• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vet inte vad jag ska göra.

Räddkanin

Aktiv medlem
Poäng: 171
Blev medlem
27 Augusti 2024
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
69
Poäng
171
Hej!

Jag har spanat runt i detta forum i mer än ett år men inte blivit medlem fören idag.
Jag skriver detta för att jag har ingen annan att prata med. Har så mycket skulder att mitt psyke börjar få slut på energi. Min partner vet inte om hur mycket jag har men nu har jag kommit till en punkt där jag inte kan dölja det mer och har inte råd att betala av månadsbetalningarna heller.

för tillfället har jag skulder på 1.1 miljoner. Det är så sjukt att jag har tappat kontrollen totalt över ekonomin. Har 960k delat på 4 lån och så har jag 130k på många krediter.
Har 5ff och kreditbetyget är 11.1, 420kr/år. Får inga mer lån då jag är överbelånad.

sitter idag och funderar på om jag ska berätta för min partner och hur hon kommer reagera. Hon är känslig av sig och hatar samtidigt skulder. Jag har hållit denna hemlighet i 5 år nu och orkar inte mer. Den här stora tyngden man har på axlarna är så extremt utmattande. Ska jag berätta? Kommer hon lämna mig och ta våran son? Kommer familjen få veta? Frågorna är så många och tankar om att ta mitt liv börjar åka runt i huvudet. Är på jobbet nu och känner mig så illamående att jag vill kräkas pga detta. Kan inte riskera att släppa allt för då kommer breven och hon får veta det den vägen :(
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Missbruk

Medlem
Poäng: 46
Blev medlem
7 Juli 2024
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
15
Poäng
46
Tjenare, andas.
Varit i samma sits, är i samma sits.
5 år, sjukt höga skulder. Allt i hemlighet. Har berättat, dotter och sambo är kvar. Men satan vad skönt det var att äntligen berätta även om det är ett sjukt svek att hålla något sånt hemligt.
Vill du ringa mig och snacka lite hör av dig på dm, har som sagt gått igenom samma sak. Såg nästan ut som jag hade skrivit ditt inlägg själv!
 

Ethi34

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
27 Juni 2024
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
23
Poäng
111
Hej!

Jag har spanat runt i detta forum i mer än ett år men inte blivit medlem fören idag.
Jag skriver detta för att jag har ingen annan att prata med. Har så mycket skulder att mitt psyke börjar få slut på energi. Min partner vet inte om hur mycket jag har men nu har jag kommit till en punkt där jag inte kan dölja det mer och har inte råd att betala av månadsbetalningarna heller.

för tillfället har jag skulder på 1.1 miljoner. Det är så sjukt att jag har tappat kontrollen totalt över ekonomin. Har 960k delat på 4 lån och så har jag 130k på många krediter.
Har 5ff och kreditbetyget är 11.1, 420kr/år. Får inga mer lån då jag är överbelånad.

sitter idag och funderar på om jag ska berätta för min partner och hur hon kommer reagera. Hon är känslig av sig och hatar samtidigt skulder. Jag har hållit denna hemlighet i 5 år nu och orkar inte mer. Den här stora tyngden man har på axlarna är så extremt utmattande. Ska jag berätta? Kommer hon lämna mig och ta våran son? Kommer familjen få veta? Frågorna är så många och tankar om att ta mitt liv börjar åka runt i huvudet. Är på jobbet nu och känner mig så illamående att jag vill kräkas pga detta. Kan inte riskera att släppa allt för då kommer breven och hon får veta det den vägen :(ä
 

Ethi34

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
27 Juni 2024
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
23
Poäng
111
Hej!

Jag har spanat runt i detta forum i mer än ett år men inte blivit medlem fören idag.
Jag skriver detta för att jag har ingen annan att prata med. Har så mycket skulder att mitt psyke börjar få slut på energi. Min partner vet inte om hur mycket jag har men nu har jag kommit till en punkt där jag inte kan dölja det mer och har inte råd att betala av månadsbetalningarna heller.

för tillfället har jag skulder på 1.1 miljoner. Det är så sjukt att jag har tappat kontrollen totalt över ekonomin. Har 960k delat på 4 lån och så har jag 130k på många krediter.
Har 5ff och kreditbetyget är 11.1, 420kr/år. Får inga mer lån då jag är överbelånad.

sitter idag och funderar på om jag ska berätta för min partner och hur hon kommer reagera. Hon är känslig av sig och hatar samtidigt skulder. Jag har hållit denna hemlighet i 5 år nu och orkar inte mer. Den här stora tyngden man har på axlarna är så extremt utmattande. Ska jag berätta? Kommer hon lämna mig och ta våran son? Kommer familjen få veta? Frågorna är så många och tankar om att ta mitt liv börjar åka runt i huvudet. Är på jobbet nu och känner mig så illamående att jag vill kräkas pga detta. Kan inte riskera att släppa allt för då kommer breven och hon får veta det den vägen :(
Är i samma sits. Vet exakt hur du känner dig. Hur har skulderna uppkommit? Spel? För min del överkonsumtion. Cirka 800.000 kr i skuld och min sambo är ovetandes.
 

Räddkanin

Aktiv medlem
Poäng: 171
Blev medlem
27 Augusti 2024
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
69
Poäng
171
Tack för ni att förstår mig och inte dömmer mig. Skulderna är ifrån daytrading via aktiehandel och även konsumtion. Vad ska man göra är frågan? Berätta för frugan? Att hålla skulderna hemligt tar mer på en än själva skulderna känns det som.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Berätta! Tro mig en sån sten kommer att släppa sen får ni lösa det därifrån tillsammans.
Men berätta allt på en gång så att du inte förskönar det för att komma en andra gång sen blir inte bra
 

Betty

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
663
Mottagna reaktioner
462
Poäng
527
Tack för ni att förstår mig och inte dömmer mig. Skulderna är ifrån daytrading via aktiehandel och även konsumtion. Vad ska man göra är frågan? Berätta för frugan? Att hålla skulderna hemligt tar mer på en än själva skulderna känns det som.
Vad som hjälper mig när jag får panik, är att strukturera upp det. Få koll på exakt hur mycket som kommer in och ut varje månad. Tänker att det kan underlätta även om du beslutar dig för att berätta -det kan vara lättare att ta emot om du har en ”plan” på vilka alternativ du har att lösa situationen (även om det främsta alternativet skulle visa sig vara Kronofogden). Då visar du också att du försöker ta ansvar för sitauationen så långt du kan.

Lycka till.
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Känner också igen mig väldigt mycket. Har runt 900 K i skulder och hon vet inte alls hur mycket det rör sig om. Och hon är också "känslig" och jag feg/konflikträdd så jag kommer nog inte riktigt "våga" lägga alla korten på bordet om det kan undvikas. Funderade ett tag på skuldsanering, men då skulle det nog vara ännu svårare att mörka även om vi inte har delad ekonomi. Inte minst om vi bestämmer oss för att göra något (ekonomiskt kopplat) tillsammans någon gång.

För min del jobbar jag (lite i "hemlighet") på med att få rätsida på eländet. Har lyckas lägga om, blivit av med alla dyra krediter osv så det går framåt. Men vet hur tufft det är när man inte har möjlighet att ta samlingslån osv för att lägga om till bättre. Om du har möjlighet att sälja och jobba extra vore det ju guld, men också enklare sagt än gjort förstås
 

Räddkanin

Aktiv medlem
Poäng: 171
Blev medlem
27 Augusti 2024
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
69
Poäng
171
Känner också igen mig väldigt mycket. Har runt 900 K i skulder och hon vet inte alls hur mycket det rör sig om. Och hon är också "känslig" och jag feg/konflikträdd så jag kommer nog inte riktigt "våga" lägga alla korten på bordet om det kan undvikas. Funderade ett tag på skuldsanering, men då skulle det nog vara ännu svårare att mörka även om vi inte har delad ekonomi. Inte minst om vi bestämmer oss för att göra något (ekonomiskt kopplat) tillsammans någon gång.

För min del jobbar jag (lite i "hemlighet") på med att få rätsida på eländet. Har lyckas lägga om, blivit av med alla dyra krediter osv så det går framåt. Men vet hur tufft det är när man inte har möjlighet att ta samlingslån osv för att lägga om till bättre. Om du har möjlighet att sälja och jobba extra vore det ju guld, men också enklare sagt än gjort förstås

Det påverkar så mycket mer när hon är känslig för då kommer hon fortsätta att må dåligt över vad jag har gjort och övertänka det hela i en evighet även om hon accepterar det hela. Har du funderat på att erkänna?
 

Athena

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
242
Mottagna reaktioner
172
Poäng
337
Det påverkar så mycket mer när hon är känslig för då kommer hon fortsätta att må dåligt över vad jag har gjort och övertänka det hela i en evighet även om hon accepterar det hela. Har du funderat på att erkänna?
Det värsta är inte att få reda på att ens partner är skuldsatt utan att man ljugit och undanhållit det månad in och månad ut, år ut och år in. Det sveket är svårt att komma över och det spelar ingen roll om man är känslig eller inte.

Så ja när man väl berättar så får man räkna med att det andra blir arg, ledsen, besviken etc. Har inget med känslighet att göra. Fullkomligt normala reaktioner.

Hoppas du tar mod till dig och berättar. För hennes skull och din egen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp