• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Imorgon är jag äntligen 5 år gjorda!

FrkFräken76

Viktig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
3 Juni 2019
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
109
Poäng
287
Från både intrum och sergel har jag nu fått kravbrev. Ringde upp och sa att men det här är ju avslutat och ni har ju skrivit att inge kravbrev ska skickas ut. Då fick jag veta att dom har 3 månader på sig att ta bort saker och att då kommer det skickas ut kravbrev vare sig jag vill eller inte.. Blir så trött.. Så bara 2 månader kvar då ..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 760
Mottagna reaktioner
1 003
Poäng
867
Varför skickar dom ens kravbrev kan man undra...Dom vet ju att du haft sanering.. Riktigt fula fiskar..Tror dom hoppas att nån rädd stackare ska betala.
När Intrum skickade kravbrevet till mej ursäktade dom sej att det blivit fel o visp var det rensat...
 

FrkFräken76

Viktig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
3 Juni 2019
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
109
Poäng
287
Varför skickar dom ens kravbrev kan man undra...Dom vet ju att du haft sanering.. Riktigt fula fiskar..Tror dom hoppas att nån rädd stackare ska betala.
När Intrum skickade kravbrevet till mej ursäktade dom sej att det blivit fel o visp var det rensat...
Mig ska dom rensa 30/4 på intrum, vet inte va dom väntar på tills dess faktiskt. Sergel skrev att dom väntar på besked från kronofogden innan dom kan avsluta.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Mig ska dom rensa 30/4 på intrum, vet inte va dom väntar på tills dess faktiskt. Sergel skrev att dom väntar på besked från kronofogden innan dom kan avsluta.
Eh va? Har aldrig någonsin hört att borgenäre
Mig ska dom rensa 30/4 på intrum, vet inte va dom väntar på tills dess faktiskt. Sergel skrev att dom väntar på besked från kronofogden innan dom kan avsluta.
Eh va? Har aldrig någonsin hört att borgenärerna får något brev efter avslutad skuldsanering… Dom pratar STRUNT i sedvanlig ordning !!!
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 760
Mottagna reaktioner
1 003
Poäng
867
Eh va? Har aldrig någonsin hört att borgenäre

Eh va? Har aldrig någonsin hört att borgenärerna får något brev efter avslutad skuldsanering… Dom pratar STRUNT i sedvanlig ordning !!!
Kan vara att de väntar in sista utbetalningen.
Eh va? Har aldrig någonsin hört att borgenäre

Eh va? Har aldrig någonsin hört att borgenärerna får något brev efter avslutad skuldsanering… Dom pratar STRUNT i sedvanlig ordning !!!
Tror kanske de menar att de inväntar utbetalningen från KFM. De gjorde Handelsbanken m vårt lån. De tog bort när sista utbetalningen var bekräftat (men de skicka ju inte ut nå krav). Å just det kan jag köpa men ingen borgenär ska ju börja skicka ut krav INNAN det skett! Ja inte efter heller så klart men jag menar varför börja skicka ut krav när saneringen är slut å innan de fått sina sista pengar om det är de dom väntar på...Nej bara ljug o hittepå...
 

FrkFräken76

Viktig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
3 Juni 2019
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
109
Poäng
287
Kan vara att de väntar in sista utbetalningen.

Tror kanske de menar att de inväntar utbetalningen från KFM. De gjorde Handelsbanken m vårt lån. De tog bort när sista utbetalningen var bekräftat (men de skicka ju inte ut nå krav). Å just det kan jag köpa men ingen borgenär ska ju börja skicka ut krav INNAN det skett! Ja inte efter heller så klart men jag menar varför börja skicka ut krav när saneringen är slut å innan de fått sina sista pengar om det är de dom väntar på...Nej bara ljug o hittepå...
Jag hade sista 2 åren betalningsfria , så någon betalning väntar dom inte på .
 

FrkFräken76

Viktig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
3 Juni 2019
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
109
Poäng
287
Nu har jag pratat med Sergel och tydligen får dom en fil skickad till sig när skuldsaneringen anses slut vilket är sista betalningen . Så trots ser jag inte betalat dom sista 2 åren så är det då dom officiellt rensar. Sen verkar det vara så att vissa rensar direkt och andra när den här sista betalfilen skickas . Eller som intrum som hittat på eget datum

Det var skönt att få prata med någon som verkade veta va dom prata om och som oxå vara väldigt trevlig . Sen om d på riktigt stämmer är ju en annan sak ‍♀️

blev otroligt glad idag att mitt kreditbetyg gått från 0,6 till 0,3 sen 20 februari . Känner mig otroligt kreditvärdig
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 584
Mottagna reaktioner
6 157
Poäng
4 147
Nu har jag pratat med Sergel och tydligen får dom en fil skickad till sig när skuldsaneringen anses slut vilket är sista betalningen . Så trots ser jag inte betalat dom sista 2 åren så är det då dom officiellt rensar. Sen verkar det vara så att vissa rensar direkt och andra när den här sista betalfilen skickas . Eller som intrum som hittat på eget datum

Det var skönt att få prata med någon som verkade veta va dom prata om och som oxå vara väldigt trevlig . Sen om d på riktigt stämmer är ju en annan sak ‍♀️

blev otroligt glad idag att mitt kreditbetyg gått från 0,6 till 0,3 sen 20 februari . Känner mig otroligt kreditvärdig
Jag kunde inte få något kreditbetyg under min skuldsanering, hur har du kunnat få det ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp