• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Credifi och Lumyfi, vad har de för inkasso?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kladdkakan

Aktiv medlem
Poäng: 1
Blev medlem
1 Januari 2024
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Har även jag gjort en KO anmälan. Minns när jag först tog lån därifrån och såg ingen ränta ingen uppläggningsavgift. Men minns även att jag fick ej lån på 16.000 först, fick typ 12 eller 14.000, sedan efter någon timma kunde ja ta ut ännu mer alltså belopp över 16.000 men då var jag ’ redan kund’ ju, så det är så de kringgår detta. Ingen ny kund beviljas 16.000 och får detta utan man får alltid lite mindre sedan efteråt kan ta ut mer.
 

Rogge97

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
12 December 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Fick igår besked från Lumify att de beviljar en ny betalningsplan, på måndag hade jag behövt besvara kronofogden senast. Så jag kommer nu slippa både löneutmätning, skuldsanering och prick. Så skönt!
 

Nikki100

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
12 December 2023
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
6
Poäng
41
Fick igår besked från Lumify att de beviljar en ny betalningsplan, på måndag hade jag behövt besvara kronofogden senast. Så jag kommer nu slippa både löneutmätning, skuldsanering och prick. Så skönt!
Kolla med dom om dom drar tillbaka ärendet. Jag fick också en ny betalningsplan ( vilket jag är sjukt tacksam över ) men de drar inte tillbaka ärendet från KF. Det ligger kvar hos dem till s skulden är betald. Vilket gör att KF kommer att utfärda ett utslag, men Lumify kommer inte begära verkställighet så länge jag betalar enligt plan
 

stressad själ..

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
9 Februari 2024
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
3
Poäng
11
Tyvärr har jag också denna skit. Både lumify och credifis kredit är nu uppsagd och kommer skickas till kfm om mindre än en månad.
Mina förutsättningar till lösa lån är = 0.
Så jag får helt enkelt gilla läget och försöka släcka bränder istället.
Men min fråga just nu är.

När dessa skickar ärendet vidare till kfm, går det att få till vettig avbetalning då? Om man betalar in nån summa tex? Gäller de bara vi
Kolla med dom om dom drar tillbaka ärendet. Jag fick också en ny betalningsplan ( vilket jag är sjukt tacksam över ) men de drar inte tillbaka ärendet från KF. Det ligger kvar hos dem till s skulden är betald. Vilket gör att KF kommer att utfärda ett utslag, men Lumify kommer inte begära verkställighet så länge jag betalar enligt plan
Kontaktade ni dom betalningsplan när det kommit in till kfm? Eller hörde dom av sig?

Behövde ni betala en summa innan?
Mina crediter på både lumify och credifi är uppsagda och kommer väl skickas vidare inom kort..
 

Rangger

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
6 December 2023
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
28
Poäng
111
Tyvärr har jag också denna skit. Både lumify och credifis kredit är nu uppsagd och kommer skickas till kfm om mindre än en månad.
Mina förutsättningar till lösa lån är = 0.
Så jag får helt enkelt gilla läget och försöka släcka bränder istället.
Men min fråga just nu är.

När dessa skickar ärendet vidare till kfm, går det att få till vettig avbetalning då? Om man betalar in nån summa tex? Gäller de bara vi

Kontaktade ni dom betalningsplan när det kommit in till kfm? Eller hörde dom av sig?

Behövde ni betala en summa innan?
Mina crediter på både lumify och credifi är uppsagda och kommer väl skickas vidare inom kort..
Går att få betalningsplan, men den är orimlig. Ärendet är kvar samt att man får en prick, men man har chans att få en plan, men det är inga 1000-2000:- i månaden. min plan var 5000:- per månad men jag valde att betala hela skulden direkt.
 

stressad själ..

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
9 Februari 2024
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
3
Poäng
11
Ok, jag förstår.
Får vänta tills dem kommer in dit helt enkelt.
Det är på gränsen tidsmässigt när det gäller skatteåterbäringen, diffar nån vecka.
Men må ha is i magen, går inte att göra så mkt nu..
 

Vadskajaggöra2024

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
23 November 2023
Meddelanden
208
Mottagna reaktioner
69
Poäng
196
Jag har sista betaldatum 20 mars och undrar hur snabba de är att skicka t kfm? Krediten är alltså uppsagd
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp