• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jag måste släppa allt rädd att bli av med jobbet

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 186
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Det var väl så du bestämt dig för att göra. Det var i alla fall det intrycket jag fick när vi diskuterat tidigare.
Ja just nu känns det så och sen får vi se om jag känner inte att det går längre och jag gjort allt så får jag kanske tänka om
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 872
Mottagna reaktioner
1 867
Poäng
1 277
Har inte påstått det alls med mina inlägg heller har i mina inlägg alltid stöttat ts i hur hon själv vill göra eller du kanske bara läste mitt senaste inlägg.Har aldrig skrivit själv att hon ska släppa allt ?
Kanske blev felciterat, var inte menat som något skäll på dig!
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 872
Mottagna reaktioner
1 867
Poäng
1 277
Tack bra svar. Men vad gör man med det överskott man får på.kontot om man nu bestämt sig söka skuldsanering. Det är jag nyfiken på ? Sparar man till buffert ? Får man ha en buffert ?
Eller får man köpa vad man vill under tiden innan beslut tagits ? Nyfiken
Självklart får man göra vad man vill med sina pengar. Man är ju inte livegen bara för att man söker skuldsanering.
Men som många säger, pengar på konto och inköpt egendom kan ju utmätas om det hinner gå så långt innan ansökan är färdigbehandlad. Jag sålde ju ett hus och fick redogöra för vart pengarna gått, men jag vet inte om det tillhör rutinen att fråga om vad man gjort för ev överskott under väntan på att skuldsaneringsansökan ska handläggas.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 186
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Självklart får man göra vad man vill med sina pengar. Man är ju inte livegen bara för att man söker skuldsanering.
Men som många säger, pengar på konto och inköpt egendom kan ju utmätas om det hinner gå så långt innan ansökan är färdigbehandlad. Jag sålde ju ett hus och fick redogöra för vart pengarna gått, men jag vet inte om det tillhör rutinen att fråga om vad man gjort för ev överskott under väntan på att skuldsaneringsansökan ska handläggas.
Nä mest nyfiken skulle jag släppa allt skullr jag få massa pengar över och om man fär över dem till dottern t ex och t ex går på spa det kan man inte utmäta. Bara undrar ? Nyfiken
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 728
Mottagna reaktioner
983
Poäng
787
Självklart får man göra vad man vill med sina pengar. Man är ju inte livegen bara för att man söker skuldsanering.
Men som många säger, pengar på konto och inköpt egendom kan ju utmätas om det hinner gå så långt innan ansökan är färdigbehandlad. Jag sålde ju ett hus och fick redogöra för vart pengarna gått, men jag vet inte om det tillhör rutinen att fråga om vad man gjort för ev överskott under väntan på att skuldsaneringsansökan ska handläggas.
Samma här. Överskottet från vår husförsäljning som inte utmättes, det fick jag redogöra för vad jag gjort med. Gick till skulder.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 186
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Samma här. Överskottet från vår husförsäljning som inte utmättes, det fick jag redogöra för vad jag gjort med. Gick till skulder.
Ja nåt hus har jag inte men undrar annars vad man gör om man inte sparar allt i madeassen ? Tänk om man köper konsertbiljetter de är svåra att utmäta i efterhand
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 186
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Jag har nu bestämt mig att släppa allt
Allt detta pysslande för pengar får behålla mer än vad jag haft på flera år o lgh står på.maken och vi ska inte flytta.
Men undrar en sak
Kan kfm plocka pengar från maken el dotterns konto som står i deras namn ?
Vad gör man med övefskottet man får när man slutar betala ? Sparar en buffert under madrassen ?
Har kontaktat en budget o skuldrådgivare men kommer inte få skuldsanering för jag har för nya lån men kan ju alltid skicka in en
Maken tog det bra. Förklarade för honom att vi kan bo kvar har hyresrätt osv.
Jag tog detta beslut i natt
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp