• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vet inte vad jag ska göra.

Athena

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
240
Mottagna reaktioner
171
Poäng
337
Jag har nu berättat och vi pratade lugnt och sansat. Hon vart självklart inte alls glad men det gick bättre än jag trodde. Jag skrev sen ner alla skulder och även hur mycket jag betalar i månaden. Sen pratade vi om min plan att beta av skulderna en och en. Det kom som en chock för henne att det var så mycket skulder så hon behöver nog en dag eller två att smälta det. Det finns en möjlighet att hon tar lån åt mig för att samla alla krediter också så betalar jag av det fortare. Sen ska hon även hålla stenkoll på mitt bankkonto/räkningar för att jag inte ska ta mer lån. Det är en otrolig lättnad att ha berättat och var inte så farligt som hjärnan fick det till. Tack allihopa, ni fick mig att ta steget och jag kommer heller aldrig glömma erat stöd.

Så bra jobbat! Nu har du din partner att bolla dina tankar med, få stöd av och slippa vara ensam och fylld av ångest. ❤️ Från rädd kanin till modig kanin. Hjärnan kan lätt oroa sig i onödan, tänka värsta scenariot och katastroftankar. Tillsammans med din partner kommer du bli skuldfri.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Räddkanin

Aktiv medlem
Poäng: 171
Blev medlem
27 Augusti 2024
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
69
Poäng
171
Så bra jobbat! Nu har du din partner att bolla dina tankar med, få stöd av och slippa vara ensam och fylld av ångest. ❤️ Från rädd kanin till modig kanin. Hjärnan kan lätt oroa sig i onödan, tänka värsta scenariot och katastroftankar. Tillsammans med din partner kommer du bli skuldfri.
Tack! Jag hoppas det. Tycker så synd om henne för jag föreställer mig i hennes skor och hur jobbigt det hade varit för mig om det var ombytta roller. Måste ta vara på det här verkligen och förhoppningsvis är jag på en bättre plats om några år när jag betat av skulder. Jag ska nu försöka va aktiv på forumet och peppa/stötta andra som behöver det.
 

Janus

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
7 Mars 2021
Meddelanden
128
Mottagna reaktioner
29
Poäng
112
Tack! Jag hoppas det. Tycker så synd om henne för jag föreställer mig i hennes skor och hur jobbigt det hade varit för mig om det var ombytta roller. Måste ta vara på det här verkligen och förhoppningsvis är jag på en bättre plats om några år när jag betat av skulder. Jag ska nu försöka va aktiv på forumet och peppa/stötta andra som behöver det.
Nu har du vägen fri från skuldkänslor, mindre stress och bättre sömn! Fortsätt att vara öppen, jag har trillat dit igen två gånger med mitt spelmissbruk efter att jag berättade för min sambo, men hon var glad över att jag kunde vara ärlig med återfallen.

Nu har jag hållit mig i ca 6 månader och för varje dag som går så tänker jag mindre på spel och accepterar mitt öde som mitt missbruk satt mig i.

Hoppas nu på skuldsanering, om inte.. ja då får jag vara glad för det jag har och tänka att man ändå är frisk!
 

Räddkanin

Aktiv medlem
Poäng: 171
Blev medlem
27 Augusti 2024
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
69
Poäng
171
Nu har du vägen fri från skuldkänslor, mindre stress och bättre sömn! Fortsätt att vara öppen, jag har trillat dit igen två gånger med mitt spelmissbruk efter att jag berättade för min sambo, men hon var glad över att jag kunde vara ärlig med återfallen.

Nu har jag hållit mig i ca 6 månader och för varje dag som går så tänker jag mindre på spel och accepterar mitt öde som mitt missbruk satt mig i.

Hoppas nu på skuldsanering, om inte.. ja då får jag vara glad för det jag har och tänka att man ändå är frisk!
Fortsätt kämpa, det kommer vara värt det när du tittar tillbaka om några år. Hälsan är det viktigaste vi har och inga pengar i världen kan ersätta ens välmående. Jag hoppas det går bra för dig med saneringen och ta stöd av din partner. Det är enda sättet för oss med missbruk att hålla oss i schack :)
 

Räddkanin

Aktiv medlem
Poäng: 171
Blev medlem
27 Augusti 2024
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
69
Poäng
171
Nu har det gått några dagar och min fru börjar sakta men säkert acceptera min situation. Jag har 5 krediter/snabblån på 130k med sjuk ränta som aldrig går att betala av med ”minsta betalning”/månad. Det motsvarar en månadskostnad på 6500 bortsett från mina 3 gigantiska blancolån. Min fru har tagit ett lån så att jag kan betala av krediterna och vi fick en ränta på 7.59% med en månadskostnad på 2800kr. Min första prio blir att betala av det lånet och samtidigt amortera extra. Får jag återbäring nästa år så ska alla pengarna gå till lånet. Det känns bra att jag har en plan nu samtidigt som hon håller koll på mig. Hon har sagt att jag inte får någon mer chans om jag sumpar detta
 

Zollan

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
5 Mars 2023
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Nu har det gått några dagar och min fru börjar sakta men säkert acceptera min situation. Jag har 5 krediter/snabblån på 130k med sjuk ränta som aldrig går att betala av med ”minsta betalning”/månad. Det motsvarar en månadskostnad på 6500 bortsett från mina 3 gigantiska blancolån. Min fru har tagit ett lån så att jag kan betala av krediterna och vi fick en ränta på 7.59% med en månadskostnad på 2800kr. Min första prio blir att betala av det lånet och samtidigt amortera extra. Får jag återbäring nästa år så ska alla pengarna gå till lånet. Det känns bra att jag har en plan nu samtidigt som hon håller koll på mig. Hon har sagt att jag inte får någon mer chans om jag sumpar detta
Vilken fin fru! Min förra sambo hjälpte mig också. Det gjorde det så mycket lättare, till stor del på grund av att man inte vill svika en nära människa.

sen sket det sig ändå av olika anledningar och hon lider av mitt agerande fortfarande. Nästa månad hoppas jag på ett lite större lån för att kunna lösa ut henne.
 

Räddkanin

Aktiv medlem
Poäng: 171
Blev medlem
27 Augusti 2024
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
69
Poäng
171
Vilken fin fru! Min förra sambo hjälpte mig också. Det gjorde det så mycket lättare, till stor del på grund av att man inte vill svika en nära människa.

sen sket det sig ändå av olika anledningar och hon lider av mitt agerande fortfarande. Nästa månad hoppas jag på ett lite större lån för att kunna lösa ut henne.
Ja verkligen, även om det skär lite i hjärtat att dom ska ta lån åt en själv för att man förstört ekonomin så är handlingen i sig guld. Fortsätt kämpa och försök betala av hennes skuld först så hon inte känner ångesten av att ha skulder.
 

flaskhals

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
25 Juni 2024
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
27
Poäng
91
Nu har det gått några dagar och min fru börjar sakta men säkert acceptera min situation. Jag har 5 krediter/snabblån på 130k med sjuk ränta som aldrig går att betala av med ”minsta betalning”/månad. Det motsvarar en månadskostnad på 6500 bortsett från mina 3 gigantiska blancolån. Min fru har tagit ett lån så att jag kan betala av krediterna och vi fick en ränta på 7.59% med en månadskostnad på 2800kr. Min första prio blir att betala av det lånet och samtidigt amortera extra. Får jag återbäring nästa år så ska alla pengarna gå till lånet. Det känns bra att jag har en plan nu samtidigt som hon håller koll på mig. Hon har sagt att jag inte får någon mer chans om jag sumpar detta
Vilken underbar fru du har! <3 Släpp aldrig tagit om denne :face3hearts: Och vad du än gör, svik henne aldrig igen. :folded:
Hoppas du snart är skuldfri också så du blir en ModigSkuldfriKanin ^^
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp