• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Credifi och Lumyfi, vad har de för inkasso?

Nikki100

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
12 December 2023
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
6
Poäng
41
Nä när det har gått totalt 90-100 dagar så brukar det skickas till KF. Så efter den 20 mars så kan det dyka upp hos KF rätt snart. Du kan logga in på KF och se om det finns pågående mål
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Vadskajaggöra2024

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
23 November 2023
Meddelanden
208
Mottagna reaktioner
69
Poäng
196
Nä när det har gått totalt 90-100 dagar så brukar det skickas till KF. Så efter den 20 mars så kan det dyka upp hos KF rätt snart. Du kan logga in på KF och se om det finns pågående mål
Men man får anmärkning först 10 dagar efter det kommit t kfm?
 

Nikki100

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
12 December 2023
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
6
Poäng
41
Det har jag inte koll på. Jag bryr mig inte så mycket om anmärkning, utan vill bara lyckas betala av utan att det blir någon löneutmätning. Det är ju iaf inte KF som ger dig anmärkning utan företaget som du inte betalat till
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Men man får anmärkning först 10 dagar efter det kommit t kfm?
Nej, man har 10 dagar på sig att betala från det datumet som du signerat föreläggandet på. Alltså inte 10 dagar efter att skulden kommit till Kf.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Okej. Så det kan förhalas liiite då.
Ja, det kan förhalas, om du inte skriver på första brevet så kommer du få påminnelse efter ca 2 veckor. väntar du ytterligare två veckor innan du signerar så har du redan förhalat en månad. Om du sen bestrider inom de 10 dagarna från signeringen så vinner du ännu mera tid. Men när den du är skyldig pengar hör av sig och begär underlag på betalning så är det bäst att betala inom ca 5 dagar så att ärendet inte riskerar att skickas till TR.
 

Rogge97

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
12 December 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Kolla med dom om dom drar tillbaka ärendet. Jag fick också en ny betalningsplan ( vilket jag är sjukt tacksam över ) men de drar inte tillbaka ärendet från KF. Det ligger kvar hos dem till s skulden är betald. Vilket gör att KF kommer att utfärda ett utslag, men Lumify kommer inte begära verkställighet så länge jag betalar enligt plan
De ska dra tillbaka kravet om man har kommit överens om en betalningsplan vilket står på KFM's hemsida. Men det många företag gör (detta vet jag för att jag tyvärr jobbat med det) är att inte dra tillbaka det om du inte bestrider kravet och hör av dig aktivt till KFM med betalningsplanen. Först då kommer fordringsägaren dra tillbaka det då dem kommer förlora i en rättegång (dvs åka på kostnader de inte vill ha). Med andra ord så hörde jag av mig direkt till KFM när jag fått min betalningsplan. Det gick några dagar och sedan fick jag besked från Kronofogden att de hade dragit tillbaka kravet. Kom ihåg det om företagen försöker luras!
 

Nikki100

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
12 December 2023
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
6
Poäng
41
De ska dra tillbaka kravet om man har kommit överens om en betalningsplan vilket står på KFM's hemsida. Men det många företag gör (detta vet jag för att jag tyvärr jobbat med det) är att inte dra tillbaka det om du inte bestrider kravet och hör av dig aktivt till KFM med betalningsplanen. Först då kommer fordringsägaren dra tillbaka det då dem kommer förlora i en rättegång (dvs åka på kostnader de inte vill ha). Med andra ord så hörde jag av mig direkt till KFM när jag fått min betalningsplan. Det gick några dagar och sedan fick jag besked från Kronofogden att de hade dragit tillbaka kravet. Kom ihåg det om företagen försöker luras!
Tack det visste inte jag, då ska jag höra av mig till KF med min betalplan
 

Blåbär456

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
2 Januari 2024
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Hur fungerade det för er när ny fick en ny betalplan? Har nämligen blivit erbjuden en ny betal plan men kan det sänka delbetalningen eller kommer den att vara detsamma som innan?
 

stressad själ..

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
9 Februari 2024
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
3
Poäng
11
Hur fungerade det för er när ny fick en ny betalplan? Har nämligen blivit erbjuden en ny betal plan men kan det sänka delbetalningen eller kommer den att vara detsamma som innan?
Tyvärr inget svar på din fråga, men hur fick du din nya betalplan? Kontaktade dom dig själv?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp