• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Trustbuddy.com - Nytt sätt att låna?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trustbuddy Support

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 Juli 2011
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Nu kommer svar, lite sent, men bättre sent än aldrig

Hej Alla forumanvändare!

Ledsen för ett sent svar.

Det är kul att se att många av er användare hjälper till att besvara frågor utifrån er erfarenhet av bolaget när vi inte kunnat vara här och besvara frågor.

Nu tänkte jag ta itu med de frågor som inte blivit besvarade och även reda ut missförstånd.

Först så ska felet med "Ansök" knappen vara åtgärdat. Om det kvarstår får ni gärna maila oss om detta fel så ska vi titta på det.

Laxen :
Det är tråkigt att höra om ditt ärende och hur det hanterats gällande att vi utlovat att ringa upp dig men sedan inte gjort det. Detta är vårt fel och vi ber om ursäkt för det.
Vi lägger som vi tidigare påpekat stort värde i våra kunderrelationer och därför tar vi verkligen till oss av denna kritik och ska bättra oss!

När det gäller försenad återbetalning så står det i avtalet att betalning ska vara oss tillhanda innan förfallodagen. Om betalningen inte infinner sig på kontot när lånet är förfallet räknas det som att du som kund väljer att inte betala lånet och en förlängningsavgift krävs för att förlänga lånet istället. Vi förstår att detta kan kännas hårt men det är det avtal vi har tyvärr. Det är tråkigt att du hamnat i denna situation och vi hoppas att vi i framtiden kan få en god relation igen.

Mvh TrustBuddy
 

Trustbuddy Support

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 Juli 2011
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Angående max 5 förlängningar.

Oregistrerad gäst frågade om max fem förlängningar.

Det stämmer, och står i avtalet, att låntagaren max får förlänga lånet 5 gånger. Anledningen till detta är för att våra lån är till för kortsiktig finansiering. Därför ser vi det som vår skyldighet mot dig som kund att inte låta dig förlänga lånet hur länge som helst. Utöver det så är vår modell uppbyggd av att alla pengar du lånar tillhör andra privatpersoner, personer som givetvis vill ha tillbaka sina pengar.

Vi förstår självklart att 5000 kr kan vara svårt att betala tillbaka i en klumpsumma så därför erbjuder vi alla kunder avbetalningsplaner. Vi ber er kunder som kommit till maxperioden att kontakta oss så kan vi berätta mer om denna avbetalningsplan som är mer fördelaktig än att låta lånet förfalla och gå till inkasso.
TrustBuddy har inget intresse i att skicka kunder till inkasso, därför erbjuder vi dessa avbetalningsplaner till er.

Mvh TrustBuddy
 

Trustbuddy Support

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 Juli 2011
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Svar till Jurgen om inkasso

Tack för din synpunkt Jurgen. Har du som kund hamnat hos inkasso kan du inte låna igen förrän skulden är återbetalad. När du betalat tillbaka fullständigt belopp till inkasso och det rapporterats in till TrustBuddy att din skuld är reglerad kan du låna igen.
Dock får du inte låna igen om du under denna period dragit på dig ett skuldsaldo hos Kronofogden eller fått fler oreglerade skulder hos inkasso. Dessa ting påverkar din kreditscore vilket gör att du inte går igenom vår kreditkontroll.

Mvh TrustBuddy
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Trustbuddy/avbetalningsplan

Undrar om man har lån på 10 000 kr, kan man få avbetala med 1000kr/månad då?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag var inte med på avgifterna, det var bara idén som imponerade mig. Nej jag tycker inte att de ska tjäna massor på vi som tar själva risken.
heart.png

Men idén är ju superb. Jag har kört med TB förut och de är seriösa.
 

Jurgen

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
17 Februari 2012
Meddelanden
219
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Till Trustbuddy support: Men det går ju inte ens att försöka ansöka om lån då det står tillträde nekat. Det är ju märkligt. Bara för att man hamnat hos inkasso en gång av tjugo. Dessutom betalade jag in det på en gång.
Men vill ni inte ha kvar gamla kunder så är ju det erat problem!
 

Gabrijel

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
7 Oktober 2011
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
I mitt fall är det ännu konstigare, jag kan påstå även trakaserier från deras sida. Har återbetalat hela lånet i oktober och fortfarande står på min sida skuld 5970 kr. Har haft kontakt med Sveainkasso som skickade bekräftelse om att jag har återbetalat hela skulden. Svea inkasso säger att de har köpt min skuld i juli 2012 från trustbuddy och trustbuddy säger bara att jahg inte kan låna mer men min skuld står kvar trots att jag betalade för länge sedan. Funderar nu att polisanmäla dem.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Avbetalning Trustbuddy alt Inkasso ??

Jag har 10 000kr lån hos trustbuddy och har avb där som kostar 2400kr/mån!
Undrar om ngn vet om det går att få ner summa/mån? Vad har ni betalat? Kommer bli svårt att betala då allt är ett stort kaos.Enligt dem på trustbuddy så sa de att det blir ännu dyrare på inkasso,då de vill ha in pengarna snabbt!! Jag fattar bara inte,att när jag säger att jag verkligen VILL betala och ber om en lägre summa en tid framöver så är det tvärstopp , jag kan tycka att om de vill vara tillmötesgående och säger att de inte har något intresse att skicka ngn till inkasso som supporten skrivit i tråden borde inte ett lägre belopp vara ngt problem...Någon med erfarenheter??
 

jto

V.I.P
Poäng: 92
Blev medlem
9 November 2011
Meddelanden
512
Mottagna reaktioner
17
Poäng
92
Jag har 10 000kr lån hos trustbuddy och har avb där som kostar 2400kr/mån!
Undrar om ngn vet om det går att få ner summa/mån? Vad har ni betalat? Kommer bli svårt att betala då allt är ett stort kaos.Enligt dem på trustbuddy så sa de att det blir ännu dyrare på inkasso,då de vill ha in pengarna snabbt!! Jag fattar bara inte,att när jag säger att jag verkligen VILL betala och ber om en lägre summa en tid framöver så är det tvärstopp , jag kan tycka att om de vill vara tillmötesgående och säger att de inte har något intresse att skicka ngn till inkasso som supporten skrivit i tråden borde inte ett lägre belopp vara ngt problem...Någon med erfarenheter??

Om jag förstår tidigare inlägg rätt så är det Svea Inkasso som isåfall är inkassobolaget? Och dom köper skulden av trustbuddy. Är det så så är det Svea som avgör hur mkt du skall betala per månad och det behöver inte bli dyrare! Tycker du kan ringa Svea inkasso och fråga hur dom gör med ärenden från trustbuddy. Av egen erfarenhet vet jag att Svea kan upplevas som tuffa men dom är inte omöjliga att deala med.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp