• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bisnode rättar ej felaktig uppgift

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Min anmärkning försvann midnatt till inledandedatumet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Min anmärkning försvann midnatt till inledandedatumet.
Intressant att det kan skilja ! För kollar man på uc så står det att den ska försvinna samma datum som beslutad . Men för min del gör det inget eftersom det tog bara 2 mån från inledande till beslut
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Samma om jag går in på min uc ! Där ligger anmärkningen alltså kvar när beslut om skuldsanering kom till ! Inte inledande ! Visserligen bara 2 mån ! Men verkar vara från beslut om skuldsanering
Ja så såg det ut för mig under skuldsaneringen oxå… men som sagt, nu ser jag inte den längre när jag själv loggar in och nu har jag även högt kreditbetyg, men Telenor såg min skuldsanering och det även jag när jag fick kopian på upplysningen… :(
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Min anmärkning försvann midnatt till inledandedatumet.
Ja så såg det ut för mig oxå. Den försvann och jag fick högt kreditbetyg, men vad jag säger är…är att på en upplysning som Telenor tog nu i helgen, så framgick det likväl ”skuldsanering beslutad 2019-07-02”
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 728
Mottagna reaktioner
983
Poäng
787
Min anmärkning försvann oxå midnatt till inledandedatum.
Man får ju först en anmärkning "skuldsanering inledd" som sen ändras den dagen man får beslut till "skuldsanering beviljad". Men det är ju fortf inledandedatum som gäller när anmärkningen försvinner/ska försvinna.
Sen kanske Bisnode har nån egen regel..
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Min anmärkning försvann oxå midnatt till inledandedatum.
Man får ju först en anmärkning "skuldsanering inledd" som sen ändras den dagen man får beslut till "skuldsanering beviljad". Men det är ju fortf inledandedatum som gäller när anmärkningen försvinner/ska försvinna.
Sen kanske Bisnode har nån egen regel..
Ja i detta fall verkar det bestämt så eftersom min anmärkning ligger kvar för den som väljer att ta en kreditupplysning på mig…
Som jag skriver, så ligger den inte så att jag kan se den när jag tar en upplysning på mig själv… men Telenor fick med infon på sin upplysning på mig…vilket är 2 veckor efter min sanering avslutades… :(
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Ja i detta fall verkar det bestämt så eftersom min anmärkning ligger kvar för den som väljer att ta en kreditupplysning på mig…
Som jag skriver, så ligger den inte så att jag kan se den när jag tar en upplysning på mig själv… men Telenor fick med infon på sin upplysning på mig…vilket är 2 veckor efter min sanering avslutades… :(
Tråkigt och lite pinsamt. Hur hanterade du det ?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Ja, faktiskt. Fanns inte så mycket att göra mer än att ”lägga benen på ryggen” och fly…typ ;)
Fy, varit en mardröm under skuldåren och även nu tydligen.
Varför tog inte dottern en telefon själv ?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Fy, varit en mardröm under skuldåren och även nu tydligen.
Varför tog inte dottern en telefon själv ?
Hon pluggar fortfarande på universitetet och även då hon jobbar extra, så räcker inte hennes inkomst till för att få köpa med abonnemang. Inget märkligt. Jag hjälper till när jag kan…

Tydligen är inte jag heller ensam om att Bisnode låter anmärkningen finnas kvar? Vet du verkligen om den är borta för dig mer än vad du ser själv när du tar en upplysning på dig själv, vill säga ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp