• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 341
Mottagna reaktioner
433
Poäng
557
Man undrar ju lite hur han väljer sina offer var skuldsaneringar han ska överklaga. Han måste ju ha något system om det nu inte är bara "kunder" till honom att tar.
Personligen hade jag inte gett han morot att fortsätta. Men det är ett beslut som ligger hos andra ta. Hoppas det löser sig
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 042
Mottagna reaktioner
13 777
Poäng
9 547
korttidskredit.se å snabbsmskredit.se hette bolagen som var verksamma under ARS Enterprise.

Jag skulle behöva er hjälp. Hur kan ja få fram bankgirot till dessa två företag för att kunna ringa SEB och se om dom kan hitta en betalning till bolagen i fråga?

Någon av er kanske kan ha den historiken i er bank, eller hur ska jag få fram det tror ni?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
korttidskredit.se å snabbsmskredit.se hette bolagen som var verksamma under ARS Enterprise.

Jag skulle behöva er hjälp. Hur kan ja få fram bankgirot till dessa två företag för att kunna ringa SEB och se om dom kan hitta en betalning till bolagen i fråga?

Någon av er kanske kan ha den historiken i er bank, eller hur ska jag få fram det tror ni?
Kan du inte be SEB om hjälp ?
 

KalleKul

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
21 Juni 2024
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
korttidskredit.se å snabbsmskredit.se hette bolagen som var verksamma under ARS Enterprise.

Jag skulle behöva er hjälp. Hur kan ja få fram bankgirot till dessa två företag för att kunna ringa SEB och se om dom kan hitta en betalning till bolagen i fråga?

Någon av er kanske kan ha den historiken i er bank, eller hur ska jag få fram det tror ni?
Hej- Är du på Flashback också - där finns det en tråd där kanske någon kan hjälpa dig. https://www.flashback.org/t2925755p39
 

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
282
Poäng
437
Ingen aning vem det är.
En borgenär överklagade sista dagen.
Jag får nog reda på det i Kivra på fredag eller måndag innan det får man sväva i ovisshet.

Detta är ju direkt min framtid som står på spel så har fått ta mina tabletter både mot hjärtklappning och ångest. Mår naturligtvis allt annat än bra just nu.

Otroligt tungt i synnerhet när det är sista dagen och man oroat sig över det i snart ett år. Trodde jag skulle svimma när jag såg

Ingen aning vem det är.
En borgenär överklagade sista dagen.
Jag får nog reda på det i Kivra på fredag eller måndag innan det får man sväva i ovisshet.

Detta är ju direkt min framtid som står på spel så har fått ta mina tabletter både mot hjärtklappning och ångest. Mår naturligtvis allt annat än bra just nu.

Otroligt tungt i synnerhet när det är sista dagen och man oroat sig över det i snart ett år. Trodde jag skulle svimma när jag såg mailet.
Otroligt tråkigt att höra Terry! :-( Så sjukt mycket ångest inblandat i att vara skuldsatt bara. Ännu mer av att ett psyko till bedragare börjar hålla på. Hoppas verkligen att det ordnar sig till det bästa för dig
 

KalleKul

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
21 Juni 2024
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
En viktig sak vi kan göra för att sätta stopp för trakasserierna från ARS är att lyfta fram hans verksamhet i ljuset igen. Göra allmänheten och myndigheterna uppmärksamma på att ARS inte tänker sluta att lura och bedra människor. Ni som får fakturor från C Information AB så anmäl detta till både polisen och skicka mail om det till Kronofogden. Journalisten som gjorde programmet om honom i Kaliber på P1 vill gärna komma i kontakt med er som är drabbade. Ni kan maila till henne här: [email protected]
 
Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
En viktig sak vi kan göra för att sätta stopp för trakasserierna från ARS är att lyfta fram hans verksamhet i ljuset igen. Göra allmänheten och myndigheterna uppmärksamma på att *** inte tänker sluta att lura och bedra människor. Ni som får fakturor från C Information AB så anmäl detta till både polisen och skicka mail om det till Kronofogden. Journalisten som gjorde programmet om honom i Kaliber på P1 vill gärna komma i kontakt med er som är drabbade. Ni kan maila till henne här: [email protected]

Vill hon det även när hon gjort programmet klart?
 

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Vill hon det även när hon gjort programmet klart?
Tveksamt, men frågan är vad KFM gör om jag anmäler en faktura jag fått? Kan dom stryka den så jag slipper betala ;)?
Polisen kan jag förstå på ett sätt, en anmälan om eventuellt bedrägeri (eller liknande).
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Tveksamt, men frågan är vad KFM gör om jag anmäler en faktura jag fått? Kan dom stryka den så jag slipper betala ;)?
Polisen kan jag förstå på ett sätt, en anmälan om eventuellt bedrägeri (eller liknande).
Inte vad bag vet, det finns vad jag vet inget "anmäla till kfm"
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp