• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mangren89

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
19 Maj 2021
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Helt riktigt ! Vissa bolag är snabba att begära , vissa tar. Länge tid ! Gothia är snabba och Sergel långsamma ;)
Så låt säga för sakens skull att företagen skulle begära verkställan direkt efter den 16 juni, dvs 17 juni, och att det dessutom skulle handläggas direkt hos kronofogden.
Innebär det att jag har 20 dagar på mig efter den 17 juni innan dom utmäter någonting av mig, eller att dom kan utmäta av mig direkt vid 17 juni?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Så låt säga för sakens skull att företagen skulle begära verkställan direkt efter den 16 juni, dvs 17 juni, och att det dessutom skulle handläggas direkt hos kronofogden.
Innebär det att jag har 20 dagar på mig efter den 17 juni innan dom utmäter någonting av mig, eller att dom kan utmäta av mig direkt vid 17 juni?
Dom kan säkert utmäta innan , men som regel brukar man få dom 20 dagarna på sig ! Sparar nog väldigt mycket jobb för dom med :)
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Innebär det för mig nu eftersom jag är på "Du behöver ta ställning och agera", "agera senast 16 juni", innebär att direkt efter den 16 juni kan dom göra utmätning på mig?

Du skrev att det beror helt på hur fort företagen begär verkställande. Låt säga att företagen begär verkställande redan den 17 juni, kan jag då få utmätning redan den 17 juni?
Eller finns det någon tid efter det som man har på sig att betala innan dom börjar med någon utmätning?
Skulle gissa på att du får utslag runt den 26 :) och sedan kommer brevet skuld att betala när dom begärt verkställande eller du fått skuld saldo på min sida ! Skulle nog säga dom väntar ut dom 20 dagarna för att spara en hel del jobb :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 937
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ok, har en del ärenden nu som det verkar ta tid innan det händer nåt med dom? Kanske sommartid redan?, jag hoppas på inledande före allt som har med utmätning o göra :folded:

Sommartid.? Det jobbas hela sommaren med nya utredningar
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 937
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Läste bara om handläggningstid under sommaren på kfm hemsida för det stod att det är mindre personal

Givetvis är det färre på sommaren, kronofogdens personal har samma semesterrätt som andra
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Givetvis är det färre på sommaren, kronofogdens personal har samma semesterrätt som andra
Ja sa inget om att dom inte skulle ha semester rätt, jag förstår inte din spydighet o konstant nedtryckande av vissa av oss här, nåt du njuter av?
 

Frasse48

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
15 Juni 2021
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
14
Poäng
52
Hej
Jag har en skuld att betala där sista datum är 17:e, alltså nu på torsdag. Grejen är att jag kommer kunna betala denna skuld om en vecka, den 24:e. Finns det någon som helst möjlighet att Kronofogden har överseende med det? Hinner det hända något på en vecka? Någon som vet?? @Lasseman ? @Terry_ ?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Hej
Jag har en skuld att betala där sista datum är 17:e, alltså nu på torsdag. Grejen är att jag kommer kunna betala denna skuld om en vecka, den 24:e. Finns det någon som helst möjlighet att Kronofogden har överseende med det? Hinner det hända något på en vecka? Någon som vet?? @Lasseman ? @Terry_ ?
Skulle nog säga att du kommer få pappret om inkomst efter ca 4-5 dagar ! Ring och prata med dom !
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp