• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Credifi och Lumyfi, vad har de för inkasso?

Rangger

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
6 December 2023
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
28
Poäng
111
Vad har dessa för inkasso bolag, samt när brukar det skickats dit?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 871
Mottagna reaktioner
1 636
Poäng
1 117
Gothia Inkasso
För mig tog det 102 dagar totalt från att fakturan hade förfallodatum tills Gothia inkasso tog upp ärendet.
132 dagar totalt från att fakturan förföll till att jag fick delgivning av KFM (30 dagar efter inkassoärendet öppnades)

Vågar dock inte uttala mig om det är på rutin eller om det är olika från fall till fall. Men en fingervisning på ungefär hur länge det tar.

102 dagar från idag skulle innebära fredag 22 mars till inkasso om jag räknar rätt. +-1 dag

Jag hade ingen kontakt med varken Lumify eller Gothia. Så kanske går att förhala lite längre om man ex kontaktar Lumify när det närmar sig dag 100 och lovar pengar om någon vecka.
 
Senast ändrad:

rex

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
18
Poäng
61
Släppte båda den 16:e förra månaden och fick idag ifrån deras egna "inkasso" känns som det går rätt snabbt :/
 

Jena

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
23 September 2023
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
9
Poäng
31
Efter 90 dagar sa Lumify upp krediten sedan tog det 14 dagar innan Gothia skickade brev i kivra.
Hört att gothia ska va bra men dom va helt bestämda på att det va Max 12 månaders avbetalningsplan som gäller så det blev en hög plan som jag ska börja betala nu i december men vet i fan om jag kommer klara av den framåt. Frågan är hur fort gothia skickar till KFM? Och hur lång tid tar det innan det börjar utmäta på lönen..
 

Rangger

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
6 December 2023
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
28
Poäng
111
Släppte båda den 16:e förra månaden och fick idag ifrån deras egna "inkasso" känns som det går rätt snabbt :/
fick detta idag av Credifi

Tack för ditt mail!

Ditt ärende är förnärvarande hos vår inkassoavdelning. Vid helt utebliven betalning skickas ditt ärende vidare till Kronofogdemyndigheten.
 

Rangger

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
6 December 2023
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
28
Poäng
111
Efter 90 dagar sa Lumify upp krediten sedan tog det 14 dagar innan Gothia skickade brev i kivra.
Hört att gothia ska va bra men dom va helt bestämda på att det va Max 12 månaders avbetalningsplan som gäller så det blev en hög plan som jag ska börja betala nu i december men vet i fan om jag kommer klara av den framåt. Frågan är hur fort gothia skickar till KFM? Och hur lång tid tar det innan det börjar utmäta på lönen..
fick detta från Credifi idag när jag frågade vilket inkasso bolag dom skickar skulden till

Tack för ditt mail!

Ditt ärende är förnärvarande hos vår inkassoavdelning. Vid helt utebliven betalning skickas ditt ärende vidare till Kronofogdemyndigheten.

Är det bara ett hot om kf?
 

Jena

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
23 September 2023
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
9
Poäng
31
Jag fick också något sådant men det stod att det kan gå vidare till kronofogdemyndigheten. Jag mailade dem och frågade om de skickar till inkasso el kronofogden då det var oklart med det där. Då svarade dom att dom inte behöver skicka till inkasso och inget mer.
dock kom det till gothia förra veckan så tydligen va de en fuling från deras sida att skrämma folk …Ångrar att man tog denna skit från början men men…
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 871
Mottagna reaktioner
1 636
Poäng
1 117
fick detta idag av Credifi

Tack för ditt mail!

Ditt ärende är förnärvarande hos vår inkassoavdelning. Vid helt utebliven betalning skickas ditt ärende vidare till Kronofogdemyndigheten.
Det går till Gothia först. Och det tar ett par månader. Inget att vara orolig över
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp