• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Väntetider efter inledande skuldsanering

Mia73

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
5 Augusti 2022
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
65
Poäng
187
Då förstår jag!
Jag betalade 14000 kr varje månad men hade utrymme för att betala 18-20000 kr mot slutet, alla omprövningar avslogs dock så jag fick ej ny betalplan.
Jösses vilket betalningsutrymme, mina borgenärer får nöja sig med 9% från saneringen
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Cascos

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
3 Augusti 2024
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Så från början var skulden 950K? Eller har Du betalat av 300K från dessa 650K så skulden numera är 350K?
Skulden har legat på 950k nu är den nere på 650k, då jag betalt in från sparande 300k då jag försökte lösa mina lån själv. Sedan blev min son kronisk sjuk samt så är jag sjukskriven pga utbrändhet för hans problematik tills han får sin operation!

Jag tjänar totalt 26 tusen med en hyra på 11k som jag sitter fast med pga anmärkningar så därav det låga beloppet att dras från sanering!
 

ynnor

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
8 Augusti 2024
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Jag har nyligen fått inledande skuldsanering jag med, men ställer mig frågandes till scenariot där en eller fler borgenär(er) motsätter sig skuldsaneringen. För er där så varit fallet, hur har det påverkat processen? Har ni i slutändan fått en sanering beslutad med positivt utslag ändå, eller har det blivit avslag tack vare underlag som KFM tagit del av ifrån borgenärer? Man är ju för första gången på många år väldigt hoppfull just nu, men samtidigt försöker man vara realistisk och även lite pessimistisk för att inte senare bli alltför besviken.
 

Bud

V.I.P
Poäng: 246
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
326
Mottagna reaktioner
84
Poäng
246
Jag har nyligen fått inledande skuldsanering jag med, men ställer mig frågandes till scenariot där en eller fler borgenär(er) motsätter sig skuldsaneringen. För er där så varit fallet, hur har det påverkat processen? Har ni i slutändan fått en sanering beslutad med positivt utslag ändå, eller har det blivit avslag tack vare underlag som KFM tagit del av ifrån borgenärer? Man är ju för första gången på många år väldigt hoppfull just nu, men samtidigt försöker man vara realistisk och även lite pessimistisk för att inte senare bli alltför besviken.

KFM kan ändå besluta om skuldsanering , de måste komma med något speciellt men det tror jag inte.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 937
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag har nyligen fått inledande skuldsanering jag med, men ställer mig frågandes till scenariot där en eller fler borgenär(er) motsätter sig skuldsaneringen. För er där så varit fallet, hur har det påverkat processen? Har ni i slutändan fått en sanering beslutad med positivt utslag ändå, eller har det blivit avslag tack vare underlag som KFM tagit del av ifrån borgenärer? Man är ju för första gången på många år väldigt hoppfull just nu, men samtidigt försöker man vara realistisk och även lite pessimistisk för att inte senare bli alltför besviken.

Det beror på vad dom kommit med för synpunkter.
På tidigare jobb yttrade jag mig om skuldsanering och fick till en del avslag där det vore riktigt stötande om skuldsanering skulle gått igenom
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Jag har nyligen fått inledande skuldsanering jag med, men ställer mig frågandes till scenariot där en eller fler borgenär(er) motsätter sig skuldsaneringen. För er där så varit fallet, hur har det påverkat processen? Har ni i slutändan fått en sanering beslutad med positivt utslag ändå, eller har det blivit avslag tack vare underlag som KFM tagit del av ifrån borgenärer? Man är ju för första gången på många år väldigt hoppfull just nu, men samtidigt försöker man vara realistisk och även lite pessimistisk för att inte senare bli alltför besviken.

Jag hade en borgenär som motsatte sig. Den hävdade att lånet var upptaget i närtid men jag kunde bevisa att så var inte fallet. KF avslog deras begäran och klubbade igenom min sanering.
 

ynnor

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
8 Augusti 2024
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Det beror på vad dom kommit med för synpunkter.
På tidigare jobb yttrade jag mig om skuldsanering och fick till en del avslag där det vore riktigt stötande om skuldsanering skulle gått igenom

Har du något exempel på rak arm? Kan tänka mig att det finns fall där det såklart inte alltid är rättfärdigat med en sanering.

Jag hade en borgenär som motsatte sig. Den hävdade att lånet var upptaget i närtid men jag kunde bevisa att så var inte fallet. KF avslog deras begäran och klubbade igenom min sanering.

Har läst lite här på forumet och förstått att många försöker "byta datum" på skulder, kanske där fordringen bytt ägare eller så. Får hoppas man slipper gräva tillbaka långt i tiden efter sådant, men om det kommer till det må så vara. Skönt att det gick din väg!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp