• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Jag har svarat dig väldigt tydligt.Din CSN inkomst räknas inte som inkomst och det kan inte utmättas.Det betyder att din löneutmättning blir samma belopp som innan.Hoppfull gör dig bara förvirrad eftersom hon skriver om skuldsaneringen.Tack vore tipset på forumet har jag tagit CSN lånet och har utökat min inkomst(hade löneutmätningen).Min löneutmätning hade inte ändrats.
Verkligen inte min mening att förvirra någon här, men du verkar ju ha koll på läget - det är alltså skillnad på löneutmätning och skuldsanering på vad som räknas som inkomst?
Jag har nämligen fått till mig här att det inte är det, så jag instämmer i det, lite förvirrande blir det.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Ojoj detta känns snurrigt …..min fråga var egentligen OM CSN räknas som inkomst och läggs på lönen så löneutrymmet blir ännu större, känns ju konstigt att det är olika regler iofs med skuldsanering och löneutmätning men detta kanske @Lasseman kan hjälpa oss förklara?
Det var nog han som svarade mig att det hade varit skäl för omprövning i mitt fall men visst.
Ja det är väl det som är kärnan i min fråga också, om det isf är skillnad på löneutmätning och skuldsanering även om jag upprepade gånger här läst att det inte bör vara det vad gäller vad som anses som inkomst.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ojoj detta känns snurrigt …..min fråga var egentligen OM CSN räknas som inkomst och läggs på lönen så löneutrymmet blir ännu större, känns ju konstigt att det är olika regler iofs med skuldsanering och löneutmätning men detta kanske @Lasseman kan hjälpa oss förklara?
Csn räknas inte som inkomst
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Verkligen inte min mening att förvirra någon här, men du verkar ju ha koll på läget - det är alltså skillnad på löneutmätning och skuldsanering på vad som räknas som inkomst?
Jag har nämligen fått till mig här att det inte är det, så jag instämmer i det, lite förvirrande blir det.
Nej det är samma
 

TherapyTime

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
13 Juni 2021
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej,
Jag undrar om något vet ifall kronofogden kan se/har tillgång till Ig konto?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp