Ny medlem
Poäng: 26
Blev medlem
14 Augusti 2024
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Är ju till stor del mitt ”fel”, som utnyttjar betalningsfria månader. :'(
Felet är att det finns långivare som lever mer än gott på ett oskäligt upplägg som är lätt att få men då med ockerräntor som stjälper i stället för hjälper ekonomin.
 

Rune87

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
2 Mars 2024
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
34
Poäng
136
De satans blodsugarna. Samma här. Försökte flera gånger få till betalningsplan då jag inte kunde betala lånet. Aldrig att de gav mig den minsta hjälp.
När jag släppte allt var det skadeglädje jag kände mot Nordax, sån skön känsla!
Längtar också till den dagen faktiskt!
 

office

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
22 November 2023
Meddelanden
138
Mottagna reaktioner
49
Poäng
156
Finns det inte en lag som säger att ett låns kostnader och ränta aldrig fär överstiga det lånade beloppet? Eller gäller det bara högkostnadskrediter?
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
914
Mottagna reaktioner
351
Poäng
497
Sjukt det hade gått snabbare att bli av med detta lånet om det hade hamnat hos Kronofogden. Då kanske det hade varit 100k kvar? Hmm
 

mrx

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
11 Maj 2017
Meddelanden
90
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Fast om du avbetalar lånet på ett år så är det "ok" kostnad. I det fallet blir det inte så blodigt för en. 1 år max 2. ^^
 

Betty

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
663
Mottagna reaktioner
462
Poäng
527
Fast om du avbetalar lånet på ett år så är det "ok" kostnad. I det fallet blir det inte så blodigt för en. 1 år max 2. ^^
Hm, så jag ska betala 25-30k per månad eller hur tänker du? Tror de flesta inte har möjlighet att betala så höga summor…
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp