• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Väntetider efter inledande skuldsanering

Cascos

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
3 Augusti 2024
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej!
Min tidslinje såg ut lite såhär:
2020 Mars - Avslag
2020 November - Avslag
2021 Mars - Avslag
2021 September - Avslag
2023 April - Avslag
2023 November - Godkänd fram till betalplan hittills och väntandes!

Jag ansökte igen i November eftersom mitt avslag i April handlade om mitt bostadsbidrag tog lång tid att handlägga av någon anledning, och hon tyckte att en fortsatt skuldsättning var för riskabelt trots inga tecken på det men deras kalkyl är ju.. Ja som ni vet.
Rekommenderade mig att ansöka när bostadsbidraget blev godkänt.
Första samtal i April.
Inledande i Maj.
Betalplan i Augusti.
Nu väntar jag på alla det ska skickas ut till och sedan förhoppningsvis vinna laga kraft^^
Det var ett glapp då handläggaren hade en månads semester mellan slutet av Juni-Juli men men!
Betalplan första 2 åren 1415 kr
Sen ytterligare 2 år 1500 kr
Sista året 903 kr.
Totalskuld landade på hela 657 000 kr. Ska betala 63000 kr under saneringen, och har redan betalt in 300 000 kr av lön, sparpengar men det är meningslöst med alla räntor så jag gav upp till slut.
Ensamstående till två småttingar!
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Hej!
Min tidslinje såg ut lite såhär:
2020 Mars - Avslag
2020 November - Avslag
2021 Mars - Avslag
2021 September - Avslag
2023 April - Avslag
2023 November - Godkänd fram till betalplan hittills och väntandes!

Jag ansökte igen i November eftersom mitt avslag i April handlade om mitt bostadsbidrag tog lång tid att handlägga av någon anledning, och hon tyckte att en fortsatt skuldsättning var för riskabelt trots inga tecken på det men deras kalkyl är ju.. Ja som ni vet.
Rekommenderade mig att ansöka när bostadsbidraget blev godkänt.
Första samtal i April.
Inledande i Maj.
Betalplan i Augusti.
Nu väntar jag på alla det ska skickas ut till och sedan förhoppningsvis vinna laga kraft^^
Det var ett glapp då handläggaren hade en månads semester mellan slutet av Juni-Juli men men!
Betalplan första 2 åren 1415 kr
Sen ytterligare 2 år 1500 kr
Sista året 903 kr.
Totalskuld landade på hela 657 000 kr. Ska betala 63000 kr under saneringen, och har redan betalt in 300 000 kr av lön, sparpengar men det är meningslöst med alla räntor så jag gav upp till slut.
Ensamstående till två småttingar!
Så från början var skulden 950K? Eller har Du betalat av 300K från dessa 650K så skulden numera är 350K?
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Hej!
Min tidslinje såg ut lite såhär:
2020 Mars - Avslag
2020 November - Avslag
2021 Mars - Avslag
2021 September - Avslag
2023 April - Avslag
2023 November - Godkänd fram till betalplan hittills och väntandes!

Jag ansökte igen i November eftersom mitt avslag i April handlade om mitt bostadsbidrag tog lång tid att handlägga av någon anledning, och hon tyckte att en fortsatt skuldsättning var för riskabelt trots inga tecken på det men deras kalkyl är ju.. Ja som ni vet.
Rekommenderade mig att ansöka när bostadsbidraget blev godkänt.
Första samtal i April.
Inledande i Maj.
Betalplan i Augusti.
Nu väntar jag på alla det ska skickas ut till och sedan förhoppningsvis vinna laga kraft^^
Det var ett glapp då handläggaren hade en månads semester mellan slutet av Juni-Juli men men!
Betalplan första 2 åren 1415 kr
Sen ytterligare 2 år 1500 kr
Sista året 903 kr.
Totalskuld landade på hela 657 000 kr. Ska betala 63000 kr under saneringen, och har redan betalt in 300 000 kr av lön, sparpengar men det är meningslöst med alla räntor så jag gav upp till slut.
Ensamstående till två småttingar!

Är du sjukskriven, sjukpensionär eller tjänar du väldigt väldigt lite eftersom du ska betala 1500 kr i månaden de två första åren och sedan under tusenlappen?

Känns som att jag är den enda på detta forum som fick fem år och betalar 10 papp till kf varje månad på min sanering:facejoy:
 
Senast ändrad:

Rufsen

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
12 April 2024
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Är du sjukskriven, sjukpensionär eller tjänar du väldigt väldigt lite eftersom du ska betala 1500 kr i månaden de två första åren och sedan under tusenlappen?

Känns som att jag är den enda på detta forum som fick fem år och betalar 10 papp till kf varje månad på min sanering:facejoy:
Fem år och drygt 16 papp här.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 937
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Vad man betalar är ju egentligen inte så intressant, det är ju bara ett resultat av en beräkning av inkomster och vissa utgifter.

Ungefär en tredjedel betalar ingenting
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 473
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Är du sjukskriven, sjukpensionär eller tjänar du väldigt väldigt lite eftersom du ska betala 1500 kr i månaden de två första åren och sedan under tusenlappen?

Känns som att jag är den enda på detta forum som fick fem år och betalar 10 papp till kf varje månad på min sanering:facejoy:

Jag betalar ca 13000...dock inte fått betalplan än så vet ej mer än så.
 

TheNiceGuy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
17 Februari 2022
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Är du sjukskriven, sjukpensionär eller tjänar du väldigt väldigt lite eftersom du ska betala 1500 kr i månaden de två första åren och sedan under tusenlappen?

Känns som att jag är den enda på detta forum som fick fem år och betalar 10 papp till kf varje månad på min sanering:facejoy:
Fem år och 17.7 papp på min betalplan. Men som Lasseman säger, egentligen ovesäntligt. Är ju inte så att någon får rabatt el dyl. Helt styrt utifrån sammanlagda inkomster och utgifter ju.
 

Snart_klar

Viktig medlem
Poäng: 186
Blev medlem
26 Januari 2024
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
65
Poäng
186
Är du sjukskriven, sjukpensionär eller tjänar du väldigt väldigt lite eftersom du ska betala 1500 kr i månaden de två första åren och sedan under tusenlappen?

Känns som att jag är den enda på detta forum som fick fem år och betalar 10 papp till kf varje månad på min sanering:facejoy:
Fem år och nästan 14 papp - ingen nåd alls :facejoy:
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp