• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Varning!! Förskottslön tar numera UC!

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Måste jag lägga upp bildjävlen igen?

tog du bort autogiromedgivandet då innan betalning skulle ske?det måste du gjort förresten eftersom du var flera dagar sen.att ta bort den anses som avtalsbrott och det registreras.så nästa gång du söker så ser dom detta och tar då ev uc för att gå igenom hela ens ekonomi.

alla lånegivare kan ta uc om de vill om man varit väldigt sen med betalning eller på annat sätt misskött sina lån o krediter.

jag tycker du skall fråga dom varför då får du nog bästa svaret och dom skall ha ett svar på det.mitt svar är erfarenheter av att missköta mina återbetalningar på lån och kortkrediter.så poppar det upp ucff hemma fasst det tog ff från andra bolag.därför tänkte jag om det är därför du fått en.men som sagt kontakta dom omgående så får de förklara detta.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 054
Mottagna reaktioner
13 789
Poäng
9 547
Hej,
Ja jag tog bort autogiromedgivandet och ja jag var en vecka sen. Men den är bara hos inkasso och inte i kronofogden.
Dom skulle dra pengarna den 25:e januari men jag fick "anstånd" av Svea Inkasso fram till mitten av februari,
Poängen kvarstår dock, nämligen att betalar du inte tillbaka hela lånet första 4-5 dagarna när dom ska dra (dvs 25-29:e) då görs en UC oavsett vad.
Detta har jag aldrig varit med om innan.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
nej men du behöver inte vara hos kfm för att det skall tas en uc eller att det blir så här.och inkasso säger alltid att det går bra att betala kanske ett annat datum.men följderna blir nått annat.nästan alla mina inkasson har sagt att jamen visst går det bra men sen har det blivit andra följder.som uc avslag på lån ej välkommen söka igen.

så de har inte gjort fel igentligen men sen väljer dessa att göra så här.andra kanske inte gör det.men som sagt det kan ske.MEN de borde också skriva detta i villkoren tycker jag att de använder sig av flera upplysningsföretag.och det gäller ju inte bara detta lån utan andra också som gör på detta sättet.man blir asförbannad och chockad jag vet hur det känns.man har liksom ingen aning varför den har tagits.
men det är ju bra du skrev detta här på forumet tycker jag så fler får veta det.
 

dante

Viktig medlem
Poäng: 12
Blev medlem
25 Juni 2012
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Hej
Följt tråden här och jag har aldrig fått UC från dom. Jag var sen med min betalning på 5 dagar pga klydd från mitt lönekontor. Iaf så tog dom ändå inte uc och jag fick låna igen.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hej
Följt tråden här och jag har aldrig fått UC från dom. Jag var sen med min betalning på 5 dagar pga klydd från mitt lönekontor. Iaf så tog dom ändå inte uc och jag fick låna igen.

Mitt lån har varit på inkasso. Fick låneförbud 3 mån. Ingen UC togs när jag lånade igen
 

janessa

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
23 Mars 2012
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Vad händer om man inte betalar fast man fått inkasso? någon som vet
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Vet ni om förskottslön kollar om man har betalningsföreläggande hos kfm? Hoppas ngn vet...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp