• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kreditupplysning företag och enskild firma

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 582
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
Här är två sidor och läs själv om dom tycker din privata ekonomi är viktig i samband med att man tar ett lån med enskild firma jag tycker det säger sig självt men det är ju jag det. :)


Har lån hos minst en av de angivna långivarna i din länk och inget av mina privata skulder finns med på deras upplysning.
Att företagets skulder blir ens privata skulder är en sak, vad som syns på en upplysning en annan sak.
Jag har kollat i Kivra på upplysningar tagna på min firma och mina privata skulder syns inte på ngn av dem.
Och ja, jag är personlig ansvarig för skulder i företaget men det var inte det ts fråga handlade om.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
547
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Jag har ju skrivit redan i ett tidigare inlägg att jag tyckte att TS skulle höra av sig själv och skickade med en länk där man kan lämna kontakt uppgifter till UC själva. Samt att jag sa att det finns två skilda svar och kan tillägga som i sig kanske inte är fel 2018 är sex år sedan dom kanske har ändrat på den infon på senare år? Jag är inte säker på vilket som är helt rätt nu men med det sagt så finns det tre olika företags upplysningar också alla med olika mycket info.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp