• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jämka under pågående skuldsanering

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Dem vet inte hur mkt du får ut varje månad dem kan bara se vad du tjänat under året om dem tar en kreditupplysning. Det beloppet kommer vara samma vare sig du jämnkar eller inte :)
Ja men om de begär en omprövning så kollar kfm via Skatteverket. Då är det din bruttolön som redovisas. Jag gjorde en omprövning och då fick jag redogöra varför min inkomst diffade från januari till september, månad för månad.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 728
Mottagna reaktioner
983
Poäng
787
Ja men om de begär en omprövning så kollar kfm via Skatteverket. Då är det din bruttolön som redovisas. Jag gjorde en omprövning och då fick jag redogöra varför min inkomst diffade från januari till september, månad för månad.
Men oavsett jämkning el ej så är ju inkomsten brutto detsamma o det är ju det som dom kollar. Du hade haft mkt övertid så då var din bruttoinkomst högre.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
917
Poäng
817
Ja men om de begär en omprövning så kollar kfm via Skatteverket. Då är det din bruttolön som redovisas. Jag gjorde en omprövning och då fick jag redogöra varför min inkomst diffade från januari till september, månad för månad.
Man har ju ändå inte tjänat mer då dem hade kommit i april ändå som man får behålla så totalen blir samma (om man gjort rätt och inte får extremt mkt tillbaka)
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
928
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Fått inledande nu i april. Om jämkar detta året när man haft löneutmätning nästan hela 2023. då borde det väl bli en del ränta man betalt in, så jämka 5-6 månader borde väl täcka upp lite : nästa år fattar man ju att det blir trubbel.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 707
Poäng
1 177
Fått inledande nu i april. Om jämkar detta året när man haft löneutmätning nästan hela 2023. då borde det väl bli en del ränta man betalt in, så jämka 5-6 månader borde väl täcka upp lite : nästa år fattar man ju att det blir trubbel.
Gäller ju att ha stenkoll på räntorna du betalt då. Få restskatt under sanering vill man ju inte riskera.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 707
Poäng
1 177
Och 2023 års räntor deklarerade du väl för nu? Nästa år räknas räntorna fram till i april då du fick inledande..
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
928
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Och 2023 års räntor deklarerade du väl för nu? Nästa år räknas räntorna fram till i april då du fick inledande..
Kan säkert stämma. Men sen är väl sanering inte helt räntefritt ?
hört alldeles för många historier om att de får tillbaka 5-20K varje år
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
928
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Gäller ju att ha stenkoll på räntorna du betalt då. Få restskatt under sanering vill man ju inte riskera.
Får jag en restskatt på 30K så är det inga problem. Tjänar 40K ut varje juni/Dec och en bonus varje April på runt 20/30K
Men man vill ändå inte jämka i riskzon där av min undran.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 707
Poäng
1 177
Får jag en restskatt på 30K så är det inga problem. Tjänar 40K ut varje juni/Dec och en bonus varje April på runt 20/30K
Men man vill ändå inte jämka i riskzon där av min undran.
Varför måste du jämka då? Se det som ett tillskott i kassan om det blir pengar tillbaka.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp