• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bisnode rättar ej felaktig uppgift

Pappersrulle

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
18 Augusti 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej forumvänner. Hängt här länge men nu är det dags för ett första inlägg!

Avslutade för några veckor sedan min skuldsanering :-D

Nu är det bara så att Bisnode inte plockar bort sin markering om att jag står under skuldsanering. Har varit i kontakt med dem ett flertal tillfällen där kundtjänst också ser att den är avslutad men markeringen ligger kvar. De ska titta på ärendet men inget verkar hända.

Vet inte hur jag ska gå tillväga längre.Uppgifter om skuldsanering hos kreditupplysningsbolagen ska rensad 60 månader efter inledande vid beviljad sanering, vilket de andra verkar följa.

Kan man anmäla dem någonstans för oriktiga uppgifter? Finns det någon annan instans på Bisnode man kan ringa? Verkar lättare att passera ett nålsöga än Bisnodes kundtjänst. Eller är det helt enkelt så att de är så bedrövligt sega?

Någon med erfarenhet. Ska jag fortsätta tjata, eller kommer det att lösa sig, exempelvis så att de har specifika datum i månaden när de rensar kanske?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 558
Mottagna reaktioner
12 920
Poäng
9 787
Integritetsskyddsmyndigheten kanske?
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
332
Poäng
497
Jag loggade in på Bisnode nu med bankid (jag har skuldsanering t.o.m mars 2026) och dom har plockat bort det i sitt register att jag har skuldsanering. Tidigare stod det att jag hade skuldsanering.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Jag loggade in på Bisnode nu med bankid (jag har skuldsanering t.o.m mars 2026) och dom har plockat bort det i sitt register att jag har skuldsanering. Tidigare stod det att jag hade skuldsanering.
Samma för mig faktiskt. Mycket märkligt…
Kanske ser annorlunda ut om utomstående part tar upplysning på mig… ?!
Men noterar oxå att jag inte har någon ”credit score”, så det gör gällande att jag har skuldsanering…
 

Pappersrulle

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
18 Augusti 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
IMY är ju tydlig på när det ska rensas och meddelade min insikt till Bisnode, är inte felaktigheten rättad på måndag så kommer jag lämna in en anmälan.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Någon annan som har noterat samma sak som TS skriver om att Bisnode inte tar bort anmärkningen ?!
När jag själv tar en ”min upplysning” hos Bisnode, så står det att jag har god kreditvärdighet” och betyget 9, men när jag i helgen skulle köpa en mobil till dotter med abonnemang, så blev jag nekad pga att jag hade anmärkningen kvar gällande skuldsanering…
Jag ville verkligen bara sjunka genom marken. På upplysningskopian stod det mycket riktigt att ”skuldsanering beviljad 2019-07-02.
Min skuldsanering inleddes 2019-03-12…
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 385
Mottagna reaktioner
13 457
Poäng
8 917
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Någon annan som har noterat samma sak som TS skriver om att Bisnode inte tar bort anmärkningen ?!
När jag själv tar en ”min upplysning” hos Bisnode, så står det att jag har god kreditvärdighet” och betyget 9, men när jag i helgen skulle köpa en mobil till dotter med abonnemang, så blev jag nekad pga att jag hade anmärkningen kvar gällande skuldsanering…
Jag ville verkligen bara sjunka genom marken. På upplysningskopian stod det mycket riktigt att ”skuldsanering beviljad 2019-07-02.
Min skuldsanering inleddes 2019-03-12…
Samma om jag går in på min uc ! Där ligger anmärkningen alltså kvar när beslut om skuldsanering kom till ! Inte inledande ! Visserligen bara 2 mån ! Men verkar vara från beslut om skuldsanering
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp