• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vad tror ni om mina möjligheter?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kalle0980

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
4 Juni 2023
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
1
Poäng
11
Varför bör jag inte få om jag inte har lösenkrav menar du? För dåligt betyg eller för mycket utanför UC?
Finns dem som fått över 300 k med mycket sämre uc. Du har bra lön och din score kommer minska ganska mycket när 2 ff försvinner. 170 k synligt är inte värst mycket
 

T-bag

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
18 Januari 2022
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Finns dem som fått över 300 k med mycket sämre uc. Du har bra lön och din score kommer minska ganska mycket när 2 ff försvinner. 170 k synligt är inte värst mycket
Får hoppas på att det är lugnt, men undrar ändå vad andra Kalle här menar.
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Varför bör jag inte få om jag inte har lösenkrav menar du? För dåligt betyg eller för mycket utanför UC?
du ska söka om 420k och har isch 420k nu i skulder?

Banken räknar ju då på att du inte kommer betala tillbaka de andra lånen utan de räknar ju på att du ska kunna betala de gamla + de nya i sin kalkyl.
Och då med dagens räntor så blir det väldigt häftigt. Upplever iallfall själv att bankerna kör mer på "säkra kort" speciellt nu när reporäntan höjs ännu en gång nu på Torsdag.

EDIT: Jag som läste som ett jävla arsle, du har 350k och ska söka om 400k men är nöjd om du får 350k

Oavsett så blir det väl ISCH samma grej men det är ju 150k mindre isch så kanske funkar.

Dock bättre med lösenkrav då de löser ut dina gamla lån direkt.
 

T-bag

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
18 Januari 2022
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
du ska söka om 420k och har isch 420k nu i skulder?

Banken räknar ju då på att du inte kommer betala tillbaka de andra lånen utan de räknar ju på att du ska kunna betala de gamla + de nya i sin kalkyl.
Och då med dagens räntor så blir det väldigt häftigt. Upplever iallfall själv att bankerna kör mer på "säkra kort" speciellt nu när reporäntan höjs ännu en gång nu på Torsdag.

EDIT: Jag som läste som ett jävla arsle, du har 350k och ska söka om 400k men är nöjd om du får 350k

Oavsett så blir det väl ISCH samma grej men det är ju 150k mindre isch så kanske funkar.

Dock bättre med lösenkrav då de löser ut dina gamla lån direkt.
Då var jag otydlig, jag har 424 000 i skulder totalt. Jag undrar om det finns chans att få så stort samlingslån så jag kan samla allt direkt eller om jag ska satsa på ett mindre belopp, t.ex 350 000 kr eftersom att fler banker erbjuder det. Klart lösenkrav är det bästa, men går inte att förutse i förväg hur stort belopp de sätter lösenkrav på och vad jag får ut på kontot.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 911
Poäng
1 247
Då var jag otydlig, jag har 424 000 i skulder totalt. Jag undrar om det finns chans att få så stort samlingslån så jag kan samla allt direkt eller om jag ska satsa på ett mindre belopp, t.ex 350 000 kr eftersom att fler banker erbjuder det. Klart lösenkrav är det bästa, men går inte att förutse i förväg hur stort belopp de sätter lösenkrav på och vad jag får ut på kontot.
Det beror helt på villkoren på de andra lånen. Det som syns på UC, vilken bank? Och vilken ränta? Annars skulle jag rekommendera att BARA samla det som har sämre villkor. Det är alldeles för lätt att man hamnar i en lånekarusell. T.ex. om du har ett annuitetslån betalar man nästan bara ränta i början av låneperioden., dvs om du löser lånet inom ett år har det bara kostat dig en massa ränta.
Om du har värsta räntan och vet att du kommer att amortera extra kan det vara värd att byta annuitetslån. Alla de samlingslånen som promotas hit och dit kostar folk enorma pengar (mig inkluderad). Tappade 60K på 10 månader genom ett sånt. Nu har jag bara lån med Rak amortering och det är störtskönt att se lånet minska varje månad.
Se över dina villkor och ta ett LÅNGSIKTIGT beslut.
 

T-bag

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
18 Januari 2022
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Det beror helt på villkoren på de andra lånen. Det som syns på UC, vilken bank? Och vilken ränta? Annars skulle jag rekommendera att BARA samla det som har sämre villkor. Det är alldeles för lätt att man hamnar i en lånekarusell. T.ex. om du har ett annuitetslån betalar man nästan bara ränta i början av låneperioden., dvs om du löser lånet inom ett år har det bara kostat dig en massa ränta.
Om du har värsta räntan och vet att du kommer att amortera extra kan det vara värd att byta annuitetslån. Alla de samlingslånen som promotas hit och dit kostar folk enorma pengar (mig inkluderad). Tappade 60K på 10 månader genom ett sånt. Nu har jag bara lån med Rak amortering och det är störtskönt att se lånet minska varje månad.
Se över dina villkor och ta ett LÅNGSIKTIGT beslut.
Min plan är att samla allt för att få ner månadskostnaden först och främst, därefter kommer jag amortera extra varje månad för att bli av med skulden så snabbt som möjligt. Jag är färdig med att låna nytt sedan länge. Har bara inväntat nya inkomsten och bättre möjligheter för att kunna samla allt. Så skulle nöja mig med en ränta på 10% till och med i dagens läge. De flesta lånen jag har ligger över 10%. Men jag hade kunnat klara mig med att samla ihop 350 000 kr, då får jag bort det värsta och hinner betala av andra mindre smålån innan året är slut.
 
Senast ändrad:

Kalle0980

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
4 Juni 2023
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
1
Poäng
11
Min plan är att samla allt för att få ner månadskostnaden först och främst, därefter kommer jag amortera extra varje månad för att bli av med skulden så snabbt som möjligt. Jag är färdig med att låna nytt sedan länge. Har bara inväntat nya inkomsten och bättre möjligheter för att kunna samla allt. Så skulle nöja mig med en ränta på 10% till och med i dagens läge. De flesta lånen jag har ligger över 10%. Men jag hade kunnat klara mig med att samla ihop 350 000 kr, då får jag bort det värsta och hinner betala av andra mindre smålån innan året är slut.
Hej igen !
Kan meddela dig att jag fick erbjudande på samlingslån på 350 k som max
Men sänkte för ville få bättre erbjudanden/lägre räntor. Fick dock via SEB har hört både bra o sämre sidor från dem ..
 

T-bag

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
18 Januari 2022
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Hej igen !
Kan meddela dig att jag fick erbjudande på samlingslån på 350 k som max
Men sänkte för ville få bättre erbjudanden/lägre räntor. Fick dock via SEB har hört både bra o sämre sidor från dem ..
Grattis till erbjudandet! Fick du många olika förslag och till vilka räntor?
Hur mycket sänkte du beloppet?

Hoppas det går vägen med SEB!
 

Kalle0980

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
4 Juni 2023
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
1
Poäng
11
Grattis till erbjudandet! Fick du många olika förslag och till vilka räntor?
Hur mycket sänkte du beloppet?

Hoppas det går vägen med SEB!
Tack. Bästa erbjudandet var faktiskt SEB på 350 k på 8 % ränta. Sökte aldrig via banken jag hade redan. Räntan där fick jag runt 5 % förra året ( Ica banken ) annars dök bank norweigen upp, nstart, brocc och Thorn. Inte många alternativ som jag trodde. Kan att ha med belåningsgrad att göra. Sänkte från 350 först till 150 sen 115 k. Lösenkrav försvann direkt då. Men ska ändå betala av idioti lån och tänka ekonomiskt framåt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp