• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skatteåterbäring vid beslutad skuldsanering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Ok jag har ingen hamdläggare på KFM längre men jag tror nog han som beslutade om min sanering är den personen sköter ev åtaganden för att cleara mig på Skatteverket om Skatteverket inväntar nån sorts info fr KFM angående min beslutade sanering . Hur kan du hänga upp dig på något sånt? KFM kundservice vet väl inhet om mig heller å lär koppla till nån som har koll, antaglifen den som hantersde min sanerinhg. Emklast är väl då att ringa hanndirekt då han dessutom sagt att det bara att ringa om man undrar nåt el ens ekonomiska situation ändras så saneringen behöver justeras.

Ssnering och skatteåterbäring är väl jelt skilda saker, fördtår inte hur du kan bli kränkt för att jag inte visa ödmjukhet att jag fått saneringen när vi pratar om Skatteverket och annat folk som säger jag kommerbfåt min skatteåterbärimgmen den ändå inte kommer. Jag har pratat med 4arnetare pp Skatteverket som säger jag kommer fp mina pengar denna vecka och dom varit medvetna om min skuldsanerimg. Felaktig info 4 ggr/dagar irad. Ganska frustrerande men just det jag har ju fått skuldsanering, så jag får inte vaa minsta irriterad el frustrerad enligt dig? Haha härregud. Pemgarna har inte varit viktigast utan jag velat ha infomatiin bara men inte fptt det än om vad fördröjningen beror på. Så insatt är jag inte och dörför ringt och frågat flera ggr men fått fel svar av folk som inte är insatta el kan sitt jobb. Därför skrev jag jag skiter idet här för det är enklast för alla, en sorts ödmjukjet tycker jag.
Har dessutom i måndag och tordags begärt uttag fr Skattekontot då dom har en funktiin för det. Båda låg under bearnetning i 2-3 dagar för att sedan helt försvinna, utan någon som helst förklaring. Tycker det öär jävligt dåligt av Skatteverket att inte meddels orsaken till vaför begäran avslagists el bara raderats, men kanske har jag visat för lite ödmjukhet när jag begärde uttag.
Hänger inte upp mig men du lyssnar ju inte på korrekt info man ger dig samt att du svarar ju inte på följdfrågor på din egna ställda fråga på ett informativt sätt utan med attityd sen är det du som blir frustrerad. Du hade ju sparat dig själv frustration om du istället ringt kundservice på Kfm istället på att vänta på din personliga handläggare som du inte har.

Har det gått så långt tid från att du fick en beviljad skuldsanering som vunnit laga kraft borde det inte vara något problem att få din återbäring utan problem sker automatiskt om du gjort dina antaganden rätt för att få ut skatteåterbäringen i april.

Känns som det är dags att mogna lite mot myndigheten som beviljat dig skuldsaneringen och släppa det som varit innan.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Den handläggare du hade är klar med ärendet och har andra ärenden nu.
Den har inget med dig att göra längre och vara sig har eller hade något med din skatteåterbäring att göra.
Ok jag förstår, som sagt bara ringt en gång till KF då hela veckan har jag varit på Skatteverket om mina skattepengar då det är dom som betalar ut borde dom ha info om ev hinder och om jag behöver kontakta KFM. Men ska ringa KF nästa vecka och höra läget om mitt beslut och kopplingen till skattepengarna. @Lasseman du vet inte hur förfarandet går till mellan KF och Skatteverket angående ev skatteåterbäringen till personer med Skuldsanering. Är det ytterligare info som skickas till Skatteverket långt efter beslut om skuldsanering. Kanske måste det går 6 månader och inte bara 2?
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Hänger inte upp mig men du lyssnar ju inte på korrekt info man ger dig samt att du svarar ju inte på följdfrågor på din egna ställda fråga på ett informativt sätt utan med attityd sen är det du som blir frustrerad. Du hade ju sparat dig själv frustration om du istället ringt kundservice på Kfm istället på att vänta på din personliga handläggare som du inte har.

Har det gått så långt tid från att du fick en beviljad skuldsanering som vunnit laga kraft borde det inte vara något problem att få din återbäring utan problem sker automatiskt om du gjort dina antaganden rätt för att få ut skatteåterbäringen i april.

Känns som det är dags att mogna lite mot myndigheten som beviljat dig skuldsaneringen och släppa det som varit innan.
Jag har ju knappt kommit til KFM och fastna på Skatteverket för dom hela tiden sagt jag får pengarna och inte kommit med någon förklaring till detta förrän 5 arbetaren jag pratade med då telefonsamtalet bröts efter hon sagt jag har en "ärende" med KF... Är det inte naturligast att först få klart med Skatteverket vad problemet är, KF är inte dom som betalar ut min återbäring.
Förlåt om det låter så konstigt i dina öron att jag ringde numret min gamla handläggare gett mig och följt instruktionerna i hans telefonsvarare att han ringer upp mig på tiden telefonsvarare angett. Att han ens har det info i telefonsvararen och skrivit ut sitt nummer jag skall kontakta ang. beslut. Nu är det tyvärr helg och som du vet jobbar inte dessa personer så visst skall jag ringa KF på måndag och sitta i kö som alla andra så jag inte kränker någon. Men så långt har jag inte kommit då inget har klarats upp hos Skatteverket än men ska ringa till båda parallellt. Om du har problem med min ödmjukhet el brist på den kanske du skall prata med någon annan. Inget som påverkat min kontakt med myndigheter osv, jag har dessutom skött min åtaganden för att få pengar i aprlil som och fått grönt ljus av 4 arbetare på Skatteverket så varför då kontakt KF? Men mina misstankar om okunskap hos Skatteverket visade sig såklart rätta, därför kanske du uppfattar en viss frustration men inget jag sprider till ev myndigheter. Kanske skicka en tårta till KF men vet inte om dom får äta den då alla inte är så positiva till dom? Jag har alltid varit positiv till KF, dom har alltid varit trevliga och lättsamma, inga man behöver vara rädda för som många tror. Och slappa allt till dom har varit en befrielse och bara positivt om man redan har telefonabonnemang och sånt som inte går att få vid utmätning/sanering.
Ha en bra dag och släpp mitt case nu.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Jag har ju knappt kommit til KFM och fastna på Skatteverket för dom hela tiden sagt jag får pengarna och inte kommit med någon förklaring till detta förrän 5 arbetaren jag pratade med då telefonsamtalet bröts efter hon sagt jag har en "ärende" med KF... Är det inte naturligast att först få klart med Skatteverket vad problemet är, KF är inte dom som betalar ut min återbäring.
Förlåt om det låter så konstigt i dina öron att jag ringde numret min gamla handläggare gett mig och följt instruktionerna i hans telefonsvarare att han ringer upp mig på tiden telefonsvarare angett. Att han ens har det info i telefonsvararen och skrivit ut sitt nummer jag skall kontakta ang. beslut. Nu är det tyvärr helg och som du vet jobbar inte dessa personer så visst skall jag ringa KF på måndag och sitta i kö som alla andra så jag inte kränker någon. Men så långt har jag inte kommit då inget har klarats upp hos Skatteverket än men ska ringa till båda parallellt. Om du har problem med min ödmjukhet el brist på den kanske du skall prata med någon annan. Inget som påverkat min kontakt med myndigheter osv, jag har dessutom skött min åtaganden för att få pengar i aprlil som och fått grönt ljus av 4 arbetare på Skatteverket så varför då kontakt KF? Men mina misstankar om okunskap hos Skatteverket visade sig såklart rätta, därför kanske du uppfattar en viss frustration men inget jag sprider till ev myndigheter. Kanske skicka en tårta till KF men vet inte om dom får äta den då alla inte är så positiva till dom? Jag har alltid varit positiv till KF, dom har alltid varit trevliga och lättsamma, inga man behöver vara rädda för som många tror. Och slappa allt till dom har varit en befrielse och bara positivt om man redan har telefonabonnemang och sånt som inte går att få vid utmätning/sanering.
Ha en bra dag och släpp mitt case nu.

Härligt att höra att det varit en befrielse att släppa allt osv jag hoppas ju såklart det går bra för dig med allt skuldsanering och få tillbaka skatteåterbäringen men du kan ju skippa skiter i ,trams osv när du svarar på din egen fråga så framställer du dig som mer ödmjuk jag är inte frustrerad utan mera förbryllad hur du väljer att svara på vissa följdfrågor som är relevanta för att ge dig så bra info som möjligt. Tex nu har du fått från två olika medlemmar här att du inte har en handläggare om du har en beslutad skuldsanering men endå så skriver du "så jag inte kränker någon" varför ställer du dig inte i kö som alla andra och skippar offerkoftan.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 918
Poäng
9 787
Okej, då tror jag den diskussionen är avklarad.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Härligt att höra att det varit en befrielse att släppa allt osv jag hoppas ju såklart det går bra för dig med allt skuldsanering och få tillbaka skatteåterbäringen men du kan ju skippa skiter i ,trams osv när du svarar på din egen fråga så framställer du dig som mer ödmjuk jag är inte frustrerad utan mera förbryllad hur du väljer att svara på vissa följdfrågor som är relevanta för att ge dig så bra info som möjligt. Tex nu har du fått från två olika medlemmar här att du inte har en handläggare om du har en beslutad skuldsanering men endå så skriver du "så jag inte kränker någon" varför ställer du dig inte i kö som alla andra och skippar offerkoftan.
Offerkoftan? Johan här frågade hur det gick ja sa ja skiter i detta nu och hade inte tänkt skriva mer men då blev du kränkt och började prata om hela andra saker om min tidigare handlägger el inte, haha.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Offerkoftan? Johan här frågade hur det gick ja sa ja skiter i detta nu och hade inte tänkt skriva mer men då blev du kränkt och började prata om hela andra saker om min tidigare handlägger el inte, haha.
Har inte blivit ett dugg kränkt av det som du skrivit jag svarade på din fråga som du skrev i forumet du ville ha hjälp med.Du verkar ju missförstå och inte ta till dig av information och/eller inte vara insatt i ditt ärende.Det var jag som upplyste dig om att du inte har någon handläggare längre som du skrivit om flera meningar i dina svar varför han inte svarar eller ringer tillbaka och du fortsätter att påpeka och skriva om honom trots att två oberoende av varandra gett dig rätt information om det. Du får lycka till med ditt ärende när du ringer nästa vecka.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 918
Poäng
9 787
Okej, då är diskussionen avslutad då.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp