• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Varning!! Förskottslön tar numera UC!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Har en undran kring förskottslön.

Jag har nyttjat deras utlåningstjänst ca 10-15 ggr. Aldrig varit sen med betalning och belopp har varit mellan 5000-9000 kr.

Nu är det så att jag har fått en felaktig anmärkning. Anmärkningen kommer gallras men måste en vända i Tingsrätten för återvinning och sedan kommer även fogden rensa sina register samt skicka en dementi till samtliga kreditupplysningsföretag UC inkl.

Det jag är orolig för nu är att jag efter återbetalning INTE kommer att få låna igen pga denna anmärkning, jag vet inte hur lång tid en återvinning samt dementi tar.

Hur är dem? Tror ni dem nekar mig ett lån trots min fina historik hos dem? Hur många av er har fått låna trots betalningsanmärkning. OBS jag kan INTE under några omständigheter få en till UC, men risken är väl att om de får upp en varning att man helt enkelt tar en UC på mig för att kunna se vilken typ av anmärkning det är.

Anmärkningen är på 450 kr och detta gör mig helt vansinning!

Hoppas på svar!
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 876
Mottagna reaktioner
153
Poäng
417
tror inte dom stoppar dig från att låna
jag har själv anmärkning och det går bra

fick t.om ett skuldsaldo en gång och då frågade jag om det stoppade mig men Nej det gjorde det inte
Mycket pga av att jag aldrig varit i obestånd med betalningen och det bör det inte bli när det är på autogiro
så du kan lugnt låna av dom men är du ändå osäker så mejla och fråga
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hej,hur länge måste jag vänta innan jag lånar på nytt efter de dragit pengarna på lönen,borde väl inte behöva gå så många dagar emellan för de får väl pengarna direkt eftersom det är autogiro?Tacksam för svar!
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 876
Mottagna reaktioner
153
Poäng
417
Jag brukar ha nya pengar på kvällen samma dag
Det går bra att ansöka nästan direkt
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
tror inte dom stoppar dig från att låna
jag har själv anmärkning och det går bra

fick t.om ett skuldsaldo en gång och då frågade jag om det stoppade mig men Nej det gjorde det inte
Mycket pga av att jag aldrig varit i obestånd med betalningen och det bör det inte bli när det är på autogiro
så du kan lugnt låna av dom men är du ändå osäker så mejla och fråga

Tack. Borde nog som du säger inte vara något problem. Har vad jag aldrig heller fått någon kreditförfrågan av dem heller, bortsett från första gången, kommer faktiskt inte ihåg. Alltså ingen UC utan en annan. Någon som vet vilket kreditförfrågningsbolag de använder sig av normalt? De borde ju ta en titt menar jag eller så går de på lönespecsen(skickade in en som tänkte flera månader vet jag)

Jag hoppas det löser sig för jag är verkligen i behov av deras lån denna månad med sedan ser det ljust ut.
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 876
Mottagna reaktioner
153
Poäng
417
Jag får alltid i från " min upplysning" där är jag registrerad och det syns där..
Ingen UC och inga brev hem
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp