• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jag måste släppa allt rädd att bli av med jobbet

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 186
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Släppa allt är ju inte att rekommendera om man tror att det finns möjligheter att betala sina skulder själv utan skuldsanering om det inte är så att man tror man kan komma igenom en löneutmätning inom en rimlig framtid. Men man ska ju heller inte släppa allt om man inom kort behöver vara utan anmärkningar av olika skäl. Hur man gör beror ju på ens individuella förutsättningar.
Tack bra svar. Men vad gör man med det överskott man får på.kontot om man nu bestämt sig söka skuldsanering. Det är jag nyfiken på ? Sparar man till buffert ? Får man ha en buffert ?
Eller får man köpa vad man vill under tiden innan beslut tagits ? Nyfiken
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
542
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Släppa allt är ju inte att rekommendera om man tror att det finns möjligheter att betala sina skulder själv utan skuldsanering om det inte är så att man tror man kan komma igenom en löneutmätning inom en rimlig framtid. Men man ska ju heller inte släppa allt om man inom kort behöver vara utan anmärkningar av olika skäl. Hur man gör beror ju på ens individuella förutsättningar.
Har inte påstått det alls med mina inlägg heller har i mina inlägg alltid stöttat ts i hur hon själv vill göra eller du kanske bara läste mitt senaste inlägg.Har aldrig skrivit själv att hon ska släppa allt ?
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 186
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Har inte påstått det alls med mina inlägg heller har i mina inlägg alltid stöttat ts i hur hon själv vill göra eller du kanske bara läste mitt senaste inlägg.Har aldrig skrivit själv att hon ska släppa allt ?
Tack Patron tycker du stöttat bra. Intressant att du skrev detta med att man inte behöver släppa allt om man söker skuldsanering. Tänkte det kanske ser bättre ut för då ser de att man inte längre kan betala.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
542
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Tack Patron tycker du stöttat bra. Intressant att du skrev detta med att man inte behöver släppa allt om man söker skuldsanering. Tänkte det kanske ser bättre ut för då ser de att man inte längre kan betala.
Det jag menade med mitt senaste inlägg är att du kan fortfarande köra på med snöbolls metoden precis som du gör nu men endå ha dörren öppen.Nyckeln för det är att du inte tar något nytt lån för då minskar dina chanser.Du betalar ju in på dina lån redan så det finns inget negativt i det du gör nu för att du ska få en beviljad skuldsanering i framtiden ifall du vill.Du ska ha gjort allt du kan för att betala av på dina lån för att få skuldsanering. Så min rekommendation är att inte ta något nytt lån och se hur förutsättningarna är nästa år. Det jag menar med det ena behöver ju inte utesluta det andra.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 186
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Det jag menade med mitt senaste inlägg är att du kan fortfarande köra på med snöbolls metoden precis som du gör nu men endå ha dörren öppen.Nyckeln för det är att du inte tar något nytt lån för då minskar dina chanser.Du betalar ju in på dina lån redan så det finns inget negativt i det du gör nu för att du ska få en beviljad skuldsanering i framtiden ifall du vill.Du ska ha gjort allt du kan för att betala av på dina lån för att få skuldsanering. Så min rekommendation är att inte ta något nytt lån och se hur förutsättningarna är nästa år. Det jag menar med det ena behöver ju inte utesluta det andra.
Tack för bra input !!!
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 728
Mottagna reaktioner
983
Poäng
787
Tack Patron tycker du stöttat bra. Intressant att du skrev detta med att man inte behöver släppa allt om man söker skuldsanering. Tänkte det kanske ser bättre ut för då ser de att man inte längre kan betala.
Du behöver inte släppa allt bara för att du skickat in en ansökan. Jag gjorde det inte utan fortsatte betala på det jag kunde. Betalde bort alla småskulder. Efter inledande får man däremot inte betala på något utöver fasta utgifter.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 186
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Du behöver inte släppa allt bara för att du skickat in en ansökan. Jag gjorde det inte utan fortsatte betala på det jag kunde. Betalde bort alla småskulder. Efter inledande får man däremot inte betala på något utöver fasta utgifter.
Har inte skickat in ansökan men bra att veta. Tack
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 186
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Du behöver inte släppa allt bara för att du skickat in en ansökan. Jag gjorde det inte utan fortsatte betala på det jag kunde. Betalde bort alla småskulder. Efter inledande får man däremot inte betala på något utöver fasta utgifter.
Ok så det du inte kunde betala på det lämnade du ? Bra,att veta.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 728
Mottagna reaktioner
983
Poäng
787
Ok så det du inte kunde betala på det lämnade du ? Bra,att veta.
Ja jag betalde på det jag kunde. De var mest småskulder. De större lånen hamnade ju så klart hos KFM o jag fick löneutm i några månader innan jag fick inledande. Mitt konto utmättes oxå 2 ggr då vi sålde huset. KFM var ju medveten om att vi höll på sälja (vi hade informerat om detta) så när pengar kom in så utmättes dessa (inte allt dock).
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp