• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vet inte vad jag ska göra.

Squashen

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
765
Mottagna reaktioner
733
Poäng
657
Vi bråkade över en dum grej så helgen blev inte så lyckad. Vi är sams nu i alla fall. Jag kommer berätta ikväll efter jobbet. Illamående deluxe ☹️
Lycka till! Skjut inte upp det mer - det blir aldrig ett bra tillfälle har jag märkt. Är stämningen bra vill man inte förstöra den, är den dålig vill man fan inte sabba den mer.

Det är otrolig ångest inför, minns det som att stå vid ett stup och tvinga sig att hoppa - hela kroppen bara skriker gör det inte. Krävs en otrolig styrka ta steget men du måste göra det och det kommer, förhoppningsvis som för många av oss, att inte vara så hemskt som man målat upp. Framför allt öppnas en framtid, utan lögner, där man kan ta sig ur skiten!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Squashen

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
765
Mottagna reaktioner
733
Poäng
657
Yup, been there done that, Bitcoin och krypto.

Startade med 1000 kr 2016, 2018 hade jag 140.000.

Började tillslut ta 10x/100x minut trading för snabba cash och trodde jag var så jävla kunning på läsa av marknaden. -80.000 kr, 2019.

Hade turen med att tjäna gratis ihop 5000$ på en ny Krypto enbart på att vara aktiv och utföra enkla uppdrag i i sociala medier och Telegram för att marknadsföra den med hjälp av bottar, när kryptot släpptes på första exchange vart den så hypad och bang sålde jag mina gratis införtjänade krypto till slutpris av 5000$.

Så jag avlutade min krypto karriär med -30.000 kr och och tre av år av mitt liv på skit.
Kunde gått utför Väldigt fort om tanken skulle fortsatt att man avslutar endast på plus. Skulle vara mycket mer minus då.

Hur som helst.

Hoppas det gått bra att berätta för din partner <3
Herre.. Vad otroligt starkt av dig att kunna sluta vid det läget. Jag vann ju en massa men kunde aldrig sluta, trots att jag var skuldfri. Kunde alltid hitta anledningar till varför jag borde ha liiite mer innan jag slutar. Sen kraschade jag med 2m i blancolån.
 

flaskhals

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
25 Juni 2024
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
27
Poäng
91
Finns inga dåliga tider att ge dåliga besked. Som ett plåster, riv av det snabbt så är det över. Finns ingen orsak att Du ska gå och ha ångest över vad din partner kommer att tycka och själv gå och må dåligt över att du ljuger 24/7. Om du är seriös så berättar du det för henne, men var saklig och tala om för henne vad du ska göra för att förbättra situationen så hon vet att det inte bara är en massa snack, detta har du nog grubblat på länge nog nu. Dags att styra upp det nu, 3 i 1 fix. Det Kan Inte bli Värre av att du är ärlig med din partner. Det blir bara värre för var dag du inte är det.
Så... Skjut inte på det. Tag tag i det asap Och lycka till ❣️
 
Senast ändrad:

Räddkanin

Aktiv medlem
Poäng: 171
Blev medlem
27 Augusti 2024
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
69
Poäng
171
Lycka till! Skjut inte upp det mer - det blir aldrig ett bra tillfälle har jag märkt. Är stämningen bra vill man inte förstöra den, är den dålig vill man fan inte sabba den mer.

Det är otrolig ångest inför, minns det som att stå vid ett stup och tvinga sig att hoppa - hela kroppen bara skriker gör det inte. Krävs en otrolig styrka ta steget men du måste göra det och det kommer, förhoppningsvis som för många av oss, att inte vara så hemskt som man målat upp. Framför allt öppnas en framtid, utan lögner, där man kan ta sig ur skiten!
Precis så låg jag och tänkte i morse. Att jag kanske skulle skjuta fram det en dag eller två tills hon är gladare. Sen kände jag ångesten och tänkte ”nej nu fan ska jag erkänna och bli av med denna eländiga känslan”. Som du säger finns det inga bra stunder att berätta detta, kommer göra ont för oss båda oavsett. Tur att jag har er som varit där och förstår mig
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
765
Mottagna reaktioner
733
Poäng
657
Precis så låg jag och tänkte i morse. Att jag kanske skulle skjuta fram det en dag eller två tills hon är gladare. Sen kände jag ångesten och tänkte ”nej nu fan ska jag erkänna och bli av med denna eländiga känslan”. Som du säger finns det inga bra stunder att berätta detta, kommer göra ont för oss båda oavsett. Tur att jag har er som varit där och förstår mig
Yes vi förstår oh vad vi förstår. Sen vill jag slå ett slag för det någon sa här ovan, att också presentera konkreta åtgärder för att lösa och förhindra att detta sker igen. Vårt ord förlorar sin tyngd - det är med handling vi bygger upp förtroendet igen, sten för sten. Stort lycka till ❤️
 

flaskhals

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
25 Juni 2024
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
27
Poäng
91
Herre.. Vad otroligt starkt av dig att kunna sluta vid det läget. Jag vann ju en massa men kunde aldrig sluta, trots att jag var skuldfri. Kunde alltid hitta anledningar till varför jag borde ha liiite mer innan jag slutar. Sen kraschade jag med 2m i blancolån.
Det räckte med 1 minut att allt sket sig. Körde margin trading BTC med leverage på 10x. 100x VÄLDIGT få gånger och då mindre summor . Försökte få in min trade vi mobil appen som buggade rejält, och skärmen sprucken så man knappt kunde klicka i saker. Trodde jag fick till det. 10.000 $ /10x. Men inom 30 sekunder noterade jag att den lagt in 10.000 på 100x utan Stop-loss. Innan jag ens hann avbryta var jag likviderad. Jag spydde på gräsmattan på jobbet när det gick upp för mig att jag just förlorade 100.000 kr på ett ögonblick. Vann också en massa många gånger om, innan ett endaste feltryck slog till.

Gav mig en bra boost att ge upp hoppet som crypto gud.
 

Räddkanin

Aktiv medlem
Poäng: 171
Blev medlem
27 Augusti 2024
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
69
Poäng
171
Det räckte med 1 minut att allt sket sig. Körde margin trading BTC med leverage på 10x. 100x VÄLDIGT få gånger och då mindre summor . Försökte få in min trade vi mobil appen som buggade rejält, och skärmen sprucken så man knappt kunde klicka i saker. Trodde jag fick till det. 10.000 $ /10x. Men inom 30 sekunder noterade jag att den lagt in 10.000 på 100x utan Stop-loss. Innan jag ens hann avbryta var jag likviderad. Jag spydde på gräsmattan på jobbet när det gick upp för mig att jag just förlorade 100.000 kr på ett ögonblick. Vann också en massa många gånger om, innan ett endaste feltryck slog till.

Gav mig en bra boost att ge upp hoppet som crypto gud.
Det var illa! Nu har jag inte kört optioner eller liknande men vet hur fort det kan gå. Gjorde mest pengar på pennystocks som rörde sig 100-500% på en kväll. Jag förlorade också 150k under en helg för att marknaden var stängd och företaget gjorde offering. Låg 70k plus och hamnade -150k.
 

Räddkanin

Aktiv medlem
Poäng: 171
Blev medlem
27 Augusti 2024
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
69
Poäng
171
Det blev inget igår. Slutade jobbet 19.00 och fick samtal igår om att jag ska åka direkt till mina föräldrar så kommer hon dit efter att hon har matat sonen. Åker dit o hänger med familjen, en timme senare ringer jag henne men får inget svar. Fortsätter ringa utan svar. En stund senare åker jag hem och upptäcker att båda ligger och sover. Blir så less :/
 

Athena

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
242
Mottagna reaktioner
172
Poäng
337
Det blev inget igår. Slutade jobbet 19.00 och fick samtal igår om att jag ska åka direkt till mina föräldrar så kommer hon dit efter att hon har matat sonen. Åker dit o hänger med familjen, en timme senare ringer jag henne men får inget svar. Fortsätter ringa utan svar. En stund senare åker jag hem och upptäcker att båda ligger och sover. Blir så less :/

Typiskt men prata med henne idag. Som någon skrev så bara dra av plåstret. Kommer aldrig någon dag som är bra eller dålig att berätta. Du behöver få detta ur dig.
Berätta även hur dåligt du mår psykiskt. Du fixar det! För att du ska kunna börja må bra och slippa bära på det så behöver du berätta allt. För man äts upp inifrån och ut av att hålla något sådant från sin partner.


Natta sonen ikväll och berätta för partner. Vi är många som tänker på dig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp