• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Imorgon är jag äntligen 5 år gjorda!

FrkFräken76

Viktig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
3 Juni 2019
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
109
Poäng
287
Mycket bra info ! Detta ska ja tänka på när min sanering är över nu i mars, för mest troligt kommer jag gå igenom samma j-a helvete med Intrum :wicked:
Men det kan du ju göra nu !!
Intrum har inte med ditt liv att göra !! Dom kan inte göra ett skit längre vad dom än påstår… Dom har ingen rätt att försöka kolla om du tar nya krediter/lån…whatever!
Du är inte omyndigförklarad… Lev ditt liv nu. Ta över dina abonnemang i helgen!
Låt inte dessa obegåvade/inkompetenta sk. tjänstemän hos Intrum skrämma dig !!
Alla utom Intrum och sergel har varit supertrevliga och tillmötesgående

Jag känner mig typ omyndighetsförklarad
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 584
Mottagna reaktioner
6 157
Poäng
4 147
När var du klar ? Åh hur länge tog det innan dom hade plockat bort allt ?
Hade intrum sagt som dom andra det kan ta 2-3 v innan det försvinner så absolut . Men när dom skriver vi har våra egna datum och vi kommer ta upplysningar för att hålla oss uppdaterade blir jag fan irriterad .
Klar i slutet av november, sista utbetalningen till borgenärerna 30:e januari och de plockade bort allt 15/2.
 

FrkFräken76

Viktig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
3 Juni 2019
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
109
Poäng
287
Avslutad skuldsanering innebär ju att deras premisser för att hålla koll på dig inte längre finns. Dvs de har absolut ingenting med att göra om huruvida du tar nya lån och/eller krediter. Den/de enda som har med det att göra är ju de du söker hos.
Men jag ska vara ärlig och säga att jag har svårt att hitta lagstöd i att vad Intrum håller på med skulle vara emot lagen. Nu har de angett ett datum till dig - är det månne det datumet din skuldsanering vann laga kraft? Alltså inte ditt inledningsdatum?
Den vann laga kraft 25 maj 2019

alltså att dom inte plockat bort skulderna är väll en sak men att fortsätta ta nya kreditupplysningar för att hålla sig uppdaterad ang min ekonomi känns sjukt
 

FrkFräken76

Viktig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
3 Juni 2019
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
109
Poäng
287
Klar i slutet av november, sista utbetalningen till borgenärerna 30:e januari och de plockade bort allt 15/2.
Så cirka 2,5 månad efter inledande typ . Det verkar ju vara det intrum då förhåller sig till då ? Eftersom mina datum skulle va 20/2-30/4
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 760
Mottagna reaktioner
1 003
Poäng
867
Så cirka 2,5 månad efter inledande typ . Det verkar ju vara det intrum då förhåller sig till då ? Eftersom mina datum skulle va 20/2-30/4
Även om betalningen inte kommer förrän 30/4 så har dom ju ändå ingen anledning att ta kreditupplysningar för att hålla koll. Va ska dom hålla koll på liksom..
 

Klar_2025

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
26 Januari 2024
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
18
Poäng
51
Det spelar ingen roll då det är inledande datum som gäller. De får inte ta upplysningar hur som helst när de känner för bara för att kolla. Vad ska dom kolla? Dom kan inte komma m någon omprövning pga om ekonomin har förbättrats efter saneringens slut som är på inledande datum. Det måste finnas ett legitimt skäl till det.
Jo jag förstår det - men tänkte bara hur Intrum resonerade eftersom de ändå angett ett datum. Jag menar inte att det för den sakens skull är rätt.
 

sussie64

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
22 September 2023
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
14
Poäng
36
Imorgon är min skuldsanering klar, 5 år är gjorda och helst plötsligt är den ekonomiska kris jag satte mig i 2005/2006 över.
Känner mig otroligt stolt över mig själv, och jag har verkligen kämpat för att göra detta.

När jag fick skuldsaneringen , separerade jag samtidigt, blev ensamstående på heltid och sen dog plötsligt min mamma. Det har varit kämpigt men värt varenda minut av dessa 5 år. Ska blir så skönt att kunna ta över internet och mobil abonnemang som mitt vuxna barn står på och göra om min gamla buffert och fortsätta ha full koll på livet :)
Stort Grattis och enormt bra gjort ❤
 

sussie64

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
22 September 2023
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
14
Poäng
36
Det var ju märkligt, för jag har hört från många andra att anmärkningen försvinner samma dag som den inleddes, men så klart 5 år därefter... ;) Kolla igen senare idag...
Hur ser det ut hos fd. Bisnode? Dom heter väl Dun & Bradstreet nuförtiden...
Hej,det försvinner när man är klar med skuldsaneringen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp