• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Förtidsåterbetalning av skatt

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

kri$ti@n

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
20 September 2013
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Kan man "låna" av staten? dvs få ut mer pengar än man eventuellt inte skattat lika mycket för
 

Broop

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
24 November 2023
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Det är ett par aktörer som redan rapporterat in till Skatteverket ränteutgifter, behöver man få med de också i ansökan? Är det något man bör tänka på innan man ansöker om detta? Någon med kunskap som kan tänka sig ge några tips? :)
 

Frasse48

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
15 Juni 2021
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
14
Poäng
52
Hej
Hur svårt är det att få utbetalning av skatt i förtid? Har skuld hos kfm som jag skulle vilja att Skatteverket betalade in till redan nu. Men hur mycket papper behöver jag skicka in egentligen? Har hört lite olika. Och hur svårt är det att få beviljat och hur lång tid brukar det ta? Någon som vet?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 551
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Hej
Hur svårt är det att få utbetalning av skatt i förtid? Har skuld hos kfm som jag skulle vilja att Skatteverket betalade in till redan nu. Men hur mycket papper behöver jag skicka in egentligen? Har hört lite olika. Och hur svårt är det att få beviljat och hur lång tid brukar det ta? Någon som vet?

Dom hanterar det inom några dagar.
Det varierar vad som ska in, det är som det heter här helt godtyckligt.

Det är inte helt lätt att få igenom
 

Frasse48

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
15 Juni 2021
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
14
Poäng
52
Dom hanterar det inom några dagar.
Det varierar vad som ska in, det är som det heter här helt godtyckligt.

Det är inte helt lätt att få igenom
Tack för svar! Det jag tror jag ska få tillbaka täcker det jag har kvar hos kfm. Och då skulle jag slippa två månader till med utmätning. Jag tror jag ska prova i alla fall.
 

Broop

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
24 November 2023
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Jag har ansökt om förtidsåterbetalning och skatteverket vill dubbelkolla om ränteutgifter jag angett stämmer. Går det att få dokumenten på något sätt där allt visas eller behöver kontakta alla aktörer var för sig för att veta?
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Jag har ansökt om förtidsåterbetalning och skatteverket vill dubbelkolla om ränteutgifter jag angett stämmer. Går det att få dokumenten på något sätt där allt visas eller behöver kontakta alla aktörer var för sig för att veta?
Du behöver kontakta alla var för sig om de inte skickat den infon till dig redan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp