• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skatteåterbäring vid beslutad skuldsanering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Vad är detta för trams, var ser man när ens beslut "vinner laga kraft"? Beslut är väl beslut. Mina pengar sitter än på skattekontot trots dom sa jag skall få pengarna denna vecka på telefon igår. Dessutom begärt utbetalning så ska nå kontot inom 3 dagar men nej...4e dagen å helt tyst om allt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 791
Mottagna reaktioner
1 772
Poäng
1 277
Vad är detta för trams, var ser man när ens beslut "vinner laga kraft"? Beslut är väl beslut. Mina pengar sitter än på skattekontot trots dom sa jag skall få pengarna denna vecka på telefon igår. Dessutom begärt utbetalning så ska nå kontot inom 3 dagar men nej...4e dagen å helt tyst om allt.
Tror att de allra flesta är väldigt nöjda med att beslut går att överklaga, annars är Nordkorea ganska fint på våren...
 

Lester

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
8 Oktober 2021
Meddelanden
148
Mottagna reaktioner
53
Poäng
177
3 veckor efter beslutat skuldsanering.Kolla Poit där står beslutad sanering och datum.3 veckor på det.Kan dyka upp nån som ej godkännering sanering.Efter 3 veckor är det klart och inge kan motsätta sig
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
3 veckor efter beslutat skuldsanering.Kolla Poit där står beslutad sanering och datum.3 veckor på det.Kan dyka upp nån som ej godkännering sanering.Efter 3 veckor är det klart och inge kan motsätta sig
Ok, fick beslut 7e feb typ så har nog vunnit laga kraft, tack.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
288
Poäng
447
Svarade jag på fel inlägg ?

Vet inte om du har svarat på fel inlägg. Men du har snöat in dig på något jag inte skrivit om har inte skrivit något om man får sin skatteåterbäring utbetalt till sitt konto eller inte. Du citerar mig att jag ger fel information i det inlägget och det är inte fel information det återspeglar informationen som står på Kfm hemsida angående skatteåterbäring och skuldsanering. Det är du som ger fel information eftersom du svarar på mitt inlägg att det är fel information så indirekt påstar du att det som står på Kfm hemsida angående skatteåterbäring när man har skuldsanering skulle va fel? Det är isåfall du som ger fel information.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Vet inte om du har svarat på fel inlägg. Men du har snöat in dig på något jag inte skrivit om har inte skrivit något om man får sin skatteåterbäring utbetalt till sitt konto eller inte. Du citerar mig att jag ger fel information i det inlägget och det är inte fel information det återspeglar informationen som står på Kfm hemsida angående skatteåterbäring och skuldsanering. Det är du som ger fel information eftersom du svarar på mitt inlägg att det är fel information så indirekt påstar du att det som står på Kfm hemsida angående skatteåterbäring när man har skuldsanering skulle va fel? Det är isåfall du som ger fel information.
Sorry då har jag förmodligen citerat fel inlägg.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Vad är detta för trams, var ser man när ens beslut "vinner laga kraft"? Beslut är väl beslut. Mina pengar sitter än på skattekontot trots dom sa jag skall få pengarna denna vecka på telefon igår. Dessutom begärt utbetalning så ska nå kontot inom 3 dagar men nej...4e dagen å helt tyst om allt.
Några pengar idag ?
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Nä, ja skiter i dom, 4 handläggare på skatteverket sa ja skulle få dom men sen såg en att jag hade ett ärende med KF (antagligen skuldsanering) så dom höll inne pengarna och samtalet bröts, ringde upp och dom skulle återkomma idag om vad som måste göras men jag kunde inte svara när dom ringde. Min handläggare på KFM svaraar inte, får bara meddelande om att han skall ringa mig olika tider men ringde aldrig, så jag kanske gör en ansträngding nästa vecka el så skiyer jag i det, orkar inte gå å vänta å hoppas varje dag då ja vet innesrst inne det tar minst 2v innan jag ev får pengarna. Har en stor lön att se fram mot ändå efter extrajobb.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
288
Poäng
447
Måste bara påpeka att av det du skriver så verkar du ju inte så insatt själv i ditt ärende är du inte lättad och ödmjuk att du har fått en skuldsanering? Men man blir lite förbryllad av vad du skriver eftersom om du nu har en handläggare på KFM så finns det goda skäl att anta att du inte har en beslutad skuldsanering för man har ingen handläggare på KFM när man har en beslutad skuldsanering och det finns inget undantag.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp