• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skatteåterbäring vid beslutad skuldsanering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Alla fått sina pengar nu som förväntat sig få denna vecka? Ser min pengar än som ett positivt saldo på skattekontot ca 6 tusen. Någon som är där jag är än?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Alla fått sina pengar nu som förväntat sig få denna vecka? Ser min pengar än som ett positivt saldo på skattekontot ca 6 tusen. Någon som är där jag är än?
Du har ingen utbetalnings spärr ? Det kan du se på mina sidor .
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Alla fått sina pengar nu som förväntat sig få denna vecka? Ser min pengar än som ett positivt saldo på skattekontot ca 6 tusen. Någon som är där jag är än?
Om det inte står utbetalt så lär det förmodligen komma i juni.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Om det inte står utbetalt så lär det förmodligen komma i juni.
Chattade just med skatteverket och han sa för dom med skuldsanering betalas pengarna ut manuellt av en handläggare och han kunde inte svara på när det görs i mitt fall men antagligen så fort dom har tid.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Chattade just med skatteverket och han sa för dom med skuldsanering betalas pengarna ut manuellt av en handläggare och han kunde inte svara på när det görs i mitt fall men antagligen så fort dom har tid.
Jaha, där ser man. Jag fick alltid min återbäring som alla andra de åren jag hade skuldsanering och det såg likadant ut på skattekontot som nu och innan saneringen.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Skatteverket verkar ge lite missledande information.Dom som har en skuldsanering som är i inledande fasen får vanligtvis inte sin skatteåterbäring tillbaka utan den ingår i deras betalplan, Dom som har en beslutat skuldsanering men inte vunnit laga kraft då går skatteåterbäringen till att betala tillbaka skulder till stat och kommun tex skatt, studieskuld eller böter. Dom som har en skuldsanering som vunnit laga kraft får tillbaka skuldsaneringen som alla andra.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Skatteverket verkar ge lite missledande information.Dom som har en skuldsanering som är i inledande fasen får vanligtvis inte sin skatteåterbäring tillbaka utan den ingår i deras betalplan, Dom som har en beslutat skuldsanering men inte vunnit laga kraft då går skatteåterbäringen till att betala tillbaka skulder till stat och kommun tex skatt, studieskuld eller böter. Dom som har en skuldsanering som vunnit laga kraft får tillbaka skuldsaneringen som alla andra.
Du har fel, skatteåterbäringen betalas ut till dig under inledande.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Chattade just med skatteverket och han sa för dom med skuldsanering betalas pengarna ut manuellt av en handläggare och han kunde inte svara på när det görs i mitt fall men antagligen så fort dom har tid.
Stämmer inte ! Sambon har skuldsanering och hon har fått sina pengar !
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Stämmer inte ! Sambon har skuldsanering och hon har fått sina pengar !
Ok, kanske en handläggare som betalt ut. Förstår inte annars varför mitt inte betalts ut, alltid fått pengarna tidigt och automatiskt förr innan.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp