• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vi som klarade skuldsaneringen och vill hjälpa andra vidrare.

lamphue

Kunnig medlem
Poäng: 176
Blev medlem
11 Juni 2023
Meddelanden
164
Mottagna reaktioner
59
Poäng
176
Ja naturligtvis, det är underförstått tycker jag.
Varför skriver du då "Tillgång ska säljas innan skuldsanering kan beviljas-så man är tvungen att sälja huset om man vill ha skuldsanering ,om man inte säljer beviljas inte skuldsanering"?
Du skriver ju att det MÅSTE säljas.
Folk kommer hit för råd och hjälp, vill du va den som hjälper så tycker jag du ska vara tydlig och inte missvisande. För dig är det underförstått samtidigt som du skriver "måste".
För en person där det inte är underförstått så väger ditt "måste" ganska tungt...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

En av er

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
967
Mottagna reaktioner
301
Poäng
497
Varför skriver du då "Tillgång ska säljas innan skuldsanering kan beviljas-så man är tvungen att sälja huset om man vill ha skuldsanering ,om man inte säljer beviljas inte skuldsanering"?
Du skriver ju att det MÅSTE säljas.
Folk kommer hit för råd och hjälp, vill du va den som hjälper så tycker jag du ska vara tydlig och inte missvisande. För dig är det underförstått samtidigt som du skriver "måste".
För en person där det inte är underförstått så väger ditt "måste" ganska tungt...
Om du vill ha något då kan du få det genom att betala. Det stämmer inte, du kan inte få det genom att betala om du inte har pengar, kan inte få lån, kan inte låna privat....
 

En av er

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
967
Mottagna reaktioner
301
Poäng
497
Varför skriver du då "Tillgång ska säljas innan skuldsanering kan beviljas-så man är tvungen att sälja huset om man vill ha skuldsanering ,om man inte säljer beviljas inte skuldsanering"?
Du skriver ju att det MÅSTE säljas.
Folk kommer hit för råd och hjälp, vill du va den som hjälper så tycker jag du ska vara tydlig och inte missvisande. För dig är det underförstått samtidigt som du skriver "måste".
För en person där det inte är underförstått så väger ditt "måste" ganska tungt...
Mannen skrev klart och tydligt att huset har ett övervärde på MINST 500000 kr.
Stämmer inte. Det ska finnas ett tydligt övervärde.
Har en vän som fick beviljad skuldsanering och bor i en 4 miljonersvilla.
Dock inget övervärde så ingen dem tog med i hans ansökan.
Mannen skrev klart och tydligt att huset har ett övervärde på MINST 500000 kronor.
 

Lybb

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
2 April 2014
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
17
Poäng
52
Alla dessa guider om hur man ska få skuldsanering…..leva rövare några år och sen kommer pappa och betalar. Känns som att detta gått överstyr och att alla till höger och vänster jublar att dom fått skuldsanering. Har själv stora skulder men gett mig fan på att lösa detta för egen maskin. Kommer ta mig betydligt längre än 5år men det känns helt ok.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
917
Poäng
817
Alla dessa guider om hur man ska få skuldsanering…..leva rövare några år och sen kommer pappa och betalar. Känns som att detta gått överstyr och att alla till höger och vänster jublar att dom fått skuldsanering. Har själv stora skulder men gett mig fan på att lösa detta för egen maskin. Kommer ta mig betydligt längre än 5år men det känns helt ok.
Många som försökt många många år så där av jublet när man blir beviljad sanering och kan se ett slut. Själv höll jag på i 12 år innan jag gav upp och sen sökte sanering så kommer sluta på 17 år totalt
 

Lester

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
8 Oktober 2021
Meddelanden
148
Mottagna reaktioner
53
Poäng
177
Min sanering är klar kommer jag upp totalt 18 år med varje månad av dripplande
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 186
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Det stämmer att jag inte haft sanering speciellt länge. Jag var bara nyfiken vad som gäller gåva av större belopp.

Har inget sådant på gång idag. Men har faktiskt historiskt hjälpt 3 olika personer på forumet att få återbetalning från spelbolag utan motkrav för ett par år sedan.

2 av dessa som fick tillbaka över 100.000 har valt att swisha mig som tack. Visseligen några tusen båda gångerna och inte dom beloppen på 50 eller 100.000 (skrev ett extremt exempel bara för att se reaktionerna. Hade jag skrivit 5000 så antar jag folk hade skrivit att jag inte ska ompröva).

Vad gäller ett spelbolag där jag gjorde insättning med klarna kortet för många år sen kanske jag har ett case för återbetalning, om jag orkar vända upp det. Spelbolaget i fråga verkar vara svåra att ha att göra med och beloppet är inte jättestort.

Men anser inte att jag gjort något skattebrott för det, har dock för dålig kunskap för att säkert säga det.
Nyfiken fick du skuldsanering direkt el hade du löneutmätning innan ? Vad tittar de på mer specifikt när de ev godkänner en sanering ? Endast hur nya lånen är ? Det kan ju ligga en massa saker bakom varför länen togs ska man redogöra för detta med ett personligt brev ?
Bara nyfiken det verkar vara en djungel vem som får o inte vilket är väldigt trist.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp